Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃

Als het niks uit zou maken zouden die lipjes consequent willekeurig links of rechts zitten. Maar dat is niet zo, het kreng zit altijd op dezelfde plek. Om het leven van rechtshandigen nog makkelijker te maken dan het al is. Gekwelde zucht.. 😒

Vreselijk dat die margarinefabrikanten hun verantwoordelijkheid niet pakken om dit probleem op te lossen. En overstappen op boter verpakt in een papiertje, is dat dan geen optie?

Sophia_!

Sophia_!

04-08-2021 om 11:35

Moxxie schreef op 04-08-2021 om 11:31:

Vreselijk dat die margarinefabrikanten hun verantwoordelijkheid niet pakken om dit probleem op te lossen. En overstappen op boter verpakt in een papiertje, is dat dan geen optie?

Nu jij het daarover hebt: ik kocht laatst die drinkpakjes Caprisun.  Het rietje was netjes van karton, maar zat vervolgens wel verpakt in plastic. Dikke faal, dan is het nut van dat kartonnen rietje toch  toch meteen weg 

Moxxie schreef op 04-08-2021 om 11:31:

Het is een schande inderdaad. Papier is wel onhandig bij iets zachts als smeermargarine. Dan moet je zo'n blok kopen. Maar dank voor het meedenken. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

04-08-2021 om 11:36

Zorroo schreef op 04-08-2021 om 11:24:

[..]

Deze snap ik niet. Met lipjes aan beide kanten gaat het toch voor iedereen makkelijk, zowel links- als rechtshandig? Dat is juist hoe het in mijn ideale margarine-wereld altijd zou zou! Kijk, als je geen mes in je handen hebt, is het een ander verhaal.

Ik heb bij het smeren van iets mijn mes in mijn linkerhand. En gewoonlijk zit er bij een bak margarine alleen een lipje linksvoor - of als je hem een slag draait, rechtsboven. Beide plekken zijn niet goed bereikbaar voor mijn rechterduim (dus mijn vrije hand). Een slag draaien is wel soort van een oplossing maar dan open ik het ding op een onnatuurlijkere manier met twee vingers van mijn rechterhand.
Ik weet niet hoe ik het nog beter moet uitleggen maar ik loop hier vaak tegenaan.

Haha, hier zou je nou even gewoon beeld bij moeten hebben, lastig om het alleen met tekst uit te leggen. Als eerste: waarom leg je je mes niet gewoon even neer om dat bakje open te maken? Dan ben je toch van het hele probleem af?

Verder weet ik niet wat voor kuipjes jij hebt, maar de halvarine die ik gebruik heeft het lipje rechtsvoor en niet linksvoor. Doet er verder niet zoveel toe, want ik heb dus uitgeprobeerd met die vershoudbakjes:  lipje linksvoor: kan ik openen met linker en rechterduim. lipje rechtsvoor: idem. Ook als ik een mes in de andere hand heb. 

Zorroo schreef op 04-08-2021 om 11:26:

Als het niks uit zou maken zouden die lipjes consequent willekeurig links of rechts zitten. Maar dat is niet zo, het kreng zit altijd op dezelfde plek. Om het leven van rechtshandigen nog makkelijker te maken dan het al is. Gekwelde zucht.. 😒

Maar je kan het bakje toch paar graden draaien zodat het lipje wel aan de kant zit wat je wil?

Sophia_! schreef op 04-08-2021 om 11:35:

[..]

Nu jij het daarover hebt: ik kocht laatst die drinkpakjes Caprisun. Het rietje was netjes van karton, maar zat vervolgens wel verpakt in plastic. Dikke faal, dan is het nut van dat kartonnen rietje toch toch meteen weg

Om moedeloos van te worden. Meedenken willen ze duidelijk niet dus nu moeten er weer regeltjes komen over hoe de kartonnen rietjes ingepakt dienen te worden.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

04-08-2021 om 11:44

Rachel. schreef op 04-08-2021 om 11:41:

[..]

Maar je kan het bakje toch paar graden draaien zodat het lipje wel aan de kant zit wat je wil?

Je krijgt een lipje dat rechtsvoor zit nooit linksvoor gedraaid.

edit: dit klopt niet, als je de smalle kant naar voren draait zit het wel links. Je hebt gelijk! Maar Zorroo wil de brede kant voor en dan lipje links

Nera schreef op 04-08-2021 om 11:36:

[..]

Haha, hier zou je nou even gewoon beeld bij moeten hebben, lastig om het alleen met tekst uit te leggen. Als eerste: waarom leg je je mes niet gewoon even neer om dat bakje open te maken? Dan ben je toch van het hele probleem af?

Verder weet ik niet wat voor kuipjes jij hebt, maar de halvarine die ik gebruik heeft het lipje rechtsvoor en niet linksvoor. Doet er verder niet zoveel toe, want ik heb dus uitgeprobeerd met die vershoudbakjes: lipje linksvoor: kan ik openen met linker en rechterduim. lipje rechtsvoor: idem. Ook als ik een mes in de andere hand heb.

Oooh ja, ik zei het verkeerd om. Lekker verwarrend. Het lipje zit juist rechtsvoor. En bij een slag draaien linksboven. Probeer ik het zo precies uit te leggen, maak ik zo'n cruciale fout. Aaargh. Sorry. 

Mes neerleggen vind ik geen oplossing want dat hoeft een rechtshandige ook niet, waarom moeten wij linkshandigen dat dan wel. En soms is het mes al vies en dan wil je het niet op je aanrecht leggen of iets moeten zoeken waarop je het zo lang kwijt kan. 

Je kan die lipjes links en rechts met beide duimen openen. Maar wil je een lipje dat rechtsvoor zit openen met je rechterduim terwijl je een mes vasthoudt in je linkerhand, dan moet je toch een rare draai maken met je rechterhand? (ik hoop dat ik nu alle linksen en rechtsen op orde heb )

niet alleen dat die kartonnen rietjes raken super snel zacht waardoor mijn kleine er niks meer uit krijgt, en dan moet hij weer wachten tot het opdroogt en weer hard word. Ik vind die rietjes echt bagger. 

Ja ja, wereldproblemen worden hier aan de kaak gesteld!

Rachel. schreef op 04-08-2021 om 11:45:

niet alleen dat die kartonnen rietjes raken super snel zacht waardoor mijn kleine er niks meer uit krijgt, en dan moet hij weer wachten tot het opdroogt en weer hard word. Ik vind die rietjes echt bagger.

Mee eens. Helaas, want ze zijn wel beter voor de wereld. Maar een oplossing zijn ze niet. 

Die margarine kan niet langer zo. Wie moet ik gaan mailen, Becel?

Moxxie schreef op 04-08-2021 om 11:48:

Dit kan niet langer zo. Wie moet ik gaan mailen, Becel?

Misschien kunnen we een protest organiseren bij Unilever of zo? Ik vind ook dat de maat vol is. 

Zorroo schreef op 04-08-2021 om 11:48:

[..]

Misschien kunnen we een protest organiseren bij Unilever of zo? Ik vind ook dat de maat vol is.

Ik zit even te twijfelen. Denk jij wel groot genoeg? Kunnen we niet iets met een Europese commissie?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.