Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Hoe gaan jullie om met complotdenkers in jullie omgeving?


CaninePeafowl58

CaninePeafowl58

09-11-2022 om 13:20

Moxxie schreef op 09-11-2022 om 13:19:

[..]

Hoef je niet uit te leggen hoor Cookie, dat weet Jello2022 al.

Nee hoor. 

Jello2022 schreef op 09-11-2022 om 13:05:

[..]

En waarom dan? Ik noem het eerder een gezond wantrouwen.

Laat dat gezond maar weg als je Icke's flauwekul wel " een kern van waarheid' toedicht.

Jello2022 schreef op 09-11-2022 om 13:12:

[..]

Maar waar blijkt dan uit dat hij dat is? Nergens uit. Zijn theorie gaat over buitenaardse reptielen. Stel hij zou echt duidelijk antisemitistisch zijn dan is weigering meer verdedigbaar, maar dat blijkt nergens concreet uit.

Zijn theorie over die reptielen lijkt veel op al bestaande theorieën over Joden. Bloed drinken om jong te blijven en in het geheim alle touwtjes in handen hebben in de wereld.

Vervang reptielen door Joden en je hebt hetzelfde. Hijzelf ontkent dat hij Joden bedoelt dus dat bedoel jij met dat niet concreet zijn.





Jello2022 schreef op 09-11-2022 om 13:19:

[..]

Als je dat zo wil zien, prima.

Als jij niet kunt discussiëren zonder op de persoon te gaan spelen, helemaal niet prima.

CaninePeafowl58

CaninePeafowl58

09-11-2022 om 13:23

Herfstappeltaart schreef op 09-11-2022 om 13:20:

[..]

Laat dat gezond maar weg als je Icke's flauwekul wel " een kern van waarheid' toedicht.

Het is denk ik over het algemeen wel onzin, maar ik denk wel dat grote bedrijven en een kleine groep machtige mensen achter de schermen meer invloed hebben op het een en ander dan wij zo denken. Dat bedoel ik ermee. De rest lijkt mij echt allemaal onzin. 

Moxxie schreef op 09-11-2022 om 13:19:

[..]

Hoef je niet uit te leggen hoor Cookie, dat weet Jello2022 al.

Je hebt gelijk, maar ik vind het te belangrijk om er niet tegenin te gaan. Al is het maar voor de meelezers.

CaninePeafowl58

CaninePeafowl58

09-11-2022 om 13:24

Cookielover schreef op 09-11-2022 om 13:22:

[..]

Als jij niet kunt discussiëren zonder op de persoon te gaan spelen, helemaal niet prima.

Jouw eerdere reacties kwamen ook niet heel vriendelijk over dus dan reageer ik daarop. Actie reactie, maar goed laten we ontopic gaan. 

CaninePeafowl58

CaninePeafowl58

09-11-2022 om 13:25

Cookielover schreef op 09-11-2022 om 13:23:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik vind het te belangrijk om er niet tegenin te gaan. Al is het maar voor de meelezers.

Dat is ook helemaal goed. Daar is dit forum voor om meningen uit te wisselen. Niet om elkaar te bevechten. Ik sta ook open voor andere meningen anders zou ik niet op dit forum komen. Dat vind ik interessant.

CaninePeafowl58

CaninePeafowl58

09-11-2022 om 13:28

alhambra schreef op 09-11-2022 om 13:21:

[..]

Zijn theorie over die reptielen lijkt veel op al bestaande theorieën over Joden. Bloed drinken om jong te blijven en in het geheim alle touwtjes in handen hebben in de wereld.

Vervang reptielen door Joden en je hebt hetzelfde. Hijzelf ontkent dat hij Joden bedoelt dus dat bedoel jij met dat niet concreet zijn.





Lijkt erop ja, maar dat is niet wat hij zegt. Hij heeft het over reptielen en die komen volgens hem uiteindelijk voort uit annunaki aliens en vroegere mensen geloof ik. Is heel wat anders en een stuk lachwekkender moet ik zeggen want ik geloof daar totaal niet in. 

On topic dus maar weer. 
Wat mij opvalt bij die persoon die ik noemde dat ze de wetenschap niet vertrouwd, en dus mensen die dat wel doen schapen vindt. Bij corona vond ze de wetenschappers allemaal verdacht. Ze zouden allemaal een agenda hebben. 

Ik denk dan; die mensen hebben er jaren voor gestudeerd, en zullen het wel beter weten dan ik ooit kan. En als je nadenkt snap je ook dat zo'n nieuw virus voor de wetenschap ook nog een hoop leren betekent en dat ze dus niet meteen alles weten, logisch toch.

Jello2022 schreef op 09-11-2022 om 13:23:

[..]

Het is denk ik over het algemeen wel onzin, maar ik denk wel dat grote bedrijven en een kleine groep machtige mensen achter de schermen meer invloed hebben op het een en ander dan wij zo denken. Dat bedoel ik ermee. De rest lijkt mij echt allemaal onzin.

Grote bedrijven en ik met je eens.

Kleine groep machtige mensen ook maar die zijn niet verenigd.  De superrijken hebben veel macht maar die gebruiken ze voor eigen gewin en niet volgens een plan.

Jello2022 schreef op 09-11-2022 om 13:28:

[..]

Lijkt erop ja, maar dat is niet wat hij zegt. Hij heeft het over reptielen en die komen volgens hem uiteindelijk voort uit annunaki aliens en vroegere mensen geloof ik. Is heel wat anders en een stuk lachwekkender moet ik zeggen want ik geloof daar totaal niet in.

Is wat hij zegt ook wat hij bedoelt?

Of wil hij eigenlijk A zeggen maar dat mag niet openlijk en noemt daarom B omdat dat wel mag?

Antisemitisme is vaker anders verpakt. Het zogenaamde dog whistle fenomeen.

Die reptielentheorie heeft veel minder waarde als hij nergens naar zou verwijzen.

MRI

MRI

09-11-2022 om 13:32

Cookielover schreef op 09-11-2022 om 13:09:

[..]

Nee, we moeten antisemitisme niet salonfähig maken. Nooit.

Dat ben ik met je eens. In die zin mag Baudet ook een cordon sanitaire krijgen van mij. Maar is anti-semitisme niet strafbaar? (en dat mag van mij ook gelden voor racisme, homohaat en seksisme)  Dan heeft Jello toch gelijk dat je hem ook kan oppakken zodra hij iets onoirbaars zegt? 

Je moet ook kijken naar het uiteindelijke resultaat van zo'n weigering als regering. Als hij daardoor een martelaar wordt en meer aanhangers krijgt is het dan een verstandige beslissing?

CaninePeafowl58

CaninePeafowl58

09-11-2022 om 13:33

alhambra schreef op 09-11-2022 om 13:29:

[..]

Grote bedrijven en ik met je eens.

Kleine groep machtige mensen ook maar die zijn niet verenigd. De superrijken hebben veel macht maar die gebruiken ze voor eigen gewin en niet volgens een plan.

Dan geloven we bijna hetzelfde. Alleen deze mensen komen wel soms bij elkaar in Davos bij het WEF. Dus in die zin zijn zij verenigd. Ik vind het ook erg raar dat bij een deel van die bijeenkomst geen journalisten erbij mogen komen. Ik zou graag een muisje willen zijn en daar stiekem meeluisteren. Alleen dan weet je de waarheid. En dat is niet mogelijk, dus het zal allemaal wel.

CaninePeafowl58

CaninePeafowl58

09-11-2022 om 13:34

MRI schreef op 09-11-2022 om 13:32:

[..]

Dat ben ik met je eens. In die zin mag Baudet ook een cordon sanitaire krijgen van mij. Maar is anti-semitisme niet strafbaar? (en dat mag van mij ook gelden voor racisme, homohaat en seksisme) Dan heeft Jello toch gelijk dat je hem ook kan oppakken zodra hij iets onoirbaars zegt?

Je moet ook kijken naar het uiteindelijke resultaat van zo'n weigering als regering. Als hij daardoor een martelaar wordt en meer aanhangers krijgt is het dan een verstandige beslissing?

Dat is inderdaad strafbaar dan zouden ze hem zo kunnen oppakken als hij echt strafbare uitlatingen zou gaan doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.