Huiskamer
ButterCup
15-07-2021 om 19:36
'Dingen die ik niet begrijp'
Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?
Volgt u maar 😃
Regendrup.
04-10-2021 om 20:37
Netherfield schreef op 04-10-2021 om 20:28:
Totdat ik een jaar of 16 was, moest ik naar bed als mijn moeder moe was (in het weekend dan hè). Vanaf 16 ongeveer zei ze: “Doe je het licht uit als je naar bed gaat?” Ben nu benieuwd hoe oud je dochter is
3
Apiejapie
04-10-2021 om 21:37
Ginevra schreef op 04-10-2021 om 19:53:
[..]
Omdat je de grote niet opmaakt en het zonde is de rest weg te gooien.
voorbeeld: ik drink vrijwel nooit frisdrank. Voor gasten heb ik wat blikjes in huis. Ik vind het zonde om de rest door de gootsteen te gooien. En ik heb ook de ruimte niet om veel grootverpakkingen op te slaan.
Maar een blikje is niet duurder dan een fles.
Ik zag Taco. Per 6 waren ze duurder dan per 12 (2×6 verpakt) . Dat vond ik vreemd
Ginevra
04-10-2021 om 23:03
oh zo, ik dacht dat je verhoudingsgewijs duurder bedoelde. Ja als de kleine verpakking ook in absolute zin duurder is, is het wel opmerkelijk.
Wilgenkatje-
04-10-2021 om 23:17
Regendrup. schreef op 04-10-2021 om 14:58:
Ik wist niet dat er zoveel meningen konden zijn over het wel of niet toevoegen van een koekje aan een kop koffie.
Jaja we zijn allerlei kanten omgedwaald. Het ging me om het standaard koekje dat niet achterwege blijft als je gebak bestelt. Het overbodige koekje dus. De dubbele traktatie waarbij het koekje dan toch maar opgegeten of meegenomen wordt. Terwijl het er niet hoeft te zijn. Want er is gebak.
Zusterclivia
05-10-2021 om 09:22
Netherfield schreef op 05-10-2021 om 08:44:
Ik krijg nu reclame van Hema taarten bij dit draadje.
Een hint.
Apiejapie schreef op 04-10-2021 om 19:40:
wat ik niet begrijp: kleinere verpakkingen die duurder zijn dan de grotere variant. Waarom zul je minder inhoud kopen en er meer voor betalen?
Meerdere redenen. Omdat je minder nodig hebt. Omdat de duurdere wel vaak iets duurder is en het mogelijk is dat dit té duur voor iemand is.
De reden dat ze zoveel duurder zijn, je hebt in verhouding meer verpakkingsmateriaal nodig, je vervoert in verhouding minder inhoud, met andere woorden je moet dezelfde handelingen (=bepaalde kosten) verrichten om de inhoud te verwerken en te vervoeren alleen die kosten reken je toe aan een kleinere hoeveelheid.
Apiejapie
05-10-2021 om 12:39
Zusterclivia schreef op 05-10-2021 om 09:22:
[..]
Een hint.
[..]
Meerdere redenen. Omdat je minder nodig hebt. Omdat de duurdere wel vaak iets duurder is en het mogelijk is dat dit té duur voor iemand is.
De reden dat ze zoveel duurder zijn, je hebt in verhouding meer verpakkingsmateriaal nodig, je vervoert in verhouding minder inhoud, met andere woorden je moet dezelfde handelingen (=bepaalde kosten) verrichten om de inhoud te verwerken en te vervoeren alleen die kosten reken je toe aan een kleinere hoeveelheid.
Ik bedoel niet in verhouding duurder he. Maar dat iets van 100 gram bijv daadwerkelijk duurder is dan 200 gram.
Zusterclivia
05-10-2021 om 13:10
Apiejapie schreef op 05-10-2021 om 12:39:
[..]
Ik bedoel niet in verhouding duurder he. Maar dat iets van 100 gram bijv daadwerkelijk duurder is dan 200 gram.
Dat zie niet heel vaak toch? Meestal is het wel iets goedkoper, tenzij er een aanbieding is. Anders is het eerder een foutje of dat de grotere verpakking veel goedkoper ingekocht kan worden.
MMcGonagall
05-10-2021 om 14:04
Ik sta regelmatig met mijn telefoon prijzen om te rekenen in de supermarkt. Zo kwam ik er achter dat het A-merk wc-papier per rol heel lang goedkoper is geweest dan het huismerk, doordat het een vaste aanbieding was. Inmiddels is het huismerk weer goedkoper. Ik vind ook wel eens artikelen waarvan de grotere verpakking per gewichtseenheid duurder is dan een kleinere. Heel onlogisch, maar het komt voor.
Ook iets geks van mijn supermarkt. Ze hebben broodjes die per vier 1 euro kosten. Als ik dus drie pistolets/kaiserbroodjes/croissants wil, kan ik er beter vier kopen want per stuk zijn ze minstens 35 cent.
Tot zover mijn gierige biecht.
AggressiveReindeer87
05-10-2021 om 14:06
Ik eet graag avocado maar ik ga het niet meer kopen... het is best prijzig maar ik koop er vaak 1 die voor de helft bruin is van binnen en dat snap ik echt niet, zo lang lagen ze toch niet in de supermarkt? (En als ze wel ok zijn dan laat ik ze nog wel eens te lang liggen
)
MMcgonagall oww dat doe ik ook vaak maar dan uit mn hoofd. (Vind ik leuk, nerd ook dat ik ben
) Aanbiedingen slaan idd vaak nergens op...
Bakblik
05-10-2021 om 14:20
MMcGonagall schreef op 05-10-2021 om 14:04:
Ik sta regelmatig met mijn telefoon prijzen om te rekenen in de supermarkt. Zo kwam ik er achter dat het A-merk wc-papier per rol heel lang goedkoper is geweest dan het huismerk, doordat het een vaste aanbieding was. Inmiddels is het huismerk weer goedkoper. Ik vind ook wel eens artikelen waarvan de grotere verpakking per gewichtseenheid duurder is dan een kleinere. Heel onlogisch, maar het komt voor.
Ook iets geks van mijn supermarkt. Ze hebben broodjes die per vier 1 euro kosten. Als ik dus drie pistolets/kaiserbroodjes/croissants wil, kan ik er beter vier kopen want per stuk zijn ze minstens 35 cent.
Heel lang (meerdere jaren) was het voordeelpak snelle jelle met 9 repen kruidkoek bij mijn supermarkt duurder dan dat ik 2 bundels van 5 koeken kocht. Een reep koek meer een een doos minder afval.
Sinds het begin van dit schooljaar is het voordeelpak echt voordeliger.
Dit was een fout in mijn voordeel dus die heb ik nooit gemeld😳
Fouten in mijn nadeel meld ik meestal wel.
Zusterclivia
05-10-2021 om 14:52
Ik sta in de supermarkt ook regelmatig te rekenen. Want bij aanbiedingen staat er vaak niet bij hoeveel jouw aanbieding nu kost per kg of liter of het is net een andere variant. Regelmatig blijkt dan dat de aanbieding niet zo goedkoop is als ik dacht.
Apiejapie
05-10-2021 om 16:21
Zusterclivia schreef op 05-10-2021 om 13:10:
[..]
Dat zie niet heel vaak toch? Meestal is het wel iets goedkoper, tenzij er een aanbieding is. Anders is het eerder een foutje of dat de grotere verpakking veel goedkoper ingekocht kan worden.
Geen idee. Maar viel me op bij de Albert H
Apiejapie
05-10-2021 om 16:23
MMcGonagall schreef op 05-10-2021 om 14:04:
Hoezo prijzen omrekenen? In algemeen staat de stuksprijs of kiloprijs bij het prijskaartje vermeld toch?
Apiejapie
05-10-2021 om 16:26
Zusterclivia schreef op 05-10-2021 om 14:52:
Ik sta in de supermarkt ook regelmatig te rekenen. Want bij aanbiedingen staat er vaak niet bij hoeveel jouw aanbieding nu kost per kg of liter of het is net een andere variant. Regelmatig blijkt dan dat de aanbieding niet zo goedkoop is als ik dacht.
Zo viel me op dat bij de Lidl de Xxl aanbiedingen vaak duurder zijn dan de gewone verpakking. Terwijl je anders zou verwachten
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.