Huiskamer
KillerQueen
19-09-2022 om 19:50
Heb jij de verwarming al aan?
Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?
Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.
Peiling
Verwarming al aan (gehad)
ToetieToover
30-09-2022 om 20:53
Zeefietser schreef op 30-09-2022 om 17:13:
[..]
Zeker niet astma vriendelijk, maar niemand had astma. Dat kwam pas bij de achterkleinkinderen van opa en oma.
Maar verder snap je hem. Heb je een grote woonkamer, maak die kleiner. Scheelt in het verwarmen. Daarom ook isolatie aanbrengen in de binnenmuren. Ja wordt je kamer wel kleiner van. Maar is makkelijker te doen, dan een nieuwe buitenmuur.
Dat is pech hebben met mijn woonkamer met open keuken, open trap en extra hoog plafond. We kunnen natuurlijk een tentje opzetten. Lekker knus. Zo over de bank heen, thuis kamperen.
Fenyw
30-09-2022 om 21:06
Ik ben enorm benauwd. Kan nog geen zin achter elkaar zeggen, bukken lukt niet want daarna heb ik geen adem. We hoopten dat het door het vocht zou komen dus ik heb de verwarming 10 minuten aangehad. Nu heb ik het stikheet en ben ik nog steeds benauwd. De verwarming blijft weer uit want ik heb het niet koud en maandag maar even langs de huisarts.
GroenTuintje
30-09-2022 om 22:38
@Fenyw, dat klinkt niet fijn. Hier laatste dagen ook weer aan het hoesten, misschien meer schimmels in de lucht buiten door het vochtige weer? de herfst genaamd. Ik heb ook altijd last van hooikoorts in de lente en zomer.
FaithfulDuck87
30-09-2022 om 22:49
Vandaag weer lekker weer, en de kachel vandaag verder niet aan gehad. Het is nu nog 20,4 graden in de kamer
Mama-Inge
01-10-2022 om 07:26
Het is vies, nat weer, denk dat de kachel straks wel even aan gaat om de kou eruit te halen
Due-scimmie
01-10-2022 om 07:41
Het is hier nu 17 graden binnen, maar we passen straks op een baby dus dan gaat ie waarschijnlijk wel even aan voor eerst dit najaar
Herfstappeltaart
01-10-2022 om 07:51
arnica25 schreef op 30-09-2022 om 20:27:
Hier staat de verwarming 1 uurtje op 20 graden om even door te warmen daarna op 19. Chronisch zieke man had, ondanks dik aangekleed, weer blauwe handen van de kou en daar heb ik erg veel moeite mee.
Voor mensen als jouw man vind ik deze crisis het allerergste. Ziek en dan in de kou moeten zitten vanwege de hoge prijs .....
FaithfulDuck87
01-10-2022 om 09:13
Vannacht veel geregend, maar het zonnetje schijnt nu weer. Het is binnen 18,8 graden, dus dat valt mee.
Dolfje
01-10-2022 om 09:16
Hier nog steeds de verwarming niet aangehad, gisterenmorgen was het 19,9 graden in de woonkamer en scheen de zon buiten en nu 20,1 en grijs en nat.
Taartjes
01-10-2022 om 09:31
Wij hebben hem 's ochtends even aan, omdat het dan onder de 18 graden is. Dan warmen we het in een half uurtje op naar 19 graden en dan blijft het de rest van de dag boven de 18 graden. Zit dan 's avonds wel met dikke sokken en een extra vest of deken op de bank. We hebben geen zon op ons huis staan door bomen, wat in de zomer super fijn is, maar nu natuurlijk minder..
GroenTuintje
01-10-2022 om 10:05
hier zomers een grote vlinderstruik en appelboompje voor het achterraam tegen de warmte. In de winter zijn deze planten kaal en komt er meer licht en zon doorheen.
Daglichtlamp
01-10-2022 om 10:22
Door de zon gister op het goede tijdstip vanochtend weer 17 graden binnen. oktober gehaald in elk geval.
GroenTuintje
01-10-2022 om 10:31
hier oktober ook gehaald, al is het hier ook niet koud in huis (19,5 graden
MidasWolf
01-10-2022 om 10:43
Ook ik heb oktober gehaald, mede dankzij de zonnige dagen. In ieder geval genoeg om mijn huis redelijk op temperatuur te krijgen. Dat maakte het wel wat makkelijker voor mij.
Vandaag valt het hier ook mee veel zon met hier en daar wat wolken.
Ysenda
01-10-2022 om 10:59
ik heb maar kleine ramen en er valt nu ook nauwelijks zon op, dat is wel jammer.
Wel heb ik nu alles even tegen elkaar open staan om te luchten. Dan is het straks sneller warm.
Ik heb de truien maar eens vooraan in de kast gelegd.
Straks nog even de laatste oud dubbel glas ramen voorzien van een folielaagje, dat helpt ook weer iets. Maar dan moet ik ook het raam eerst lappen......
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.