Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Carnaval 2022

Ik ben benieuwd, ga je carnaval vieren dit jaar? Zoals je altijd doet of door corona toch op een aangepaste manier? En hoe ga je verkleed?

En voor de mensen die niet in een carnaval gebied wonen, lijkt het je leuk? Of helemaal niks?

Of te wel, het Carnaval 2022 kletstopic 


Ik vind carnaval op zijn tijd echt heel leuk maar dit jaar slaan we toch nog ff over. Overal moet je reserveren en dat haalt bij mij wel het spontane weg en het voelt gewoon nog niet goed. Jammer maar ja komt wel weer.

Ik ben geen grote carnavaller maar als kinderen willen en niet ziek zijn gaan we misschien zondag even. 

Wij gaan normaal op zaterdag en zondag carnaval vieren. En hoe graag ik het eigenlijk zou willen, wint mijn verstand en slaan we toch nog maar een jaar over. We gaan nu op zondag naar vrienden die in Noord-Holland wonen, dan komen we ook niet in de verleiding om toch te gaan. Misschien dat onze puberzoon op maandag of dinsdag nog wel ergens naartoe gaat. Die is net twee weken hersteld van Corona, dus die loopt weinig risico 😉. 

Ondanks dat ik carnaval wel echt meegekregen heb als kind, heb ik er zelf niks mee. Sowieso niet met drukte en veel mensen samen. Onze jongste blijkt het geweldig te vinden. Dus vrees dat ik er komende jaren toch af en toe wat mee zal moeten.

Ik kom uit Brabant, maar heb carnaval echt nooit leuk gevonden Vind echt alles vreselijk er aan. Ben inmiddels alweer heel wat jaren geleden naar boven de rivieren verhuisd. Hier doen ze in sommige steden wel een optocht (zoals dat hier gewoon heet, maar het is een opstoet natuurlijk!), maar in onze stad niet. Ben wel een paar keer met dochter naar d’n opstoet in Tilburg geweest. Dat vind ik nog wel enigszins gezellig, maar doe ik vooral voor haar. Dit jaar gaan we niet, want er is geen opstoet Begreep wel dat er 1 is met halfvasten, ergens in maart. Dus misschien gaan we daar heen. 
Het stomme is dat ik wel elk jaar naar de Q-Music foute party ga  Uitgebreid verkleed, lekker hossen haha! Dat vind ik dan wel weer leuk. Maar is toch andere muziek, al komt het wel een beetje overeen.

Ik vind carnaval bíjna net zo vervelend als Oud en Nieuw, dus mij zie je niet in het café. Maar mijn jongste vindt het fantastisch, die is dit jaar 18 geworden dus mag voor het eerst echt los. Ze is gisteravond alvast gegaan met vrienden in Tilburg, verder heeft ze niet veel tijd en gisteren moest alles nog om 1 uur sluiten (dat vond mijn overbezorgde moederhart wel een prettig idee). Om kwart voor 12 kreeg ik een appje dat het supergezellig was, maar zó waanzinnig druk dat ze naar huis gingen en om 12 uur waren ze weer bij vriendin thuis. 

Of het corona-gewijs verstandig was dat ze ging? Vast niet. Maar na 2 jaar geen carnaval, nauwelijks feestjes en allerhande leuke dingen die last minute steeds niet doorgingen dacht ik: kind, ga en heb de leukste avond die je kunt verzinnen!

Ik heb net mn tule rokje uit de kledingkist gevist voor een rondje peutercarnaval…. En dat zal ik dinsdag ook doen. Tot zover mijn carnavalgedruis. Meer dan zat😂 
Zoon gaat wel carnavallen en dochter gaat skiën.

Hier beginnen we vanavond. Misschien niet het meest verstandige, maar ik heb er zo’n zin in! Wij blijven wel in eigen dorp - druk zat overigens.. Morgenavond blijf ik thuis ivm werk, en zo, ma & dinsdag gaan we weer. Ik ga hier verkleed als:

  • Jouw favoriete barvrouw
  • Trainer van ons 2e voetbalelftal
  • Lid van een SWAT-team

Heb ook nog een kort jasje met allerlei kleurtjes en lampjes, en een halve dirndl/lederhose.

SALAAI !

Ik ben een echte Carnavalsvierder. Normaal gesproken ga ik 5 dagen Carnaval vieren en dan op woensdag naar het haring happen. Ik heb een grote kast vol met Carnavalskleding en spullen en doe elke dag wat anders aan. Ik loop nu op krukken na mijn enkelbreuk. Ik wil wel even gaan kijken maar met Carnaval kun je bijna nergens zitten. De eigenaar van een cafe waar we vaak komen zorgt wel voor een barkruk voor mij maar we gaan ook altijd naar andere kroegen. Dus het zal niet erg lang worden voor mij. Mijn overbuurman is zo lief dat hij mij weg wil brengen en ik mag hem bellen als ik weer naar huis wil.

Dat is wel heel lief en fijn Watertoren! Toch veel plezier ondanks je enkel.

Ik liep net naar de sportschool en daar is ook een school en dan zie je al die verklede kindjes en dan begint het bij mij toch wel te kriebelen hoor maar het is gewoon even beter van niet . Volgend weekend gaan man en ik een weekendje weg en ik durf het gewoon niet te riskeren.

Iedereen die wel gaat veel leut!

Brabeau

Brabeau

25-02-2022 om 09:37 Topicstarter

Irregular_Choice schreef op 25-02-2022 om 07:12:

Ik kom uit Brabant, maar heb carnaval echt nooit leuk gevonden Vind echt alles vreselijk er aan. Ben inmiddels alweer heel wat jaren geleden naar boven de rivieren verhuisd. Hier doen ze in sommige steden wel een optocht (zoals dat hier gewoon heet, maar het is een opstoet natuurlijk!), maar in onze stad niet. Ben wel een paar keer met dochter naar d’n opstoet in Tilburg geweest. Dat vind ik nog wel enigszins gezellig, maar doe ik vooral voor haar. Dit jaar gaan we niet, want er is geen opstoet Begreep wel dat er 1 is met halfvasten, ergens in maart. Dus misschien gaan we daar heen.
Het stomme is dat ik wel elk jaar naar de Q-Music foute party ga Uitgebreid verkleed, lekker hossen haha! Dat vind ik dan wel weer leuk. Maar is toch andere muziek, al komt het wel een beetje overeen.

Wat grappig, wij noemen het wel optocht.

En hier wordt over het algemeen ook niet perse van die typische carnavalsmuziek gedraaid. Gelukkig niet 😂

Brabeau schreef op 25-02-2022 om 09:37:

[..]

Wat grappig, wij noemen het wel optocht.

En hier wordt over het algemeen ook niet perse van die typische carnavalsmuziek gedraaid. Gelukkig niet 😂

Hier ook Brabantse en gewoon optocht en inderdaad hier ook van alles wat qua muziek afhankelijk van in welke zaak je bent en welke dj er staat.

Ondanks dat ik geboren en getogen Brabantse ben heb ik helemaal niks met carnaval. Gelukkig woon ik buitenaf dus krijg er ook niet veel van mee. Volgens mij gaan de optochten hier niet door. 

redbulletje schreef op 25-02-2022 om 10:16:

Ondanks dat ik geboren en getogen Brabantse ben heb ik helemaal niks met carnaval. Gelukkig woon ik buitenaf dus krijg er ook niet veel van mee. Volgens mij gaan de optochten hier niet door.

Je hebt anders een leuke profielfoto voor een carnavalsoptocht 

Brabeau schreef op 25-02-2022 om 09:37:

[..]

Wat grappig, wij noemen het wel optocht.

En hier wordt over het algemeen ook niet perse van die typische carnavalsmuziek gedraaid. Gelukkig niet 😂

Bij ons ook 'optocht' inderdaad. Maar wij wonen dan ook maar zo'n 15 km bij elkaar vandaan, dus zal wel regiogebonden zijn. 



Watertoren: als je zou willen kun je bij zo'n thuiszorgwinkel een rolstoel lenen. Gaat via de basisverzekering. Zitten ontlast je enkel waarschijnlijk veel meer dan op krukken gaan. Ook zullen mensen in de drukte minder gauw tegen je aan botsen. Al is mijn ervaring met mijn rolstoel ook: in drukte kijk je veelal tegen konten aan. Dus zoek een leuk exemplaar uit waar je achter gaat zitten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.