Huiskamer
Roos57
31-10-2025 om 16:19
Een weekend vraagje over bevallingen
waar ben jij ter wereld gekomen of waar heb jij je kinderen uitgepoept 😜Â
En alles wat je er over kwijt wil !
mut
02-11-2025 om 22:25
Mayosate schreef op 02-11-2025 om 21:26:
[..]
Ah dat is echt netjes. Wij waren overigens maar 2200 en 2500 gram. Bij elkaar wel 1 flinke baby haha. Maar de gynaecoloog had destijds gezegd tegen m’n moeder dat ze er op moest rekenen dat we tussen 37-38 week wel kwamen. En toen we dus op de uitgerekende datum kwamen, vond het hele ziekenhuis dat bijzonder. Er was ook een vermoeden van 1 placenta en tegenwoordig wordt je daar voor opgenomen rond week 30, begreep ik van mijn eigen verloskundige. Maar ja 30 jaar geleden was alles anders
![]()
Hm, mijn tweeling is inmiddels 32. Je had toen ook al echo's en onderzoek. Mogelijk dat ze toch iets meer op z'n beloop lieten. Mijn halfzus wist niet dat ze een tweeling kreeg, maar goed dat is dan wel zo beetje 65 jaar geleden. Ik weet overigens niet of die thuis geboren zijn, vermoed van wel.Â
PhilDunphy
02-11-2025 om 22:41
kind 1: ziekenhuis, medische bevalling (inleiding) vanwege langdurig vruchtwater verlies.Â
Kind 2: ziekenhuis, medische bevalling vanwege plotselinge hoge hartslag bij baby.Â
Kind 3: ziekenhuis, opnieuw medische bevalling (inleiding) vanwege langdurig vruchtwater verlies.Â
Bellebelle
02-11-2025 om 22:45
Ik ben zelf in het ziekenhuis geboren, mijn ouders woonden relatief ver van het ziekenhuis, dus die wilden het risico niet nemen. Mijn kinderen zijn allebei in het ziekenhuis geboren. Bij de eerste had ik best thuis willen bevallen, maar na twaalf uur rug weeën en vrijwel geen ontsluiting ben ik naar het ziekenhuis gegaan. Daar ruggenprik gekregen, duurde het nog lang, maar uiteindelijk is het wel een vaginale bevalling geworden. De tweede was groot, toen ben ik ingeleid. Tegelijk met de weeën opwekkers kreeg ik een ruggenprik, dus dat was goed te doen.
Netherfield
02-11-2025 om 23:44
Poezenmeisje schreef op 31-10-2025 om 18:36:
Ik ben geboren in Groningen (Huize Tavenier) en dertig jaar later afgekalfd in Groningen (Parthuis bij het Martiniziekenhuis).
Gelukkig was ik particulier verzekerd en wilde de verloskundige vlakbij mij wel aannemen.
Als fondspatiënt had ik drie keer verder moeten reizen en bevallen in Winschoten.
We hebben niets met Winschoten e.o. Ik blijf Stadjer, ongeacht waar ik woon.P.S. Ik lees nu op wikipedia dat Huize Tavenier ook bij het Diakonessenhuis hoorde. Dit is later het Martiniziekenhuis geworden, toen het fuseerde met het Room-Katholieke ziekenhuis.
Ik ben in het Rooms-Katholieke ziekenhuis geboren, een jaar later ongeveer woonden daar krakers. Man in Huize Tavenier. Mijn kinderen zijn in het Martini ziekenhuis geboren. Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen, was maar goed ook want anders had oudste dochter het niet overleefd.Â
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.