Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃

NinjeTurtle schreef op 13-09-2021 om 21:02:

Die mafketels uit Urk. Wat een enorme IQ-loze randdebielen.

Hoe kleiner de (geloofs)gemeenschap, hoe kleiner de genenpoel.

En dat dat niet goed is weten we allemaal

ik zie zo vaak de laatste tijd dat mensen hard typen als ze hart bedoelen. ā€œMijn moeder kreeg het aan d’r hardā€. Dat is geen autocorrect neem ik aan. Hoe kan het dat mensen ineens zo vaak die spelfout maken?

Schiet me net wat te binnen. Ik begrijp niet dat een collega van mij niet meedoet aan het borstonderzoek in de bus en aan de zelftest voor darmkanker en geen uitstrijkje laat maken. Komt niet voor in de familie zegt zeĀ 
Heb nog uitgelegd dat dat helemaal niks zegt, maar nee, vindt ze niet nodig.

NinjeTurtle schreef op 13-09-2021 om 21:02:

Die mafketels uit Urk. Wat een enorme IQ-loze randdebielen.

Ik zeg al steeds ā€˜hek erom’ of we maken er weer een eiland van. Slechts te verlaten met vaccinatiebewijs.

FancyDuck29

FancyDuck29

14-09-2021 om 07:16

ik begrijp niet dat sommige mensen een hekel hebben aan de herfstĀ 

ShaunTheSheep schreef op 13-09-2021 om 19:35:

[..]

Iets vergeten of missen kan altijd handig uitpakken, zeker bij leidinggevende functies. Je kan je er altijd mee ergens uit kletsen. Dus best begrijpelijk als je het zo bekijkt.

Als jonge generatie zul je hier vast lering uit kunnen trekken. Leren dat oneerlijk zijn lonend is als je ver op de carriereladder wil komen. Dat het je meer oplevert dan het oude gezegde van je (groot)ouders: eerlijk duurt 't langst.Ā 

bojoti schreef op 14-09-2021 om 00:03:

Schiet me net wat te binnen. Ik begrijp niet dat een collega van mij niet meedoet aan het borstonderzoek in de bus en aan de zelftest voor darmkanker en geen uitstrijkje laat maken. Komt niet voor in de familie zegt ze

Dat is meestal angst. Struisvogelpolitiek...wat niet weet wat niet deert, zoiets..

Hen74 schreef op 13-09-2021 om 19:27:

Wat ik niet begrijp: dat Rutte steeds weer wegkomt met 'daar heb ik geen herinnering aan'.

Dat vind ik ook een rare. En dat zijn media-optreden coaches etc hem dit adviseren te blijven doen.

Blijkbaar is het strategisch een slimme uitspraak.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

14-09-2021 om 08:18

Ginevra schreef op 13-09-2021 om 22:05:

ik zie zo vaak de laatste tijd dat mensen hard typen als ze hart bedoelen. ā€œMijn moeder kreeg het aan d’r hardā€. Dat is geen autocorrect neem ik aan. Hoe kan het dat mensen ineens zo vaak die spelfoutĀ 

Alles is ineens met een d merk ik. Dat betekend, hij bepaald, enz. Nu zijn de zelfst. nw. aan de beurt

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

14-09-2021 om 08:23

Nera schreef op 14-09-2021 om 08:18:

[..]

Alles is ineens met een d merk ik. Dat betekend, hij bepaald, enz. Nu zijn de zelfst. nw. aan de beurt

Aan de beurDĀ 

bojoti schreef op 14-09-2021 om 00:03:

Schiet me net wat te binnen. Ik begrijp niet dat een collega van mij niet meedoet aan het borstonderzoek in de bus en aan de zelftest voor darmkanker en geen uitstrijkje laat maken. Komt niet voor in de familie zegt ze

Sorry, ik doe aan alle onderzoeken mee maar het borstonderzoek sla ik over.Ā 

Ik heb een keer een uitgebreid reeks onderzoeken gehad vanwege onbegrepen klachten en daar zat ook een borstonderzoek bij. Ik stond al te janken van de pijn tijdens het onderzoek. En ik moest toch echt even doorbijten mevrouwtje.Ā 
Ik heb echt meer dan 6 weken erg zere borsten gehad, en eigenlijk zijn ze sinds die tijd nog steeds erg gevoelig (het is 9 jaar geleden!).Ā 
Ik kan geen sprintje trekken zonder sport BH. Maar de hele dag een sport BH is ook niet zo fijn. Pas een keer moeten rennen voor de trein, heb ik weer een paar dagen zere borsten. De huisarts kan er niks mee.

Dus nee sorry die sla ik echt over. Volgens mij moet zo'n onderzoek veel vrouwvriendelijker kunnen, maar is waarschijnlijk door mannen bedacht. Als ze een pijnloze methode bedenken meld ik me weer aan.Ā 

Ik check overigens wel zelf mijn borsten.

Lorwynne schreef op 14-09-2021 om 09:18:

[..]

Ā Volgens mij moet zo'n onderzoek veel vrouwvriendelijker kunnen, maar is waarschijnlijk door mannen bedacht.Ā 

Dat zei ik ook al de laatste keer dat ik een mammografie kreeg.Ā 

Als mannen iedere 5 jaar hun ballen tussen een paar plastic platen moeten laten pletten hadden ze allang een andere methode uitgevonden.

Die andere methode bestaat: 3 D echo met elastografische metingen. Daar moet je dan wel voor naar het ziekenhuis. Een vriendin van mij heeft dat gedaan.

Het onderzoek vind ik ook niet prettig maar borstkanker lijkt me nog veel erger. Het is net als darmkanker een sluipmoordenaar.

Briannaf schreef op 14-09-2021 om 10:25:

Die andere methode bestaat: 3 D echo met elastografische metingen. Daar moet je dan wel voor naar het ziekenhuis. Een vriendin van mij heeft dat gedaan.

Oh dat klinkt wel ok. Daar ga ik eens naar informeren. Zijn daar dan geen hoge kosten aan verbonden?

bojoti schreef op 14-09-2021 om 10:41:

Het onderzoek vind ik ook niet prettig maar borstkanker lijkt me nog veel erger. Het is net als darmkanker een sluipmoordenaar.

Ja dat snap ik. Maar 6 weken krom lopen van de pijn vond ik echt hel. Dat lijkt me dan ook niet zo gezond eigenlijk.
En ik begreep dat juist bij borstkankeronderzoek het heel vaak loos alarm is of juist andersom (niks te zien op foto's maar toch een tumor). Maar die pijn ervaart niet iedereen begreep ik. Ik kreeg ook weinig begrip van artsen

Voor darmkanker word ik dan al wel gescreend een keer per 5 jaar vanwege poliepen die ik had. Vinden veel mensen ook geen fijn onderzoek, maar echt die heb ik 100 keer liever dan zo'n tietenpletter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.