Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
Red_Velvet
04-09-2021 om 10:18
reminder waarom ik geen kinderen heb
1. Uitgeslapen tot 9 uur
2. Op het gemakje om boterkoeken gereden zonder gejengel of "opvang" te moeten regelen
3. In alle rust gegeten
4. De weinige rommel die ik achterlaat opgeruimd zonder dat het straks weer rommelig is
5. Ik vertrek in alle vrijheid naar de kust met een vriendin voor 3 dagen yoehoeeee!
Doornroosje75
04-09-2021 om 13:31
Hier heerlijk nog een weekje vakantie voor de boeg! Na een weekje aan de Hollandse kust, brengen we nu onze tijd in eigen huis en stad door. Ook fijn: we wonen er pas een klein half jaar, dus we genieten nog volop van onze tuin, onze nieuwe buurt en de prachtige wandelroute naar de leukste binnenstad van Nederland
Zeker nu het weer zo heerlijk is!
Vanmorgen een yogalesje gedaan, lekker blijven hangen voor een bakkie koffie, op de terugweg verse broodjes bij de bakker gehaald... Nu lekker in het zonnetje in de tuin. In mijn yoga kloffie nog, want ik heb nog niet bedacht wat ik aan wil doen als we vanavond uit eten gaan. Zwaar leven hoor 
Borrelhap
04-09-2021 om 19:24
Uitgeslapen tot 11 uur (feestje de avond ervoor) en ontbeten met roze koeken.
Rotleven 
Vrijevlinder
04-09-2021 om 20:37
Bedankt voor je tips, Forumster. Ik ben er niet gerust op, dat alles in de auto aan de andere kant zit, maar als iedereen het kan zal ik het vast ook kunnen.
Jammer dat het weer niet doorging, Koekie, maar wat in het vat zit verzuurt niet. En nu vakantie vieren in NL is zo gek nog niet.
Een boek lezen over Schotland is een prima manier om er naar toe te leven, Tamsyn.
Ik heb een klein jaartje om me voor te bereiden en leuke plekken te zoeken en hopelijk kan het volgend jaar doorgaan.
Forumster
04-09-2021 om 21:06
Ik vond het ook spannend hoor, en was blij dat er een Renault voor me stond (heb ik ook) dat scheelt een stukje. Maar ik merkte dat je intuïtie het echt zo oppakt, dus vertrouw op jezelf.
Glencoe en Isle of Sky waren echt hoogtepunten! De man of storr is een supergave wandeling.
Vf_Watervrouw
04-09-2021 om 21:45
Red_Velvet schreef op 04-09-2021 om 10:18:
reminder waarom ik geen kinderen heb
1. Uitgeslapen tot 9 uur
2. Op het gemakje om boterkoeken gereden zonder gejengel of "opvang" te moeten regelen
3. In alle rust gegeten
4. De weinige rommel die ik achterlaat opgeruimd zonder dat het straks weer rommelig is
5. Ik vertrek in alle vrijheid naar de kust met een vriendin voor 3 dagen yoehoeeee!
Borrelhap schreef op 04-09-2021 om 19:24:
Uitgeslapen tot 11 uur (feestje de avond ervoor) en ontbeten met roze koeken.
Rotleven
6. Niet het goede voorbeeld hoeven geven. (lunchen met taart bijvoorbeeld
)
Ik zit nu in een Nederlands BenB ipv in Zwitserland, hoop later dit jaar en volgend jaar naar Engeland te kunnen. Voor dit jaar ben ik nog steeds niet helemaal overtuigd. Eurostar inmiddels wel geregeld en de verlofdagen een tijd geleden al geclaimd...
Veel plezier in IJsland Forumster!
BrightEchidna89
04-09-2021 om 21:53
Sinds gisteren is stiefzoon hier weer. Vandaag had hij een speelafspraak voor de verjaardag van een schoolgenoot (buitengewoon onderwijs).
Voor de moeder was het de eerste keer dat ze een speelafspraakje kon regelen en na de enkele keren dat we haar hadden ontmoet gaf ze aan dat ze bij mijn partner voor het eerst in tien jaar kon spreken van een vriendin.
Voor mij is het een klassiek geval van alleenstaande moeder wiens wereld beperkt wordt door haar kind, maar het laat me wel afvragen hoever mensen willen gaan voor hun nageslacht. En natuurlijk de vraag of ze met de kennis van nu, vroeger aan een kind zou begonnen zijn.
Geronimo3
05-09-2021 om 01:22
Valdemar schreef op 04-09-2021 om 21:53:
Sinds gisteren is stiefzoon hier weer. Vandaag had hij een speelafspraak voor de verjaardag van een schoolgenoot (buitengewoon onderwijs).
Voor de moeder was het de eerste keer dat ze een speelafspraakje kon regelen en na de enkele keren dat we haar hadden ontmoet gaf ze aan dat ze bij mijn partner voor het eerst in tien jaar kon spreken van een vriendin.
Voor mij is het een klassiek geval van alleenstaande moeder wiens wereld beperkt wordt door haar kind, maar het laat me wel afvragen hoever mensen willen gaan voor hun nageslacht. En natuurlijk de vraag of ze met de kennis van nu, vroeger aan een kind zou begonnen zijn.
Dat zijn vaak vrouwen die altijd beweren dat ze niets anders nodig hebben dan hun gezin, dan volgt er een scheiding en dan blijkt ook hoe beperkt het leven van veel moeders is.
Broodtrommel
05-09-2021 om 08:54
Het is drukdruk druk hier. Gisteren dagje Den Haag (was een Art Nouveau ding) en vandaag met mijn moeder naar Wildlands. Afgelopen week naar de film geweest, uit eten etc.. Nog niet echt een dag stil gezeten. Ik snap niet hoe ouders het volhouden 👀
Klinkt lekker zeg, Schotland.
@Watervrouw, gelukkig heb je fijn weer. Engeland wil ik zelf ook zsm naar toe maar denk zelf dat 2022 realistischer is. Momenteel best veel gedoe daar
Lekker weer vandaag. Geniet er van iedereen
redbulletje
05-09-2021 om 09:05
Mijn moeder werd gisteren 80 en we zijn een dagje naar Valkenburg geweest waar 't gelukkig lekker zonnig werd. En 's avonds zijn we superlekkere kreeft thermidor gaan eten in Werchter. Hele geslaagde dag!
redbulletje
05-09-2021 om 09:10
Op dit moment staat er 'n appeltaart in de oven. Om m'n moeder niet teveel werk/rotzooi in huis te bezorgen verzorg ik de taart en krijgt ze 3 stellen op visite. Na de taart gaan we op restaurant voor een late lunch en blijft ze niet met plakkers (en een hoop afwas) thuis zitten. Over een paar weken herhalen we dat met nog 3 stellen.
Vrijevlinder
05-09-2021 om 09:28
Gefeliciteerd Redbul, wat lief dat je een taart aan het bakken bent voor je moeder.
Tip: doe er gelijk 2, en zet je 1 in de vriezer.
Veel plezier vandaag.
redbulletje
05-09-2021 om 09:36
Vrijevlinder schreef op 05-09-2021 om 09:28:
Gefeliciteerd Redbul, wat lief dat je een taart aan het bakken bent voor je moeder.
Tip: doe er gelijk 2, en zet je 1 in de vriezer.![]()
Veel plezier vandaag.
Nee, geen vriezer, dat is echt zonde! Gewoon lekker vers gebakken op de dag van consumptie, dat is toch het allerlekkerst!
Vrijevlinder
05-09-2021 om 09:40
Ach, ik heb er geen moeite mee. Vooraf warm maken in de oven, dot slagroom erbij, heerlijk.
Jee, nu heb ik zin in appeltaart.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.