Huiskamer
ButterCup
15-07-2021 om 19:36
'Dingen die ik niet begrijp'
Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?
Volgt u maar 😃
Moxxie
24-08-2021 om 12:30
Heidi-Forumbeheer schreef op 24-08-2021 om 12:20:
Word ik op een ochtend wakker omdat er iemand voor mijn slaapkamerraam staat te roepen naar zijn collega. Om kwart na zeven. Terwijl ik het rolluik open had en met niks aan slaap. Wie weet hoe lang die schilder al naar binnen had staan kijken.
Wie weet inderdaad. Kan ook dat hij dacht 'Ik roep even iets hard naar Jaap, dan wordt ze wakker voordat er andere collega's langslopen en erover gegrapt wordt.'
Heidi-Forumbeheer schreef op 24-08-2021 om 12:20:
Over klussers: Tijdje terug zou het buitenwerk geschilderd worden. Ik woon in een huis van de woningbouwvereniging en ze doen dan meteen het hele blok. Je krijgt een brief in de bus dat ze van dan tot dan komen maar je weet nooit precies wanneer.
Onder mijn slaapkamerraam ligt een plat dak dus dat is makkelijk schilderen voor de schilders. Word ik op een ochtend wakker omdat er iemand voor mijn slaapkamerraam staat te roepen naar zijn collega. Om kwart na zeven. Terwijl ik het rolluik open had en met niks aan slaap. Wie weet hoe lang die schilder al naar binnen had staan kijken.
Later, toen het schilderen al lang klaar was, heb ik ze nog een paar keer zo vroeg op het plat dak zien rondlopen. Denk dat ze bij al die slaapkamers naar binnen hebben staan gluren. Het hele blok heeft een slaapkamer wat boven dat plat dak ligt natuurlijk.
Oh gatsie, het idee dat iemand kan staan te loeren als je slaapt 😖.
Ik snap ook niet dat er bij die bouwmensen altijd een radio aan moet op een of andere dubieuze zender en dan zo hard dat je het met alles dicht aan de andere kant van het huis nog hoort. Ik kan zelf echt prima de trap schilderen zonder Hollandse Hits, maar blijkbaar hoort dat bij het vak. Soms zingen ze mee, en dat vind ik dan wel weer wat schattigs hebben.
Moxxie schreef op 24-08-2021 om 12:30:
[..]
Wie weet inderdaad. Kan ook dat hij dacht 'Ik roep even iets hard naar Jaap, dan wordt ze wakker voordat er andere collega's langslopen en erover gegrapt wordt.'
Oh, maar dat zou sympathiek zijn!
In-de-freggelgrot
24-08-2021 om 12:39
Ter relativering: na de suïcide van een goede vriend, mijn eigen inzinking en suïcidepoging, vol in de rouw, werd mijn huurhuis gerenoveerd. Meer dan een maand lang ongeveer vijftien man over de vloer tussen 7 en 16.30, die álles sloopten en herstelden. Eigenlijk ging overal iets mis mee, dus met mijn zieke kop moest ik ook nog al die lui in de gaten houden. Ondertussen waren ze behoorlijk popiejopie en ik niet, zwaar in de rouw. Waar ook weer grove opmerkingen over werden gemaakt: "Doet ze altijd zo?" bijvoorbeeld.
Mijn omgeving: "Het (de renovatie) moet toch gebeuren."
Ik vind het zelf ieieieieieiets teveel gevraagd.Â
Edit: Natuurlijk begrijp ik wel dat het werk er lag en moest gebeuren, maar ik was gewoon doodziek.Â
Moxxie
24-08-2021 om 12:39
letterlijk schreef op 24-08-2021 om 12:37:
[..]
Oh, maar dat zou sympathiek zijn!
Tuurlijk joh, niet meteen het slechtste denken. Bouwvakkers zijn echt niet allemaal gluurders hoor.
Moxxie schreef op 24-08-2021 om 12:39:
[..]
Tuurlijk joh, niet meteen het slechtste denken. Bouwvakkers zijn echt niet allemaal gluurders hoor.
Ik ga mijn leven beteren 😄
ProfitableMantis53
24-08-2021 om 12:43
Oh hou op over renovaties, binnenkort gaat het feest in onze buurt ook beginnen. Zie er enorm tegenop 
Granny71
24-08-2021 om 12:50
Hier hebben ze een aantal jaren geleden de kozijnen aan de balkon kant geverfd.
We kregen wel een schema met wanneer mijn kozijnen aan de beurt waren maar de ervaring leert dat schema's er zijn om van afgeweken te worden.
Zo ook toen ik sochtends in mijn eva kostuum de radio aanzette.
De vraag was wie er meer schrok, de twee schilders op mijn balkon of ik 
ProfitableMantis53
24-08-2021 om 16:48
Oh, nou zie ik het weer in een programma: iemand met een heuptasje schuin over de borst gehangen. Ik vind dat zo'n idioot modeverschijnsel
Het is een HEUPtasje! Doe dan gewoon een schoudertas om.
Apiejapie
24-08-2021 om 18:05
Poezie schreef op 24-08-2021 om 10:17:
[..]
Hoe denk je dat die volwassen honden met trauma's in het asiel belanden?
Mensen willen liever een puppy of kitten omdat dat zo schattig is maar ze realiseren zich niet wat ze nou eigenlijk in huis halen. Als het beest niet voldoet aan hun verwachtingen belandt het in het asiel. Om die reden vind ik dat het echt ontmoedigd moet worden om zomaar een jong dier in huis te halen.
Zelf heb ik mijn eerste kat als kitten gekregen en is ze de rest van haar leven bij mij gebleven. Nu heb ik twee volwassen aanlopers, de jongste was 1,5 jaar oud (nu 8 jaar) en de oudste werd geschat op ongeveer 14 jaar oud. (Inmiddels zo'n driekwart jaar bij mij).
Natuurlijk vind ik kittens ook superschattig, maar ik vind dat deze volwassen poezen ook een goed leven verdienen. Maar het is wel zuur dat een ander ze eerst "verpest", aan de oudste ben ik al heel wat dierenarts kosten kwijt omdat ze door het zwerven niet gezond meer was. Nu gaat het gelukkig ook met haar heel goed.
Ik begrijp heel goed hoe ze in het asiel belanden. Dieptriest vind ik dat. Maar vind tegelijkertijd ook dat als je een hond wilt, je ook voor een pup mag kiezen. Dat je je niet altijd hoeft te verantwoorden waarom je de veelal trauma-honden van anderen niet in huis wilt halen. Mijn hond is laatst flink aangevallen (zorg van dierenarts nodig) door een getraumatiseerde hond. Hij wilde niet loslaten, zelfs toen we het met vier volwassenen probeerde. Die mensen van die hond wisten dat de hond getraumatiseerd is, hond uit het Oostblok met gedragsproblemen. Hebben zelf jonge kinderen. Ik begrijp daar niks van. Je weet niet wat de trigger is geweest en dus ook niet of dit vaker voor gaat komen. Nu is mijn hond er redelijk goed doorheen gekomen, maar wel doodsbang voor die hond. Ik vind het oprecht mooi als mensen een dier een tweede kans geven, als ze bij de vorige eigenaar slecht behandeld zijn. Maar vind dat er wel verantwoordelijkheid genomen moet worden, door zowel de plaatsende instantie als de nieuwe eigenaar. En als je een grote hond met trauma plaatst bij jonge kinderen, in een kinderrijke buurt, die een andere hond flink aanvalt, dan mag je je achter de oren krabben of het verstandig is hiermee door te gaan.Â
Maar nogmaals, ik vind het heel mooi als de situatie het toelaat, er een perfecte match is, om dan dieren te herplaatsen!
redbulletje
24-08-2021 om 18:30
Waarom er zo vaak B6 wordt toegevoegd aan allerlei supplementen of voeding, terwijl je daar heel snel een te hoge waarde van in je bloed hebt en dat schadelijk is.Â
Heidi-Forumbeheer
24-08-2021 om 19:49
Moxxie schreef op 24-08-2021 om 12:30:
[..]
Dat zou kunnen
Heidi-Forumbeheer
24-08-2021 om 19:50
letterlijk schreef op 24-08-2021 om 12:36:
[..]
Oh gatsie, het idee dat iemand kan staan te loeren als je slaapt 😖.
Dat vond ik dus ook
Heidi-Forumbeheer
24-08-2021 om 19:53
In-de-freggelgrot schreef op 24-08-2021 om 12:39:
Ter relativering: na de suïcide van een goede vriend, mijn eigen inzinking en suïcidepoging, vol in de rouw, werd mijn huurhuis gerenoveerd.
Edit: Natuurlijk begrijp ik wel dat het werk er lag en moest gebeuren, maar ik was gewoon doodziek.
Dat was dan toch wel de slechtste timing ooit
En van al die wijsneuzige mensen heeft niemand aangeboden dat je daar in huis kon komen en/of dat zij toezicht zouden houden?
In-de-freggelgrot
24-08-2021 om 20:05
Heidi-Forumbeheer schreef op 24-08-2021 om 19:53:
[..]
Dat was dan toch wel de slechtste timing ooit
![]()
En van al die wijsneuzige mensen heeft niemand aangeboden dat je daar in huis kon komen en/of dat zij toezicht zouden houden?
De enige twee die dat konden waren mijn ouders, maar gezien mijn verleden van mishandeling thuis, is dat waar de problemen ooit ontstaan zijn. Dus gedurende de renovatie ging de onderdrukking nog even door, beslisten zij met wie ik contact had en hebben ze zelfs de politie nog op mijn dak gestuurd. Hoe oud ik ben? 44 Waar hulpverlening was? Dat vraag ik me nog steeds af.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.