Huiskamer
ButterCup
15-07-2021 om 19:36
'Dingen die ik niet begrijp'
Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?
Volgt u maar 😃
DownrightSpoonbill69
07-09-2021 om 23:20
MMcGonagall schreef op 07-09-2021 om 22:47:
Mijn zus had een kitten op straat gevonden van een week of 10. Geplaatst op de Amivedi website en twee dagen later werd hij opgehaald door de eigenaars. Een week later kwam mijn zwager de eigenaar tegen op het schoolplein, hij wist niet dat diens kinderen ook op die school zaten. Vroeg de eigenaar of ze het kitten nog wilden hebben, want hij was hen toch wat tegengevallen, zo druk als hij was. Ja heel gek, een kitten van 10 weken dat graag speelt. Het katje is nu een jaar oud en nog steeds wel een ontsnappingskunstenaar
Belachelijk!! Mensen nemen dieren impulsief
-Klaproos-
09-09-2021 om 10:23
Ik ontdek dit topic nu pas! Misschien is het al ergens gezegd (ik heb nog niet het hele topic gelezen): mensen die sluistorten. Van volle vuilniszakken tot het achteloos weggooien van een leeg blikje of flesje in de berm. Ik snap het werkelijk niet...
Herfstappeltaart
09-09-2021 om 11:18
De uitdrukking 'dagdagelijks' . Ik hoor en lees dat regelmatig en steeds denk ik dan: "het is toch gewoon 'dagelijks' ? ¨
Waarom moet 'dag' ervoor?
Zusterclivia
09-09-2021 om 12:02
Herfstappeltaart schreef op 09-09-2021 om 11:18:
De uitdrukking 'dagdagelijks' . Ik hoor en lees dat regelmatig en steeds denk ik dan: "het is toch gewoon 'dagelijks' ? ¨
Waarom moet 'dag' ervoor?
Bron: genootschap onze taal
Is dagdagelijks een goed synoniem van dagelijks?
Ja, dagdagelijks komt als synoniem van dagelijks
voor. Het is vooral in België in gebruik. In Nederland is het minder
gangbaar, al is het in bepaalde sectoren (politiek, bedrijfsleven) zeker
ingeburgerd. Niet iedereen vindt het een mooi woord: veel mensen vinden
dagdagelijks een overdreven nadrukkelijk of gezocht woord, met dat extra dag aan het begin.
Wel met jou eens. Het staat heel lelijk.
kitchenwitch
09-09-2021 om 12:23
Zusterclivia schreef op 09-09-2021 om 12:02:
[..]
Bron: genootschap onze taal
Is dagdagelijks een goed synoniem van dagelijks?
Ja, dagdagelijks komt als synoniem van dagelijks
voor. Het is vooral in België in gebruik. In Nederland is het minder
gangbaar, al is het in bepaalde sectoren (politiek, bedrijfsleven) zeker
ingeburgerd. Niet iedereen vindt het een mooi woord: veel mensen vinden
dagdagelijks een overdreven nadrukkelijk of gezocht woord, met dat extra dag aan het begin.Wel met jou eens. Het staat heel lelijk.
Uh... Ik had het ook wel eens ergens zien staan, maar gewoon aangenomen dat het een tikfout was... Ik snap er dus duidelijk helemaal niks van!
Herfstappeltaart
09-09-2021 om 12:27
@ZusterClivia: aha, ik ben dus niet de enige die het vreemd vindt. Gisteren hoorde ik het op het journaal ook weer iemand zeggen. Een terras-eigenaar die het over dagdagelijkse klanten had...
Zusterclivia
09-09-2021 om 13:12
Herfstappeltaart schreef op 09-09-2021 om 12:27:
@ZusterClivia: aha, ik ben dus niet de enige die het vreemd vindt. Gisteren hoorde ik het op het journaal ook weer iemand zeggen. Een terras-eigenaar die het over dagdagelijkse klanten had...
Het klinkt in mijn oren als een verspreking of zo. Maar ik ken het ook niet uit mijn persoonlijke
Fleece
09-09-2021 om 13:34
Ik vind dagdagelijks ook een vreemd woord.
Hoor ook weleens dringende spoed. Dan denk ik spoed is toch altijd dringend?
Herfstappeltaart
09-09-2021 om 14:03
Fleece schreef op 09-09-2021 om 13:34:
Ook zoiets ja.
Ginevra
09-09-2021 om 14:07
Fleece schreef op 09-09-2021 om 13:34:
In beginsel wel, maar er kan nog verschil zijn in de gevolgen. Twee rekeningen die vandaag betaald moeten zijn, zijn allebei spoed. Maar de ene is om te voorkomen dat je het huis uit gezet wordt, en de andere is omdat je bibliotheekabonnement anders vervalt.
HAHA!wait..what
09-09-2021 om 15:10
Ik begrijp niet waarom sowieso zo vaak verkeerd wordt geschreven op allerlei gekke manieren
Misschien omdat er mensen ook zobiezo zeggen?
Of woorden als overnieuw 
Wieder
09-09-2021 om 15:25
Ik snap "het levenloze lichaam" nooit. Ik heb altijd geleerd dat alleen iets dat nooit geleefd heeft en nooit zal leven levenloos is
Herfstappeltaart
09-09-2021 om 15:26
HAHA!wait..what schreef op 09-09-2021 om 15:10:
Ik begrijp niet waarom sowieso zo vaak verkeerd wordt geschreven op allerlei gekke manieren
Misschien omdat er mensen ook zobiezo zeggen?
Of woorden als overnieuw
OnTroerend goed
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.