Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Gemeentes willen fastfood weren

https://www.google.nl/amp/s/radar.avrotros.nl/amp/mcdonalds-burger-king-en-kfc-weren-mag-een-gemeente-bepalen-of-je-naar-een-fastfoodtent-kunt-gaan/

Heel goed initiatief dit. Hoe het juridisch is in te kleden, geen idee. Maar niet op elke hoek een McDonalds, snackbar, Subway, sushi tent of whatever lijkt me prima. Zelfde geldt voor horeca die niet verder komt dan ‘bier met bitterballen’. 
Tegelijk vind ik wel dat de openbare ruimte ook anders moet worden ingericht, namelijk dat het uitnodigt om meer te bewegen. 


succes met het veels te duur kopje koffie in die dure koffietent

Veel succes.

Als gemeente X het weigert dan trekken mensen gewoon naar gemeente Y als ze zin hebben in Mac.

mag die dure koffietent wel een broodje kroket verkopen?

Gaat niet gebeuren, mensen houden eenmaal van vet zout eten, maar als je door Utrecht Centraal loopt, of richting de bijenkorf van het  Amsterdam Centraal dan denk ik ook wel eens "Mag wel wat minder".

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

05-09-2021 om 15:56

Ik vind het wel een goed idee om het aanbod in ieder geval te reguleren/verminderen. Dan zijn we ook niet per se onvrijer dan nu want nu wordt al dat fastfood net zo goed (als enige betaalbare en toegankelijke optie) door onze strot geduwd.

Ik hoop wel dat er dan ook iets wordt gedaan met betaalbare gezonde alternatieven, anders worden steden/openbare ruimtes nòg meer exclusief voor de rijken.

Voor alles wat vertrokken is in deze stad aan “ betaalbare” horeca zie ik dure eetgelegenheden voor terugkomen.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

05-09-2021 om 16:04

Fuchsia schreef op 05-09-2021 om 16:00:

Voor alles wat vertrokken is in deze stad aan “ betaalbare” horeca zie ik dure eetgelegenheden voor terugkomen.

Dat is helaas ook mijn ervaring ja.

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

05-09-2021 om 16:26

In ons dorp is er pas wéér een friettent bij gekomen.. Laatst vroeg iemand mij of ik in Rotterdam woonde, omdat hier op elke hoek van de straat wel een friettent, een Chinees restaurant, een Griekse afhaal, of andere afhaaltoko zit. Als het maar vet en zout is, dan is het te krijgen.

Hier is in het dorp 1 restaurant meer niet.

Het begint steeds meer op Amerika te lijken helaas....

Fuchsia schreef op 05-09-2021 om 16:00:

Voor alles wat vertrokken is in deze stad aan “ betaalbare” horeca zie ik dure eetgelegenheden voor terugkomen.

Dit zie ik ook, helaas. Allemaal van die hipster / yuppen tentjes: wel wat gezonder en gevarieerder eten, inderdaad (hoewel ze allemaal dezelfde pompoenburger met zoete aardappelfriet & poke bowl op het menu hebben staan), maar voor veel mensen moeilijk op te brengen, in tegenstelling tot de Mac. 

Trouvaille schreef op 05-09-2021 om 16:49:

Het begint steeds meer op Amerika te lijken helaas....

Mee eens. En die 'gezonde' tentjes die als paddenstoelen uit de grond schieten (en net zo snel weer verdwijnen) verkopen allemaal het zelfde. En dat zijn dan ook nog vaak gerechten die bij de meeste mensen totaal niet aanslaan. 

Tja, als je bedenkt dat ze zelfs hun ontbijt vaak buitenshuis eten daar...

DanGun

DanGun

05-09-2021 om 17:35 Topicstarter

Bij ons zijn er in n maand iets van 4 of 5 nieuwe sushi tentjes bijgekomen. De ene dure ‘aparte luxe’ friettent na de andere komt en gaat (bij de kreeg je een frietje van €9, de ander deed frites in combinatie met speciaalbier enz) En ook andere horeca komt op als poepen om net zo snel weer te gaan.
Het enige ‘healthy’ tentje dat we hebben draait daarentegen alweer jaren goed. 
En dan die koffietentjes! Overpriced en ongezond met al die vieze siroopjes. 

Jongeren rijden toch wel naar een drive through en gaan dat dan op een plek opeten onder het genot van wat ballonnetjes en kiepen de troep zo uit de auto en rijden weer weg. Dus weren uit gemeentes gaat naar mijn mening niets helpen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.