Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

18-07-2021 om 20:54

Geloof jij?

To trapt af. 

Een aantal jaar geleden nog wel. In de zin van meer tussen hemel en aarde. Niet specifiek in een god. Geloof jij of geloof je niet of niet meer? 


Niet echt. Ik ben christelijk opgevoed, in mijn tienerjaren atheïst geworden en tijdens mijn studie agnost.

AcidicShark11

AcidicShark11

18-07-2021 om 20:56

Geloven in wat precies?

Ik beschouw mijzelf als een niet praktiserend paganist

Nee ik geloof niet.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

18-07-2021 om 21:01

AeonofWinter schreef op 18-07-2021 om 20:56:

Geloven in wat precies?

Wat jij denkt dat er na de dood zou kunnen zijn. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

18-07-2021 om 21:02

AeonofWinter schreef op 18-07-2021 om 20:56:

Geloven in wat precies?

Of misschien leef je nu vanuit een bepaalde geloofsovertuiging 

Ik ben atheist.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

18-07-2021 om 21:04

Ik geloofde voorheen dat als je overlijd dat je de mensen die voor waren gegaan weer terug zag. 
Nadat ik teveel overlijdens mee maakte ben ik die overtuiging kwijt geraakt. Dat vind ik jammer en geen idee waarom ik het ben kwijt geraakt. 

Ja 😊

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-07-2021 om 21:05

Nee, ik heb geen religie.

Ik ben overigens wel katholiek, gedoopt en communie gedaan, maar dat moest van mijn oma.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

18-07-2021 om 21:05

nee ik ben atheist

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

18-07-2021 om 21:08

Ik geloof in mezelf.  

Ik zwalk een beetje alle kanten op.
Ik ben christelijk opgevoed en tot mijn begin 20e ook echt gelovig geweest. Daarna me losgemaakt van de kerk omdat ik niets kon met de christelijke leer. Ik ben wel altijd blijven geloven dat er iets is, maar ik weet gewoonweg echt niet wat dat iets precies moet zijn. 
Ben wel steeds minder gaan geloven in het idee dat er een god of goden zouden zijn. Dus geloof niet in een opperwezen dat bewustzijn heeft. ik hoop en denk meestal wel dat er zoiets bestaat als een ziel.
Maar mijn rationele kant komt altijd uit op 'je kunt het niet weten'.
Rationeel ben ik dus agnost, emotioneel meer een 'ietsist'.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

18-07-2021 om 21:13

Ik las van een paar dat ze vroeger christelijk waren. Is het geaccepteerd in de omgeving nu of hou je je keuze/ gedachten meer voor jezelf? 

Ik ben wel gelovig maar niet religieus. Ik heb nog geen religie kunnen ontdekken waar ik me bij thuis voel. Al moet ik zeggen dat de moslim gemeenschap me trekt, omdat ik heel veel liefde en warmte ervaar van hen. Echter de dogma's over bv euthanasie staan lijnrecht tegenover mijn ideeën. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.