Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Discussietopic - hou het netjes

Ik lees dat er behoefte is aan een discussietopic en zie dat ook terug in topics zelf.
Hou het netjes want anders ga ik er met de zweep over  😄


Miraval schreef op 24-09-2021 om 12:13:

[..]

Ook dat is helemaal waar. Dan zou je een forum moeten hebben met allemaal mensen met dezelfde meningen en moraal maar dat is onmogelijk.

En niet om het een of ander maar ik heb het idee dat de topics die "uit de hand dreigen te lopen" het beste lopen. Dus ergens zijn we er allemaal schuldig aan dat we dit soort topics of opmerkingen opzoeken? Soort verkapt ramptoerisme... 😉

Inderdaad ja. Volgens mij is af en toe een relletje heel goed voor de bezoekersaantallen...

Ik ben heel erg voor zelfregulering en ben juist blij dat er wat terughoudender gemodereerd wordt.

Als iemand loopt te zuigen of te trollen, kun je daar een paar keer intrappen, maar dan reageer je toch gewoon niet meer, en zet je iemand desnoods op de negeerlijst? Mensen die dan maar blijven reageren en zo zelf ook een topic (laten) verpesten, die zouden ook eens naar zichzelf kunnen kijken. 

En af en toe een akkefietje hoort er ook gewoon bij, en is niet het einde van de wereld. We moeten het ook niet groter maken dan het is, het is maar internet. Je kunt toch een topic ook gewoon sluiten en even laten voor wat het is.

Rondstruiner schreef op 24-09-2021 om 18:04:

[..]

Ik ben heel erg voor zelfregulering en ben juist blij dat er wat terughoudender gemodereerd wordt.

Als iemand loopt te zuigen of te trollen, kun je daar een paar keer intrappen, maar dan reageer je toch gewoon niet meer, en zet je iemand desnoods op de negeerlijst? Mensen die dan maar blijven reageren en zo zelf ook een topic (laten) verpesten, die zouden ook eens naar zichzelf kunnen kijken.


Vetgedrukte kunnen blijkbaar heel weinig mensen en dat is de reden van waarom zelfregulering een utopie is!

Desire schreef op 24-09-2021 om 20:49:

[..]

Vetgedrukte kunnen blijkbaar heel weinig mensen en dat is de reden van waarom zelfregulering een utopie is!

Welnee, ik heb op een forum gezeten waar dat prima lukte. We zijn toch geen kleuterklasje?

Hoe doen mensen die zo denken dat dan als ze een conflict of irritaties hebben irl, dan ga je toch ook als volwassen vrouw of man eerst eens kijken of je het zelf op kunt lossen? En dat lukt toch gewoon bijna altijd? 

Als je er last van hebt, kun je er ook gewoon zelf eerst eens kijken of je er iets aan kunt doen. 

Rondstruiner schreef op 24-09-2021 om 21:31:

[..]

Welnee, ik heb op een forum gezeten waar dat prima lukte. We zijn toch geen kleuterklasje?

Hoe doen mensen die zo denken dat dan als ze een conflict of irritaties hebben irl, dan ga je toch ook als volwassen vrouw of man eerst eens kijken of je het zelf op kunt lossen? En dat lukt toch gewoon bijna altijd?

Als je er last van hebt, kun je er ook gewoon zelf eerst eens kijken of je er iets aan kunt doen.

Oh zeker, ik denk daar ook hetzelfde over, maar op dit forum is inmiddels wel gebleken in een aantal topics dat het dus niet werkt. Daar baseerde ik mijn post op. Daarnaast hebben veel mensen achter een beeldscherm ook een ander ‘gezicht’ dan irl helaas.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

25-09-2021 om 17:24

Desire schreef op 24-09-2021 om 22:18:

[..]

Oh zeker, ik denk daar ook hetzelfde over, maar op dit forum is inmiddels wel gebleken in een aantal topics dat het dus niet werkt. Daar baseerde ik mijn post op. Daarnaast hebben veel mensen achter een beeldscherm ook een ander ‘gezicht’ dan irl helaas.

Het helpt denk ik ook niet dat op het forum allerlei mensen zich overal mee gaan bemoeien en dat er hier dan ook nog een like functie is. 

In persoon overkomt mij zoiets nooit. Als er dan eens iets speelt dan spreek je het één op één uit of je neemt wat afstand. Het forum doet me wat dat betreft meer denken aan een schoolklas. Je bent (zolang je hier wil zijn) min of meer tot elkaar veroordeeld en als er eenmaal iets speelt dan blijft dat als een veenbrand door de groep gaan en is bijna niemand meer zijn beste zelf. 

Aan de ene kant vind ik dat interessant en aan de andere kant vind ik het jammer.

Koralinde schreef op 25-09-2021 om 17:24:

[..]

Het helpt denk ik ook niet dat op het forum allerlei mensen zich overal mee gaan bemoeien en dat er hier dan ook nog een like functie is.

In persoon overkomt mij zoiets nooit. Als er dan eens iets speelt dan spreek je het één op één uit of je neemt wat afstand. Het forum doet me wat dat betreft meer denken aan een schoolklas. Je bent (zolang je hier wil zijn) min of meer tot elkaar veroordeeld en als er eenmaal iets speelt dan blijft dat als een veenbrand door de groep gaan en is bijna niemand meer zijn beste zelf.

Aan de ene kant vind ik dat interessant en aan de andere kant vind ik het jammer.

En dat ben ik ook helemaal met je eens, maar nogmaals, een utopie om te verwachten dat iedereen hetzelfde is. Als ik steeds hetzelfde gezanik in het moderatie-topic lees dan denk ik vooral ‘get a life’. Als ik een waarschuwing of ban krijg dan steek ik hand in eigen boezem en deal ik ermee. Maar velen lijken hier de dienst uit te willen maken of doen alsof er gekort wordt op hun salaris. Willen als volwassenen behandeld worden, maar gedragen zich als kleuters. Ik zou niet graag willen ruilen met het beheer, zou er al velen uitgetrapt hebben met hun gezeur en gezuig. 

Koralinde schreef op 25-09-2021 om 17:24:

[..]

Het helpt denk ik ook niet dat op het forum allerlei mensen zich overal mee gaan bemoeien en dat er hier dan ook nog een like functie is.

In persoon overkomt mij zoiets nooit. Als er dan eens iets speelt dan spreek je het één op één uit of je neemt wat afstand. Het forum doet me wat dat betreft meer denken aan een schoolklas. Je bent (zolang je hier wil zijn) min of meer tot elkaar veroordeeld en als er eenmaal iets speelt dan blijft dat als een veenbrand door de groep gaan en is bijna niemand meer zijn beste zelf.

Aan de ene kant vind ik dat interessant en aan de andere kant vind ik het jammer.

Ik zie vetgedrukte alleen in bepaalde topics en zeker niet over het hele forum. 

Maar ook daar zijn mensen toch echt zelf bij, we zijn geen schoolklas. Als ik me mee laat slepen in een vervelende discussie en zelf ook flauw ga doen , wat helaas af en toe gebeurt, dan verwijder ik het topic even uit mijn lijst en focus ik op iets anders. Het leven is toch veel te kort voor geruzie met mensen op internet.

Tegelijkertijd vind ik het alleen maar goed dat ik -en iedereen hier- zo ook eens buiten de eigen bubbel kijkt af en toe. 

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

25-09-2021 om 17:55

Rondstruiner schreef op 25-09-2021 om 17:43:

[..]

Ik zie vetgedrukte alleen in bepaalde topics en zeker niet over het hele forum.

Maar ook daar zijn mensen toch echt zelf bij, we zijn geen schoolklas. Als ik me mee laat slepen in een vervelende discussie en zelf ook flauw ga doen , wat helaas af en toe gebeurt, dan verwijder ik het topic even uit mijn lijst en focus ik op iets anders. Het leven is toch veel te kort voor geruzie met mensen op internet.

Tegelijkertijd vind ik het alleen maar goed dat ik -en iedereen hier- zo ook eens buiten de eigen bubbel kijkt af en toe.

Nee daar heb je gelijk in. Het valt mij denk ik op omdat het zich met name afspeelt in de topics die mij interesseren. Smalltalk past niet zo bij mij, ik heb geen kinderen en ik kijk zelden tv, dus veel gezelligheid gaat langs me heen 

Maar inderdaad, je bent er altijd nog zelf bij. Ik neem ook vaak even afstand als ik merk dat ik mijn geduld begin te verliezen of als een discussie nergens heen gaat. Maar ik wil best toegeven dat het me oprecht heeft verbaasd hoe lastig ik dat soms vind! Vooral als er nog wel op mij gereageerd wordt. 

Rondstruiner schreef op 25-09-2021 om 17:43:

[..]

Ik zie vetgedrukte alleen in bepaalde topics en zeker niet over het hele forum.

Maar ook daar zijn mensen toch echt zelf bij, we zijn geen schoolklas. Als ik me mee laat slepen in een vervelende discussie en zelf ook flauw ga doen , wat helaas af en toe gebeurt, dan verwijder ik het topic even uit mijn lijst en focus ik op iets anders. Het leven is toch veel te kort voor geruzie met mensen op internet.

Tegelijkertijd vind ik het alleen maar goed dat ik -en iedereen hier- zo ook eens buiten de eigen bubbel kijkt af en toe.

Dit doe ik ook. Ik heb de kinderpijler ook maar geblokkeerd staan, vanwege de vreselijke zuigdiscussies daar telkens. Ik wil me daar niet in laten meeslepen en net zo kinderachtig gaan rellen. 

(Hoewel rellen op zijn tijd ook wel eens lekker zou zijn  )

Koralinde schreef op 25-09-2021 om 17:55:

[..]

Nee daar heb je gelijk in. Het valt mij denk ik op omdat het zich met name afspeelt in de topics die mij interesseren. Smalltalk past niet zo bij mij, ik heb geen kinderen en ik kijk zelden tv, dus veel gezelligheid gaat langs me heen

Maar inderdaad, je bent er altijd nog zelf bij. Ik neem ook vaak even afstand als ik merk dat ik mijn geduld begin te verliezen of als een discussie nergens heen gaat. Maar ik wil best toegeven dat het me oprecht heeft verbaasd hoe lastig ik dat soms vind! Vooral als er nog wel op mij gereageerd wordt.

Daarom verwijder ik het topic dan ook echt even uit mijn lijst , anders is het heel lastig inderdaad. Of ik zet een medeforummer (tijdelijk) op de negeerlijst als die steeds iets triggert bij mij.


DistinctMarten43

DistinctMarten43

05-10-2021 om 18:19

Ah jammer! Nu weet ik niet precies of we nu over 20 of 29 jaar bekeerd moeten zijn! En of Christelijke katten ook mogen of alleen honden. Vragen, vragen...

Doornroosje9 schreef op 05-10-2021 om 18:19:

Ah jammer! Nu weet ik niet precies of we nu over 20 of 29 jaar bekeerd moeten zijn! En of Christelijke katten ook mogen of alleen honden. Vragen, vragen...


Verkeerde topic? Of heb ik iets gemist?

DistinctMarten43

DistinctMarten43

05-10-2021 om 19:30

Rondstruiner schreef op 05-10-2021 om 19:15:

[..]


Verkeerde topic? Of heb ik iets gemist?

Een topic dat verwijderd is! Iemand die schreef dat we ons maar snel moeten bekeren ('Christelijke honden!') tot de Islam, want IS komt over 20 jaar (of 29 jaar, dat was nog niet helemaal duidelijk) aan de macht en dan moeten alle vrouwen eindelijk weer binnen blijven en gesluierd zijn. 

Ik bedenk me net dat als we toch binnen moeten blijven, waarom dan gesluierd? Nog meer vragen...

Doornroosje9 schreef op 05-10-2021 om 19:30:

[..]

Een topic dat verwijderd is! Iemand die schreef dat we ons maar snel moeten bekeren ('Christelijke honden!') tot de Islam, want IS komt over 20 jaar (of 29 jaar, dat was nog niet helemaal duidelijk) aan de macht en dan moeten alle vrouwen eindelijk weer binnen blijven en gesluierd zijn.

Ik bedenk me net dat als we toch binnen moeten blijven, waarom dan gesluierd? Nog meer vragen...

Dat is een spammer die hier af en toe voorbij komt om een kleine boodschap te doen. Direct melden en niet op reageren en dan poetst forumbeheer het plasje snel weg. 

Doornroosje9 schreef op 05-10-2021 om 19:30:

[..]

Een topic dat verwijderd is! Iemand die schreef dat we ons maar snel moeten bekeren ('Christelijke honden!') tot de Islam, want IS komt over 20 jaar (of 29 jaar, dat was nog niet helemaal duidelijk) aan de macht en dan moeten alle vrouwen eindelijk weer binnen blijven en gesluierd zijn.

Ik bedenk me net dat als we toch binnen moeten blijven, waarom dan gesluierd? Nog meer vragen...

Aaaw, dat heb ik weer gemist! Zo jammer .


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.