Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃

redbulletje schreef op 19-08-2021 om 10:52:

[..]

Als ik kies rustig te wonen dan zou ik extra balen van zo'n groot evenement in m'n achtertuin. Mensen die voor Scheveningen kiezen als woonplaats houden waarschijnlijk zelf ook van reuring anders ga je niet in de drukke Randstad wonen. Maar vind 't ook zonde voor de natuur daar.

Wanneer het circuit helemaal nieuw gebouwd zou worden, dan was ik het helemaal met je eens. 

Het circuit ligt er sinds begin 20 eeuw. In 1960 het eerste echte circuit al, en  er worden ook al lang races gehouden.

Het ligt ook vlak aan de snelweg en bij Assen de meeste mensen op het platteland in andere delen van Drenthe hebben daar heel weinig tot geen last van.

Daar heb je ook meer ruimte om de verkeer stromen goed te verwerken.
Want de infrastructuur rondom de TT is al  geregeld, met wat aanpassingen ook geschikt voor formule 1.

Ruimte rust en uitzicht worden in Nederland sowieso al lastiger met het steeds drukker worden van de bevolking, het groeien van steden en dorpen in het land, en de invulling van ons platteland, maar goed dat is weer een andere afslag in het topic.

MidasWolf schreef op 19-08-2021 om 11:15:

[..]

Het ligt ook vlak aan de snelweg en bij Assen de meeste mensen op het platteland in andere delen van Drenthe hebben daar heel weinig tot geen last van.

Genoeg Assenaren die de balen hebben van de herrie van de races, en vooral van de invasie van herrie, zuipen, vechten, dronken rijden en vernielen die ermee gepaard gaat. In vergelijking met evenementen in de Randstad misschien peanuts, maar mogen er dan geen rustige gebieden meer overblijven voor wie dat wil?

Ik lees en hoor zo vaak mensen dingen zeggen als "Ja als je geen herrie wil moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen", "als je in Amsterdam woont weet je dat er lawaai is, anders moet je maar in Drente blijven". Afgezien van dat dat op zich al drogredenen zijn, maar dan blijf je in Drente en dan moet je ook de F1 maar voor je kiezen krijgen?

Ik vind het een schande dat de F1 wel kan en cultuurevenementen niet, maar afgezien daarvan was vóór corona de rek er qua festivals en evenementen ook wel een beetje uit. Poezie of theater in het bos is één ding, maar het aantal evenementen met hard geluid is de afgelopen 30 jaar flink toegenomen en trekt een  wissel op natuur en omwonenden.

Dus om een beetje terug on topic te gaan, ik begrijp niet dat in een van de dichtstbevolkte landen ter wereld "rust" zo'n suf en geminacht ding is.

MidasWolf schreef op 19-08-2021 om 10:48:

Daarom begrijp ik niet dat de formule 1 destijds niet naar Assen is gegaan.

Omdat ons aller prins Bernard daar geen eigenaar van is en niets verdiend als het Assen zou worden 

“Ik vind het een schande dat de F1 wel kan en cultuurevenementen niet”

Hiermee volledig eens, in mijn beleving doet dat de geloofwaardig en het begrip van het corona beleid ook geen goed.

Sophia_!

Sophia_!

19-08-2021 om 15:58

MidasWolf schreef op 19-08-2021 om 15:55:

“Ik vind het een schande dat de F1 wel kan en cultuurevenementen niet”

Hiermee volledig eens, in mijn beleving doet dat de geloofwaardig en het begrip van het corona beleid ook geen goed.

Ik vind het in ieder geval totaal ongeloofwaardig, maar dat denk ik al langer. Er zit helemaal geen logica in. 

Mensen die tomaten aan hun warme maaltijd toevoegen, het wordt altijd prut!

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

19-08-2021 om 17:10

Misschien is het ook de bedoeling dat het een soort tomatenpuree wordt.

Ik begrijp op zich wel waarom enorme grote groepsopkomsten (evenementen) nog niet kunnen. We zitten in het laatste staartje van corona en dat zijn helaas de onderdelen die als slot op het corona hoofdstuk pas weer open kunnen.

Ik snap dan idd weer niet waarom de formule 1 races daarop een uitzondering zijn. Gelijke monniken,  gelijke kappen. Alles start in september? Dan dat ook.

dat is ook de bedoeling, en dat de smaak van de tomaat vrij komt, want daarom voegen ze natuurlijk tomaat toe, voor de smaak.

noas_1993 schreef op 19-08-2021 om 17:09:

Mensen die tomaten aan hun warme maaltijd toevoegen, het wordt altijd prut!

Heel lekker is een doosje kerstomaatjes door de geroerbakte spinazie. Je moet ze niet doorsnijden maar gewoon heel erdoor. Als de velletjes barsten zijn ze goed.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-08-2021 om 17:15

Diyer schreef op 19-08-2021 om 17:12:

Ik begrijp op zich wel waarom enorme grote groepsopkomsten (evenementen) nog niet kunnen. We zitten in het laatste staartje van corona en dat zijn helaas de onderdelen die als slot op het corona hoofdstuk pas weer open kunnen.

Ik snap dan idd weer niet waarom de formule 1 races daarop een uitzondering zijn. Gelijke monniken, gelijke kappen. Alles start in september? Dan dat ook.

de formule 1 is ook pas in september  

Sophia_! schreef op 18-08-2021 om 16:30:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5248739/woede-om-toestaan-camping-f1-zandvoort-hemeltergend-dat-dit-mag

Ik begrijp niet waarom festivals niet door mogen gaan, voor het tweede jaar op rij, maar waarom een meerdaags evenement bij F1 Zandvoort wel mag. Belachelijk.

de prins zal er wel mee te maken hebben maar er zit m.i. wel een verschil tussen F1 kijkers (die een zit plaats moeten hebben) en dansende hossende festivalgangers (al dan niet onder invloed van drank/drugs) , ik denk dat die laatste groep wat minder aan social distancing doen dan de 1e. 

dubbel
ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

19-08-2021 om 17:27

MMcGonagall schreef op 19-08-2021 om 17:12:

[..]

Heel lekker is een doosje kerstomaatjes door de geroerbakte spinazie. Je moet ze niet doorsnijden maar gewoon heel erdoor. Als de velletjes barsten zijn ze goed.

Dat vind ik juist niet lekker, warme tomaatjes. 

Anders dan in de soep of pastasaus eet ik ze alleen maar rauw.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

19-08-2021 om 17:28

Grappig, de formule 1 discussie afgewisseld met tomaten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.