Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃

Ik begrijp niet dat veel mensen het leuk vinden om zo maar een eind te gaan wandelen. Ik had daar als kind zijnde al een gruwelijke hekel aan. Op zondagmiddag gingen mijn ouders vaak wandelen en dan moest ik mee en o wat was ik dan chagrijning. Ik was zo blij toen mijn oudste broer niet meer mee ging en ik ook thuis mocht blijven. 

watertoren schreef op 10-10-2021 om 16:43:

Ik begrijp niet dat veel mensen het leuk vinden om zo maar een eind te gaan wandelen. Ik had daar als kind zijnde al een gruwelijke hekel aan. Op zondagmiddag gingen mijn ouders vaak wandelen en dan moest ik mee en o wat was ik dan chagrijning. Ik was zo blij toen mijn oudste broer niet meer mee ging en ik ook thuis mocht blijven.

Wat doe jij dan buiten? Alleen maar op een bedje in de zon liggen? Dat vind ík nou strontsaai...

Wel een beetje eens met Watertoren,  wandelen door het dorp is een keertje leuk maar niet iedere zondag. Na een keer of 6 ken je alle wijken wel.
Een stadswandeling in een vreemde stad is leuk dan zie je nieuwe dingen. 
In de duinen of het bos is wandelen leuk, picknick mee en ik kan me wel vermaken, ook in de winter maar wandelen door straten in een bekende omgeving is doodsaai.
Lopend een paar kleine boodschapjes halen doe ik dan weer wel, ben ik even wat langer buiten dan dat ik de fiets pak. 
Wandelen in bekende omgeving moet voor mij en doel hebben.  Die boodschapjes dus of op visite gaan. 

Bakblik schreef op 10-10-2021 om 17:56:

Wel een beetje eens met Watertoren, wandelen door het dorp is een keertje leuk maar niet iedere zondag. Na een keer of 6 ken je alle wijken wel.
Een stadswandeling in een vreemde stad is leuk dan zie je nieuwe dingen.
In de duinen of het bos is wandelen leuk, picknick mee en ik kan me wel vermaken, ook in de winter maar wandelen door straten in een bekende omgeving is doodsaai.
Lopend een paar kleine boodschapjes halen doe ik dan weer wel, ben ik even wat langer buiten dan dat ik de fiets pak.
Wandelen in bekende omgeving moet voor mij en doel hebben. Die boodschapjes dus of op visite gaan.

Nee elke keer dezelfde wandeling is ook niet leuk maar er zijn zoveel mogelijkheden..

Herfstappeltaart schreef op 10-10-2021 om 17:58:

[..]

Nee elke keer dezelfde wandeling is ook niet leuk maar er zijn zoveel mogelijkheden..

Beetje afhankelijk van waar je woont denk ik. Ergens op bezoek wel eens een eindje gewandeld door het dorpje. Heel snel liep je in de berm buiten de bebouwde kom waar best hard gereden werd.  Kan me voorstellen dat je dat met kinderen niet doet.  Zeker in kleine dorpjes zijn de mogelijkheden dan beperkt. 

Herfstappeltaart schreef op 10-10-2021 om 17:50:

[..]

Wat doe jij dan buiten? Alleen maar op een bedje in de zon liggen? Dat vind ík nou strontsaai...

Visite ontvangen en mensen blij maken met lekkere drankjes en hapjes en bijkletsen. Ik heb een mooie tuin en ben heel veel buiten. Maar de hele dag op een bedje in de zon met een tijdschrift en een wijntje erbij dat kan ik ook heel goed.

Mijn ouders gingen ook met de auto naar het bos en dan daar wandelen. Het was gelukkig niet steeds hetzelfde rondje maar o wat had ik daar een hekel aan.

watertoren schreef op 10-10-2021 om 18:17:

Mijn ouders gingen ook met de auto naar het bos en dan daar wandelen. Het was gelukkig niet steeds hetzelfde rondje maar o wat had ik daar een hekel aan.

Bakblik schreef op 10-10-2021 om 18:09:

[..]

Beetje afhankelijk van waar je woont denk ik. Ergens op bezoek wel eens een eindje gewandeld door het dorpje. Heel snel liep je in de berm buiten de bebouwde kom waar best hard gereden werd. Kan me voorstellen dat je dat met kinderen niet doet. Zeker in kleine dorpjes zijn de mogelijkheden dan beperkt.

Wij gingen vroeger met kinderen en hond met de auto naar bos, duinen en strand.(10 min rijden). Lekker over de duinen rennen vonden ze heerlijk. Doen we nu nog met kleinkind.

Maar ga je helemaal nooit de natuur in dan?

Herfstappeltaart schreef op 10-10-2021 om 18:21:

[..]

Maar ga je helemaal nooit de natuur in dan?

Ja, naar het strand of zo om lekker te liggen of op een terras wat drinken.

watertoren schreef op 10-10-2021 om 18:24:

[..]

Ja, naar het strand of zo om lekker te liggen of op een terras wat drinken.

Hahahaha wij zijn duidelijk uit totaal ander hout gesneden (maar dat wist ik eigenlijk al  )

Herfstappeltaart schreef op 10-10-2021 om 18:26:

[..]

Hahahaha wij zijn duidelijk uit totaal ander hout gesneden (maar dat wist ik eigenlijk al )

Ja, wij zijn wel anders maar ik vind jou wel heel lief en sympathiek over komen.

watertoren schreef op 10-10-2021 om 18:30:

[..]

Ja, wij zijn wel anders maar ik vind jou wel heel lief en sympathiek over komen.

Ik waardeer jou ook hoor. Net als Redbulletje altijd recht-door-zee en jezelf.

Dit doen wij ook graag en gelukkig vinden onze kinderen het (nog) leuk. Nou zijn ze nu nog jong, basisschoolleeftijd, maar ze vinden het leuk om in het bos te wandelen. Vaak nemen we wat te eten mee voor onderweg op een bankje, soms gaan we na het wandelen lekker op een terras zitten of zo. Heerlijk.

Vinden kinderen dat echt leuk of berusten ze erin omdat ze daarna een ijsje krijgen? Ik ben volgens mij nog nooit een kind tegengekomen dat wandelen om het wandelen leuk vindt. Je fopt ze door te zeggen dat er spannende klimbomen of stapstenen op de route zijn, of koopt ze om met een ijsje aan het eind. Maar het blijft iets wat ze voor jou doen, van hen hoeft dat wandelen ‘erbij’ niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.