Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Carnaval 2022


Wat een lieve overbuurman watertoren!

Mijn man gaat vanavond al en zondag gaan we samen. De optocht gaat niet door en er zijn geen tenten opgezet, maar het wordt binnen vast heel gezellig! Ik heb voor de gelegenheid een nieuw pekske gekocht, dus ga zondag lekker uitpakken 

Limburgse carnaval hier. En ik ga wel 1 dag. En mss nog even met baby dochter een rondje door het dorp. 
Volgens mij heet de optocht in heel Limburg optocht.

Ik echte Brabantse hier!

Ondanks dat ik normaal wel (minimaal) 3 dagen wegga, had ik dit jaar besloten om niet te gaan..... tot ik zojuist de eerste vastenavend muziek hoorde. Nu kriebelt het toch wel beetje. Wellicht dat ik morgen toch even m'n bullen (kiel, zakdoek, bontjas & gordijnen aantrek).

Ter verduidelijking, hier verkleed men zich niet zoals op de meeste plekken in het zuiden.
Wij dragen elk jaar hetzelfde. Bestaande uit een kiel, zakdoek (met de punt naar achteren!) en vitrage. En de meeste hebben ook ergens wel een dweil opgespeld. Verder kan je het zo gek maken als je wilt.

Apiejapie schreef op 25-02-2022 om 10:46:

[..]

Bij ons ook 'optocht' inderdaad. Maar wij wonen dan ook maar zo'n 15 km bij elkaar vandaan, dus zal wel regiogebonden zijn.



Watertoren: als je zou willen kun je bij zo'n thuiszorgwinkel een rolstoel lenen. Gaat via de basisverzekering. Zitten ontlast je enkel waarschijnlijk veel meer dan op krukken gaan. Ook zullen mensen in de drukte minder gauw tegen je aan botsen. Al is mijn ervaring met mijn rolstoel ook: in drukte kijk je veelal tegen konten aan. Dus zoek een leuk exemplaar uit waar je achter gaat zitten

Ik heb een rolstoel gehad en die is al opgehaald door de thuiszorg. Lijkt me ook niet handig met die drukte maar bedankt voor het advies. Ik denk dat ik niet al te lang ga.

Crazycatlady schreef op 25-02-2022 om 14:36:

Ter verduidelijking, hier verkleed men zich niet zoals op de meeste plekken in het zuiden.
Wij dragen elk jaar hetzelfde. Bestaande uit een kiel, zakdoek (met de punt naar achteren!) en vitrage. En de meeste hebben ook ergens wel een dweil opgespeld. Verder kan je het zo gek maken als je wilt.

Oh, dan woon je redelijk bij mij in de buurt 😄. Veel plezier!

Wieder schreef op 25-02-2022 om 15:46:

[..]

Oh, dan woon je redelijk bij mij in de buurt 😄. Veel plezier!

Dat had ik dan weer niet gedacht na jouw bericht over je dochter. Tilburg ligt nou niet echt op fietsafstand.

En de leut gaat vast goed komen. Jij veel succes met het ontwijken.

watertoren schreef op 25-02-2022 om 15:04:

[..]

Ik heb een rolstoel gehad en die is al opgehaald door de thuiszorg. Lijkt me ook niet handig met die drukte maar bedankt voor het advies. Ik denk dat ik niet al te lang ga.

Veel plezier! Hopelijk gaat het goed met je enkel. En anders: flink bier drinken verdooft de pijn

Ik fietste na mijn werk naar huis maar heb het pleintje met kroegen waar ik normaal langskom toch even vermeden. Zag al carnavalsvierders onderweg en kreeg toch ook wel een beetje zin maar onze soort van stamkroeg is volgeboekt helaas.

Apiejapie schreef op 25-02-2022 om 17:44:

[..]

Veel plezier! Hopelijk gaat het goed met je enkel. En anders: flink bier drinken verdooft de pijn

Ik ga vandaag nog niet hoor

Ik vind carnaval wel leuk, maar met name alles er omheen. De aanloop met tonpraters en prinsenrajen, het de draak steken met de plaatselijke actualiteit, en gewoon heel veel bekende mensen ontmoeten in de kroeg en samen lol hebben. Ben geen doorzakker, een paar uurtjes vind ik genoeg. Maar dit jaar niet. Morgen vieren oom en tante (alsnog) hun 50-jarige huwelijk, hadden ze moeten afblazen vanwege de lockdown, en ik verheug me erop hen en andere bekenden en familie weer eens te zien in een ontspannen samenzijn in een horeca.

Pejeka1 schreef op 25-02-2022 om 19:48:

Ik vind carnaval wel leuk, maar met name alles er omheen. De aanloop met tonpraters en prinsenrajen, het de draak steken met de plaatselijke actualiteit, en gewoon heel veel bekende mensen ontmoeten in de kroeg en samen lol hebben. Ben geen doorzakker, een paar uurtjes vind ik genoeg. Maar dit jaar niet. Morgen vieren oom en tante (alsnog) hun 50-jarige huwelijk, hadden ze moeten afblazen vanwege de lockdown, en ik verheug me erop hen en andere bekenden en familie weer eens te zien in een ontspannen samenzijn in een horeca.

Veel plezier morgen! 

Apiejapie schreef op 25-02-2022 om 20:30:

[..]

Veel plezier morgen!

Dank je, gaat lukken!

Brabeau

Brabeau

27-02-2022 om 20:00 Topicstarter

En? Voor degene die geweest zijn. Hoe voelen de volle kroegen na 2 jaar?

Crazycatlady schreef op 25-02-2022 om 16:10:

[..]

Dat had ik dan weer niet gedacht na jouw bericht over je dochter. Tilburg ligt nou niet echt op fietsafstand.

En de leut gaat vast goed komen. Jij veel succes met het ontwijken.

Haha, nee niet echt nee! Ik woon in de buurt van Roosendaal. Een vriendin van dochter woont in Tilburg en daar ging ze heen 😄.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.