Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃

Nera schreef op 30-07-2021 om 15:53:

[..]

Tip voor jou: schoonmaakazijn mengen met soda en dan schuren. Daar wordt je gootsteen net zo blinkend van en hoef je geen chloor te gebruiken

Jammer, dan loop je zo te hameren op hoe gevaarlijk en slecht iets is, en dan stel je zelf dit voor👆

“Baking soda is basisch en azijn is zuur”, legt Bock uit. “Wanneer je ze mengt krijg je voornamelijk water en natriumacetaat. Maar eigenlijk voornamelijk water.” Maar azijn kan er ook voor zorgen dat de soda gaat schuimen. Wanneer je het mengsel in een gesloten container bewaart kan het mengsel zelfs exploderen.28 jul. 2020

https://www.rtlnieuws.nl › artikelDeze schoonmaakmiddelen mag je nóóit met elkaar mengen | RTL Nieuws

Rachel. schreef op 30-07-2021 om 15:58:

[..]

Jammer, dan loop je zo te hameren op hoe gevaarlijk en slecht iets is, en dan stel je zelf dit voor👆

“Baking soda is basisch en azijn is zuur”, legt Bock uit. “Wanneer je ze mengt krijg je voornamelijk water en natriumacetaat. Maar eigenlijk voornamelijk water.” Maar azijn kan er ook voor zorgen dat de soda gaat schuimen. Wanneer je het mengsel in een gesloten container bewaart kan het mengsel zelfs exploderen.28 jul. 2020

https://www.rtlnieuws.nl › artikelDeze schoonmaakmiddelen mag je nóóit met elkaar mengen | RTL Nieuws

Maar soda is niet hetzelfde als bakingsoda

Zou dat net zo'n reactie geven?

Wat ik niet begrijp zijn die honderd verschillende kleuren witte muurverf. Gék word ik ervan.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

30-07-2021 om 16:01

Herfstappeltaart schreef op 30-07-2021 om 15:57:

[..]

Thanks, dat zal ik zeker eens proberen!

Niet schrikken van de reactie als je azijn bij soda doet: het bruist maar is zeker niet gevaarlijk.

Herfstappeltaart schreef op 30-07-2021 om 15:59:

[..]

Maar soda is niet hetzelfde als bakingsoda

Zou dat net zo'n reactie geven?

Als ik nu van soda baking soda maak krijg ik dit te zien 😅😂 dus blijkbaar heeft het hetzelfde effect. Je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet, maar ik dacht als we het nu hebben over schadelijke dingen of dingen die niet goed zijn leek me dit geen goed voorstel om daarna te doen 😅

Baking soda + azijnMaar… gebruik ze nooit in combinatie met elkaar! ... “Baking soda is basisch en azijn is zuur”, legt Bock uit. “Wanneer je ze mengt krijg je voornamelijk water en natriumacetaat. Maar eigenlijk voornamelijk water.” Maar azijn kan er ook voor zorgen dat de soda gaat schuimen.28 jul. 2020

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-07-2021 om 16:03

mss al genoemd, maar niet alle pagina's doorgelezen:
Waarom zitten sommige producten zo vreselijk moeilijk verpakt, dat ik me snij aan de verpakking of dat ik eerst een stanleymes moet pakken om het er uit te krijgen. Soms zelfs met een schaar in een verpakking dat ik eerst een schaar moet hebben, die natuurlijk kapot is, daarom koop ik een nieuwe schaar...... 

Nera schreef op 30-07-2021 om 16:01:

[..]

Niet schrikken van de reactie als je azijn bij soda doet: het bruist maar is zeker niet gevaarlijk.

Er staat toch echt anders op internet maargoed fijn dat het volgens jou niet schadelijk is en al dat andere wel.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

30-07-2021 om 16:03

Oh, ik zie nu de reacties op dat het gevaarlijk zou zijn. Ik bedoel de soda om mee schoon te maken, de zilver soda.

Herfstappeltaart schreef op 30-07-2021 om 16:01:

Wat ik niet begrijp zijn die honderd verschillende kleuren witte muurverf. Gék word ik ervan.

Heb 20 kleurstalen meegenomen toen ik op zoek was naar ral9010 met 11 jaar nicotineaanslag. 

Nera schreef op 30-07-2021 om 16:01:

[..]

Wat vind je van de opmerking van Rachel? Klinkt logisch wel.

Granny71 schreef op 30-07-2021 om 16:07:

[..]

Heb 20 kleurstalen meegenomen toen ik op zoek was naar ral9010 met 11 jaar nicotineaanslag.

🤣

Granny71 schreef op 30-07-2021 om 16:07:

[..]

Hahaha, maar waarom je je huis in die kleur zou willen verven begrijp ik dan weer niet 😬

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-07-2021 om 16:09

er is verschil tussen bakingsoda en soda 

Friezinnetje schreef op 30-07-2021 om 16:09:

er is verschil tussen bakingsoda en soda

Ja dat dacht ik dus ook.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

30-07-2021 om 16:17

Herfstappeltaart schreef op 30-07-2021 om 16:08:

[..]

Wat vind je van de opmerking van Rachel? Klinkt logisch wel.

Ja kijk, ik meng het niet om te bewaren. Ik strooi het zout op het schoon te maken oppervlak en giet er dan wat schoonmaakazijn over. Dan bruist het wat en poets ik het oppervlak schoon. Werkt ook uitstekend op de voegen in de badkamer. Ik was altijd in de veronderstelling dat dit niet schadelijk is, vooral omdat er geen dampen vanaf komen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.