Huiskamer
KillerQueen
19-09-2022 om 19:50
Heb jij de verwarming al aan?
Nieuwsgierig: heb jij de verwarming al aan (gehad)?
Ik wel, zaterdagochtend was het 18 graden beneden, ik heb het laten opwarmen tot 19 graden, toen voelde het al wat behagelijker. Ik heb net gedoucht en mijn haar gewassen en het is hu 19 graden in huis. Ik heb 'm net aan gezet, want met nat haar krijg ik het snel koud.
Peiling
Verwarming al aan (gehad)
Kersje
29-09-2022 om 16:10
Rockstar schreef op 29-09-2022 om 15:58:
Hier in Zuid Holland ben ik ook naar mijn balkon verkast na aanleiding van deze jubel berichten. En verrek! Super lekker in de zon uit de wind.
Heerlijk hè 😎
PhilDunphy
29-09-2022 om 16:19
Hier ook Zuid Holland, maar het is hier inmiddels onder de 19 graden binnen en dat vind ik (thuiswerkend) wel erg fris voelen. Ik zit inmiddels met sloffen, een vest en een dekentje, maar mijn handen en neus zijn ijskoud.
GroenTuintje
29-09-2022 om 16:26
hier ook lekker zonnig vandaag. En binnen rond de 20 graden maar voelt veel warmer door de zon ☀️
Drakenvlieg
29-09-2022 om 16:29
Hier in zuid Gelderland ook zon en wat wolken. Vanochtend 19 graden, nu 21,5 binnen. Alle luxaflex omhoog gedaan voor zoveel mogelijk zon. Terwijl mijn buurvrouw haar zonnescherm omlaag heeft gedaan 🤷🏻♀️.
Een uur terug wilde ik ook de balkondeur open doen, maar precies toen kwam de gemeente met tig busjes en machines om even een stuk asfalt direct hieronder te vervangen 
Biebeltje
29-09-2022 om 16:37
Noord Holland hier en de zon is nu even verborgen achter een grote wolk.
Maar de balkondeur staat nog lekker open en ik heb net het zonnescherm weer ingerold (was echt heel warm toen ik thuis kwam en wilde even niet in de zon liggen op de bank).
Poezel_en_Wip
29-09-2022 om 17:29
Hier, Zuid Holland, vanmiddag heerlijk op het balkon in de zon kunnen werken. Het was warmer dan binnen!
Morgen belooft nog zo'n dag te worden. Ik hoop het echt!
DS1971
29-09-2022 om 17:37
Kersje schreef op 29-09-2022 om 15:30:
[..]
In Brabant, zit heerlijk op mijn balkon in het zonnetje. 😎
Ik woon ook in Brabant… verkeerde deel dan…
NuttyWorm54
29-09-2022 om 19:16
Ik ben jaloers en blij voor jullie met de zon opgewarmde huizen. Bij mij was het vanochtend 15,5 graden en toen ik net thuiskwam 16,5 graden. Bij binnenkomst voelde het zelfs kouder dan buiten.
En toen was ik het zat, niet weer die kou in mijn lichaam. Ik ben af. Even de verwarming aan naar 19 en straks weer uit. Het scheelt dat het maar een ruimte van 12m2 is, die ik wil verwarmen en het snel warm is. Plus ik heb nog een vast contract tot maart maar inderdaad ik wil ook mijn steentje bijdragen dus als het even kan, gaat de verwarming minimaal aan.
Zeefietser
29-09-2022 om 19:36
StardustZiggy schreef op 29-09-2022 om 19:16:
Ik ben jaloers en blij voor jullie met de zon opgewarmde huizen. Bij mij was het vanochtend 15,5 graden en toen ik net thuiskwam 16,5 graden. Bij binnenkomst voelde het zelfs kouder dan buiten.
En toen was ik het zat, niet weer die kou in mijn lichaam. Ik ben af. Even de verwarming aan naar 19 en straks weer uit. Het scheelt dat het maar een ruimte van 12m2 is, die ik wil verwarmen en het snel warm is. Plus ik heb nog een vast contract tot maart maar inderdaad ik wil ook mijn steentje bijdragen dus als het even kan, gaat de verwarming minimaal aan.
12 m2, doet mij denken aan het bijkeuntje van mijn grootouders via mijn vader. In zo'n ruimte toen ook (1980 ik was 5), met 8 man (5 rokende), want in de voorkamer kwam je niet als het geen verjaardag was (sowieso niet als kind - alleen voor de volwassenen). Altijd warm in dat hokje, zullen we maar zeggen.
Leuke tijden, oma met haar grijze haar met een gele pluk voorin door al die sigaretten die ze rookte, opa aan de pijp (hij had er 6 in zo'n rekje) en ik mocht aan een lege lurken. Daarna een plaswedstrijd met mijn opa in het slootje achter. Ik zou het nou nu op 47e niet meer winnen. En opa was toen 60 hahahahaha
NuttyWorm54
29-09-2022 om 20:00
Wat een enorm nostalgische herinneringen omschrijf je. Klinkt wel als een astma onvriendelijk hok met al dat gepaf haha. Wat lijkt dat lang geleden dat mensen overal en nergens rookten.
Mijn appartement bestaat uit drie kleine kamers. Voorheen had ik liever twee grotere kamers daarvoor in de plaats, maar om te stoken is dit perfect. Ik kijk overigens de bouwtekening terug en het is 15m2. Scheelt weer, ahum.
Tuinfluiter
29-09-2022 om 20:23
DS1971 schreef op 29-09-2022 om 15:05:
Waar wonen jullie dat het allemaal zulk lekker weer is? Ik merk er heel weinig van.
Vind het overigens wel heel triest aan het worden dat het nu al zo erg is in Nederland dat mensen in de kou zitten. Ik zag hier in het dorp ook al iemand zijn auto tanken met jerrycans.
En dan te bedenken dat dit pas het topje is van de ijsberg. Hoe gaat dat straks als we midden in de economische crisis zitten?
In de buurt van Utrecht was het vandaag heerlijk weer ik heb de hele middag buiten in een polo gesport en baalde dat ik een lange broek aan had.
In huis was het vandaag ook lekker de verwarming hoefde gelukkig niet aan.
Dolfje
29-09-2022 om 22:11
Kersje schreef op 29-09-2022 om 15:30:
[..]
In Brabant, zit heerlijk op mijn balkon in het zonnetje. 😎
Zat ik vanmiddag ook even, tenminste mijn balkon niet het jouwe
Zeefietser
30-09-2022 om 17:13
StardustZiggy schreef op 29-09-2022 om 20:00:
Wat een enorm nostalgische herinneringen omschrijf je. Klinkt wel als een astma onvriendelijk hok met al dat gepaf haha. Wat lijkt dat lang geleden dat mensen overal en nergens rookten.
Mijn appartement bestaat uit drie kleine kamers. Voorheen had ik liever twee grotere kamers daarvoor in de plaats, maar om te stoken is dit perfect. Ik kijk overigens de bouwtekening terug en het is 15m2. Scheelt weer, ahum.
Zeker niet astma vriendelijk, maar niemand had astma. Dat kwam pas bij de achterkleinkinderen van opa en oma.
Maar verder snap je hem. Heb je een grote woonkamer, maak die kleiner. Scheelt in het verwarmen. Daarom ook isolatie aanbrengen in de binnenmuren. Ja wordt je kamer wel kleiner van. Maar is makkelijker te doen, dan een nieuwe buitenmuur.
Herfstappeltaart
30-09-2022 om 19:42
Vanochtend was het 18 graden, ik heb hem (i.v.m.diezelfde kleine kindjes) weer even een half uurtje aangezet op 18.5 en toen weer uit. Voorlopig gaat hij nu niet meer aan.
arnica25
30-09-2022 om 20:27
Hier staat de verwarming 1 uurtje op 20 graden om even door te warmen daarna op 19. Chronisch zieke man had, ondanks dik aangekleed, weer blauwe handen van de kou en daar heb ik erg veel moeite mee.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.