Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoeveel kerstkaarten hebben jullie ontvangen?

Hoeveel kerstkaarten hebben jullie in de brievenbus ontvangen? Dus dan bedoel ik bv. niet de kerstkaart die je vanuit je werkgever bv. krijgt bij het kerstpakket.

Peiling

Hoeveel kerstkaarten hebben jullie ontvangen?
71 stemmen
13%
39%
23%
11%
14%

Twee. Een van de buurvrouw en een van een vriend. 

Drie, vader, zus en tante. Die van mijn werk staat er wel bij want het is een leuke dit jaar, en de twee van de kranten- en folderbezorger.

Of nee, vier, ik bedenk net dat ik er ook een kreeg van de schoonmoeder van mijn zus, maar die heeft ze overhandigd op een verjaardag.

Momenteel 4. Mogelijk volgen er nog 1-2 maar dat zie ik zondag pas.

Meer dan 20. Tot nu toe zo'n  24 ongeveer. Nu verstuur ik er ook veel dus  dan sturen mensen ook sneller iets terug.

Tien, maar daar zitten er ook gewoon van buren bij.

niet veel, 1 of 2. Meeste zijn digitale kaarten 

1 van een oude dame die ws vergat dat we momenteel in Zuid Europa zijn.
De rest digitaal, en zo zond ik ze ook.

3 fysieke kaartjes, en er komen nog een paar.
De rest digitaal.

7 tot nu toe, maar ik zie in de app dat er nog 2 onderweg zijn. Die zouden al bezorgd moeten zijn maar die liggen nog ergens in een sorteermachine denk ik.

2, een van een collega en een van een goede vriendin van mij. Zelf stuur ik ze niet en kaarten voor de buren doe ik niet echt aan. Ook geen oma's of oudtantes meer hier die het belangrijk vinden. Ik vind die kaarten sowieso een beetje onzin. Ik wens iedereen altijd een fijne kerst een nieuw jaar toe. Zeker met wat postzegels momenteel kosten snap ik niet dat mensen nog fysieke kaarten sturen. Maar ieder zijn ding hoor. De kaarten die ik gehad heb kwamen niet in de bus trouwens, die zaten bij de cadeaus. 

Stuk of 8 geloof ik.

Ongeveer 30.  Heb er zelf ca. 50 verstuurd, waaronder 10 zonder postzegel naar buren in onze flat en buurtbewoners.  Volgens de post.nl app zijn er nog een stuk of 5 onderweg naar ons.  Of worden niet meer bezorgd.

Twee maar, na de kerst verwacht ik nog een goed nieuwjaar kaartje, en dat is het dan.
Waarschijnlijk is het niet meer van deze tijd, ik verstuur ook alleen nog maar wanneer ik kaartjes ontvang.
Vroeger tekende ik ze zelf met zwarte inkt, was op zich leuk om te doen ook.

Weronika schreef op 25-12-2025 om 14:00:

Twee maar, na de kerst verwacht ik nog een goed nieuwjaar kaartje, en dat is het dan.
Waarschijnlijk is het niet meer van deze tijd, ik verstuur ook alleen nog maar wanneer ik kaartjes ontvang.
Vroeger tekende ik ze zelf met zwarte inkt, was op zich leuk om te doen ook.

Wat gaaf dat je ze zelf tekende. Ik ben wel benieuwd erna

Drie. Ik heb er zelf geen verstuurd, voor het eerst. Ik twijfel nog om oud en nieuw-kaarten te gaan sturen aan de verzenders van deze kaarten, omdat zij dit kennelijk belangrijk vinden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.