Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃

redbulletje schreef op 01-08-2021 om 23:34:

[..]

.

Vind het op reis altijd heerlijk comfortabel een automaat te rijden in elk geval. 

Ik juist niet want ik moet echt mijn linkerbeen onder mijn stoel vouwen omdat ik anders bij echt iedere bocht de,  niet bestaande, koppeling intrap.

Met als gevolg dat ik bij iedere bocht in mijn gordels hang en mijn stuur een kusje kan geven.

BeertjeColargol schreef op 01-08-2021 om 23:38:

Voor zover ik weet, is het ook nog maar vrij recent dat het rijden met een automatische transmissie comfortabel is. Vroeger voelde je het altijd als de automaat van versnelling wisselde en dat was niet altijd comfortabel.

Overigens is de continu variabele transmissie natuurlijk wel superieur aan de automatische transmissie.

Mijn vader had 40 jaar geleden al automaten en hij heeft altijd een volautomaat gehad, dus die voel je nauwelijks schakelen. Je hebt ook semi-automaten en die schokken wel. 

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 23:43:

[..]

Ik juist niet want ik moet echt mijn linkerbeen onder mijn stoel vouwen omdat ik anders bij echt iedere bocht de, niet bestaande, koppeling intrap.

Met als gevolg dat ik bij iedere bocht in mijn gordels hang en mijn stuur een kusje kan geven.

Het voordeel is dat ik m'n rijbewijs haalde in 'n schakel auto, maar de oude automaat van m'n vader kreeg dus ik heb beide vaardigheden op jonge leeftijd geleerd en ondanks dat ik na m'n eerste auto altijd schakelwagens heb gehad, switch ik probleemloos over naar automaat als ik in m'n moeder auto of een huurauto rij. 

Sophia_! schreef op 01-08-2021 om 23:14:

[..]

😂 ja Elle

met ...

BeertjeColargol schreef op 01-08-2021 om 23:21:

[..]

Europeanen vinden het schakelen met die pook gewoon veel te leuk.

Ik beken Automaat voelt alsof ik niks aan het doen ben en ik vind autorijden al zo saai! 

kay89 schreef op 01-08-2021 om 23:29:

quote: Waarom ik altijd dorst heb na ijs eten non-quote

In Frankrijk krijg je steevast een karaf water na een portie ijs. Dat schijnt dus normaal te zijn.

Dorst na ijs komt doordat er zout aan het ijs wordt toegevoegd. Heeft iets met de smelttemperatuur te maken. 

nlies schreef op 01-08-2021 om 00:41:

[..]

Die draden zijn al lang weggeteeld

Echt niet. Ik heb net  sperziebonen schoon zitten maken en heb een bak vol draden hoor.

Al dat over-politiek correct gedoe. Iemand werd nu al op de vingers getikt omdat ze het had over zwangere vrouwen ipv mensen.

Briannaf schreef op 02-08-2021 om 10:08:

Al dat over-politiek correct gedoe. Iemand werd nu al op de vingers getikt omdat ze het had over zwangere vrouwen ipv mensen.

Briannaf schreef op 02-08-2021 om 10:08:

even m'n kin van de grond oprapen hoor...

Wat ik niet begrijp is dat je je kinderen ten gunste van een nieuwe relatie in de steek kunt laten. 
En nog erger: dat je dan in de slachtofferrol gaat zitten maar er niets aan doet.

Poezie schreef op 02-08-2021 om 11:42:

Wat ik niet begrijp is dat je je kinderen ten gunste van een nieuwe relatie in de steek kunt laten.
En nog erger: dat je dan in de slachtofferrol gaat zitten maar er niets aan doet.

Sowieso dat veel mensen altijd net doen of alles ze overkomt. Oké, het gros neemt sowieso geen beslissingen, maar je ziet de ellende toch van mijlenver aankomen?

redbulletje schreef op 02-08-2021 om 11:33:

[..]

even m'n kin van de grond oprapen hoor...

"Carole Hooven, professor aan de Amerikaanse Universiteit Harvard wordt beschuldigd van transfobie. Ze weigert te spreken over zwangere mensen in plaats van zwangere vrouwen. Hooven stelt dat zij gepusht wordt genderneutrale termen te gebruiken. "Dat is onmogelijk in het vak biologie. het is een feit dat er 2 seksen zijn: man en vrouw. tegenwoordig lijkt het of biologie er niet langer toe doet, enkel hoe we ons voelen en identificeren lijkt nog belangrijk. Een collega voelde zich geschoffeerd en viel Hooven aan. "Zwangere mensen" toont respect voor iedereen die mogelijk zwanger kan worden, niet alleen vrouwen. Het is belangrijk dat studenten biologie die inclusieve taal leren en kunnen hanteren"

Mijn kin ligt naast die van jou. Hoezo kunnen andere mensen behalve vrouwen ook zwanger raken? Heb ik wat gemist? behalve dan de film met Arnold Schwarzenegger.

Briannaf schreef op 02-08-2021 om 13:00:

[..]

"Carole Hooven, professor aan de Amerikaanse Universiteit Harvard wordt beschuldigd van transfobie. Ze weigert te spreken over zwangere mensen in plaats van zwangere vrouwen. Hooven stelt dat zij gepusht wordt genderneutrale termen te gebruiken. "Dat is onmogelijk in het vak biologie. het is een feit dat er 2 seksen zijn: man en vrouw. tegenwoordig lijkt het of biologie er niet langer toe doet, enkel hoe we ons voelen en identificeren lijkt nog belangrijk. Een collega voelde zich geschoffeerd en viel Hooven aan. "Zwangere mensen" toont respect voor iedereen die mogelijk zwanger kan worden, niet alleen vrouwen. Het is belangrijk dat studenten biologie die inclusieve taal leren en kunnen hanteren"

Mijn kin ligt naast die van jou. Hoezo kunnen andere mensen behalve vrouwen ook zwanger raken? Heb ik wat gemist? behalve dan de film met Arnold Schwarzenegger.

Echt...belachelijk gewoon. Iedereen mag er zijn van mij en iedereen mag zijn wie hij/zij wil/is maar dit soort onzin gaat me veel te ver.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

02-08-2021 om 13:02

Briannaf schreef op 02-08-2021 om 13:00:

[..]

Gekkenhuis!! Ik las iets over ophef over Nutella. De N is bruin en de rest vd letters niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.