Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃

Regendrup. schreef op 07-10-2021 om 11:09:

[..]

Heel herkenbaar!

Gelukkig werd ik voornamelijk telefonisch lastig gevallen en niet van die gevallen dat mensen aanbellen of gewoon binnen komen.

Sta ik er gelukkig niet alleen in dat ik het niet begrijp. 

Zusterclivia schreef op 07-10-2021 om 11:12:

[..]

Gelukkig werd ik voornamelijk telefonisch lastig gevallen en niet van die gevallen dat mensen aanbellen of gewoon binnen komen.

Haha heb ik wel al eens meegemaakt. Echt compleet met gebak haha.

Ik dacht nou wat leuk, gebak aangenomen en toen gezegd "ik moet wel door, want zit in meeting".

Was niet helemaal de bedoeling van haar, maar ze begreep het heel goed en moest erom lachen. Later appte ze of het gesmaakt had en dat ze nog wel eens een gebakje langs zou brengen 

Bakblik schreef op 07-10-2021 om 11:12:

Sta ik er gelukkig niet alleen in dat ik het niet begrijp.

Nee, zeker niet. Maar snap ook wel dat het voor (zeker wat oudere) mensen lastig schakelen is. 

Zusterclivia schreef op 07-10-2021 om 10:14:

[..]

Gepensioneerden lijken soms niet te begrijpen dat anderen wel verplichtingen hebben?

Maar dan kunnen de werkenden toch aangeven dat ze graag op de uitnodiging in gaan als het in 't weekend georganiseerd wordt? Als de pensionada er niet bij stilstaat is het aan de gasten om hen er op te wijzen. 

redbulletje schreef op 07-10-2021 om 11:32:

[..]

Maar dan kunnen de werkenden toch aangeven dat ze graag op de uitnodiging in gaan als het in 't weekend georganiseerd wordt? Als de pensionada er niet bij stilstaat is het aan de gasten om hen er op te wijzen.

Ja dat kunnen we aangeven, hebben we ook meermaals gedaan. Dan ging het 1x goed en daarna weer fout. Ze willen niet in het weekend naar een restaurant, dan is het zo druk........

Dat ze dan wel de zussen en zwagers, broers en schoonzussen op de verjaardag hebben en de kleinkinderen niet dat is dan maar zo. 

Bakblik schreef op 07-10-2021 om 11:52:

[..]

Ja dat kunnen we aangeven, hebben we ook meermaals gedaan. Dan ging het 1x goed en daarna weer fout. Ze willen niet in het weekend naar een restaurant, dan is het zo druk........

En niet te laat naar huis, want dan is het bijna donker. Niet op dag X, want dan is die ene serie op tv, gaan ze altijd biljarten enz...

Vraag me af hoeveel "klagers" zelf rekening gaan houden met werkende kinderen als ze zelf gepensioneerd zijn.

Regendrup. schreef op 07-10-2021 om 11:16:

[..]

Nee, zeker niet. Maar snap ook wel dat het voor (zeker wat oudere) mensen lastig schakelen is.

Dat soort gedoe heb ik ook vaak met mijn moeder, terwijl die nota bene haar hele leven fulltime gewerkt heeft Als íemand zou moeten begrijpen dat werk werk is, is zij het. Maar helaas kan zij het alleen nog begrijpen voorzover het exact zo gaat als bij haar vroeger, de rest wil er maar moeilijk in. Het zal dus idd wel iets met leeftijd te maken hebben.

Granny71 schreef op 07-10-2021 om 12:07:

Vraag me af hoeveel "klagers" zelf rekening gaan houden met werkende kinderen als ze zelf gepensioneerd zijn.

O zeker wel. Het voorbeeld van hoe het niet moet komt nu vaak genoeg langs.  Kinderen zullen het ook zeggen,  weet je nog de feestjes van opa en oma?  Dat waren wij nooit bij want ze hielden geen rekening met ons. 

Verpakkingen die bestaan uit én plastic én papier én vaak ook nog allerlei onduidelijk materiaal waardoor volstrekt onduidelijk is in welke bak ze moeten belanden.

In dat kader zie ik ook liever instructies over het weggooien op de verpakking dan zweverige spreuken of kazige verhalen over hoe de boer zijn hele ziel en zaligheid in de productie heeft gegoten.

Poezie schreef op 04-10-2021 om 18:46:

Ik begrijp niet dat er mensen zijn die vergaderen heerlijk vinden, en het liefst zo lang mogelijk.

Ja, of mensen die aan het einde van een toch al veel te lange vergadering over niks het nodig vinden om bij de rondvraag nog een soort tweede vergadering te starten.

Ingwer schreef op 07-10-2021 om 13:17:

[..]

Ja, of mensen die aan het einde van een toch al veel te lange vergadering over niks het nodig vinden om bij de rondvraag nog een soort tweede vergadering te starten.

Oh verschrikkelijk dat!!! Sowieso langdurende vergaderingen.... echt een hekel aan. De online versies kan ik net wat beter handelen, want kan toch af en toe even afdwalen. 

Bakblik schreef op 07-10-2021 om 12:19:

[..]

O zeker wel. Het voorbeeld van hoe het niet moet komt nu vaak genoeg langs. Kinderen zullen het ook zeggen, weet je nog de feestjes van opa en oma? Dat waren wij nooit bij want ze hielden geen rekening met ons.

Ik heb daar m'n twijfels over, zie mijn bericht boven het jouwe. Ja, die feestjes op werkdagen, dat zal het issue niet zijn, maar dan gaat het om andere dingen.

"Nodigen ze ons nu alweer uit voor een lang weekend in Groot-Betuwepoort, snappen ze dan niet dat ik van daaruit mijn hologram niet kan aansturen, dat pikt mijn baas echt niet hoor...."

Ginevra schreef op 07-10-2021 om 13:39:

[..]

Ik heb daar m'n twijfels over, zie mijn bericht boven het jouwe. Ja, die feestjes op werkdagen, dat zal het issue niet zijn, maar dan gaat het om andere dingen.

"Nodigen ze ons nu alweer uit voor een lang weekend in Groot-Betuwepoort, snappen ze dan niet dat ik van daaruit mijn hologram niet kan aansturen, dat pikt mijn baas echt niet hoor...."

Hahaha ja dat denk ik ook wel hoor. Ik ga zelf denk ik (in haar ogen) echt een vervelend oud mens zijn. En zelf heb ik dat dan echt totáál niet door en denk dan "waarom doet zij nou zo moeilijk?"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.