Huiskamer
ButterCup
15-07-2021 om 19:36
'Dingen die ik niet begrijp'
Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?
Volgt u maar 😃
_melon
04-10-2021 om 14:35
Herfstappeltaart schreef op 04-10-2021 om 14:30:
[..]
Dat het geen probleem is komt omdat het slokje likeur (geen glaasje likeur) niet ín de koffie zit. Een het hapje slagroom ook niet. Je hebt de keus om het wel of niet te nuttigen. De prijs blijft hetzelfde.
I know, i know. En zoals ik al zei; het staat heel gezellig en alles, maar mijn hoofd gaat direct naar 'wat zonde'. Net als zo'n los schaaltje slagroom bij de koffie of warme choco.
Er gaat sowieso een wereld voor me open hier want ik had er echt nog nooit van gehoord. Net als het biertje met extra's.
BrightEchidna89
04-10-2021 om 14:40
_melon schreef op 04-10-2021 om 14:35:
[..]
I know, i know. En zoals ik al zei; het staat heel gezellig en alles, maar mijn hoofd gaat direct naar 'wat zonde'. Net als zo'n los schaaltje slagroom bij de koffie of warme choco.
Er gaat sowieso een wereld voor me open hier want ik had er echt nog nooit van gehoord. Net als het biertje met extra's.
Dan weer geheel on-topic: ik kan niet begrijpen dat dit iets nieuws is voor jou. In de betere zaken krijg je bij zwaardere bieren toch altijd kaasjes of borrelnootjes.
Zusterclivia
04-10-2021 om 14:42
Valdemar schreef op 04-10-2021 om 14:40:
[..]
Dan weer geheel on-topic: ik kan niet begrijpen dat dit iets nieuws is voor jou. In de betere zaken krijg je bij zwaardere bieren toch altijd kaasjes of borrelnootjes.
Voor mij is dit ook nieuw. Maar ik zit zelden op een terras of zo, en als ik gewoon uit eten ga, dan drink je bier naast je maaltijd.
Alleen in Spanje ergens geweest waar je bij elk drankje een tapas kreeg. ![]()
_melon
04-10-2021 om 14:45
[..]
Daar ga je al denk ik. Ik vermoed dat wij nooit eten bij zaken die je daar onder zou kunnen scharen. Al gaan wij ook nooit borrelen. Wie weet wat we er bij zouden krijgen als we om 21:00 ergens een drankje gaan drinken.
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 14:53
Zusterclivia schreef op 04-10-2021 om 14:32:
[..]
Idd, als het er naast staat dan is het alweer een stuk makkelijker. Meestal lepel ik de slagroom van anderen op en zij krijgen mijn likeur.
zo kan het ook.
Regendrup.
04-10-2021 om 14:58
Ik wist niet dat er zoveel meningen konden zijn over het wel of niet toevoegen van een koekje aan een kop koffie.
Ik lust geen slagroom, dus als ik iets bestel waarbij ik denk dat er slagroom wordt toegevoegd (zoals een warme chocomel, ijs of gebak), dan geef ik bij het bestellen aan dat ze dat bij mijn bestelling achterwege mogen laten.
En zo ook bij een eventueel koekje bij de koffie. Zo moeilijk is dat niet
en als het er dan toch een keer bij zit (omdat ik het vergeet te zeggen, of omdat zij het uit automatisme toch per ongeluk erbij hebben gedaan), dan schep ik de slagroom op mijn schoteltje, roer het in de koffie of geef het aan iemand die het wel lust. Simpel zat!
FancyDuck29
04-10-2021 om 16:57
[..]
Ik ben toch regelmatig aanwezig bij het borreluurtje in verschillende steden in Nederland en drink diverse alcoholische dranken, maar heb ook nog nooit gezien dat je ergens (gratis) kaas met mosterd bij krijgt. Zo'n vies glaasje met borrelnootjes waar al 20 handjes aan gezeten hebben wel, maar daar zit ik dan weer niet per se op te wachten.
Rachel.
04-10-2021 om 17:20
Nou we gaan het zien vanavond wat voor koekje ik bij mn koffie krijg, of wat ik er überhaupt allemaal bij krijg 😅
Auwereel
04-10-2021 om 17:34
Waarom wordt het dan bijna altijd wèl gevraagd bij de appeltaart, "met of zonder slagroom"? En slagroom op de latte, dat is zonde van de mooie melklaag die er normaal op zit. En als je dan toch een menu maakt, daarin aangeven dat er slagroom op zit. Ik snap echt niet wat daar nou zo ingewikkeld aan is. Nu moet ik gaan onthouden dat in die ene tent als je niet oppast er slagroom op de latte zit. En ik ga niet alleen naar restaurants om wat ze serveren, maar ook omdat ze op een handig punt zitten, bijvoorbeeld bij een openbaar vervoer overstap die eens per uur is en waar je nogal makkelijk de overstap kan missen. Dan ga ik eerder en nuttig ik wat in een restaurant.
wolkewitje
04-10-2021 om 18:31
Auwereel schreef op 04-10-2021 om 17:34:
Waarom wordt het dan bijna altijd wèl gevraagd bij de appeltaart, "met of zonder slagroom"? En slagroom op de latte, dat is zonde van de mooie melklaag die er normaal op zit. En als je dan toch een menu maakt, daarin aangeven dat er slagroom op zit. Ik snap echt niet wat daar nou zo ingewikkeld aan is. Nu moet ik gaan onthouden dat in die ene tent als je niet oppast er slagroom op de latte zit. En ik ga niet alleen naar restaurants om wat ze serveren, maar ook omdat ze op een handig punt zitten, bijvoorbeeld bij een openbaar vervoer overstap die eens per uur is en waar je nogal makkelijk de overstap kan missen. Dan ga ik eerder en nuttig ik wat in een restaurant.
Een beetje standaardisatie is wel handig. Zo kreeg ik een grote kop slappe filterkoffie toen ik bij een bowlingzaal een espresso bestelde. Ik vroeg of ze misschien het verkeerde gebracht hadden, maar nee, dit noemden zij espresso.
Of citroenijs bij de dame blanche. Heel origineel, maar niet wat je verwacht.
Poezie
04-10-2021 om 18:46
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die vergaderen heerlijk vinden, en het liefst zo lang mogelijk.
Apiejapie
04-10-2021 om 19:40
wat ik niet begrijp: kleinere verpakkingen die duurder zijn dan de grotere variant. Waarom zul je minder inhoud kopen en er meer voor betalen?
Ginevra
04-10-2021 om 19:53
Apiejapie schreef op 04-10-2021 om 19:40:
wat ik niet begrijp: kleinere verpakkingen die duurder zijn dan de grotere variant. Waarom zul je minder inhoud kopen en er meer voor betalen?
Omdat je de grote niet opmaakt en het zonde is de rest weg te gooien.
voorbeeld: ik drink vrijwel nooit frisdrank. Voor gasten heb ik wat blikjes in huis. Ik vind het zonde om de rest door de gootsteen te gooien. En ik heb ook de ruimte niet om veel grootverpakkingen op te slaan.
Regendrup.
04-10-2021 om 20:22
Dat mijn dochter niet meer normaal gaat slapen 's avonds
IK.BEN.WEL.MOE.
Zal ik anders gaan slapen? Kan zij op de bank hangen 
Netherfield
04-10-2021 om 20:28
Totdat ik een jaar of 16 was, moest ik naar bed als mijn moeder moe was (in het weekend dan hè). Vanaf 16 ongeveer zei ze: “Doe je het licht uit als je naar bed gaat?” Ben nu benieuwd hoe oud je dochter is
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.