Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

redbulletje

redbulletje

23-08-2021 om 14:25 Topicstarter

Geronimo3 schreef op 22-08-2021 om 21:34:

De trein is sowieso leuker dan het vliegtuig. Je hebt meer ruimte, door het raam zie je van alles maar belangrijker is dat veel stations in het centrum van steden staan en vliegvelden meestal ver er buiten.

Maar voor autohuur is het juist fijner dat je niet gelijk midden in 'n drukke stad zit. 

Zusterclivia schreef op 23-08-2021 om 14:09:

[..]

Ik heb best wat vriendinnen gehad die niets met voetbal hadden, maar dan kwam er een vriend die voetbalden en stonden ze elke zaterdag op het veld. Een keertje komen kijken zou ik als vriend nog wel leuk vinden, maar niet elke week. Wat doe je dan met de 3e helft?? Of zou het juist om die derde helft gaan? Dat hij dat niet meer kan doen?

Nu ik zo terug denk, mijn ex speelde in zijn sport ook wel eens wedstrijden en ik kreeg idd ook de vraag of ik dan gezellig elke keer mee ging. Eh nee. Ik doe graag aan sport, maar ik vind het niet leuk om te kijken. Niet live en niet op tv.

De kantine is voor iedereen open, dus dan doen de vriendinnen ook een biertje mee. Of je gaat eerder naar huis, dat kan natuurlijk ook. 

Dat gehang langs zo'n lijn lijkt me ook niks. Voor een keertje leuk om te zien hoe je vriend, of vriendin speelt, maar elke keer? Je hebt toch ook je eigen interesses? Ik ga dan liever zelf sporten. 

Tamsyn schreef op 23-08-2021 om 10:33:

Zo dachten wij er dus ook over. Ik ga geen 500 km in de auto zitten voor iets wat ik niet boeiend genoeg vind.
Ja, dat vind ik ook een rare gedachtegang, plus een kennis maakte een opmerking.. daar lusten de honden echt geen brood van. Die zei: Ja, als je naar de hoeren wil, kun je maar beter ver weg gaan, komt er niemand achter.

Nou zeg! Wat een lef zeg! 

Tamsyn schreef op 23-08-2021 om 10:33:

Zo dachten wij er dus ook over. Ik ga geen 500 km in de auto zitten voor iets wat ik niet boeiend genoeg vind.
Ja, dat vind ik ook een rare gedachtegang, plus een kennis maakte een opmerking.. daar lusten de honden echt geen brood van. Die zei: Ja, als je naar de hoeren wil, kun je maar beter ver weg gaan, komt er niemand achter.

Ehm... of diegene doet dat zelf of heeft iemand dichtbij die dat doet... Pijnlijk.

Toen ik net verkering had ging ik wel regelmatig mee naar zijn sportwedstrijden. Vooral omdat ik hem anders de hele zaterdag niet of nauwelijks zou zien. Nu vond ik zijn team best gezellig, dus prima 3e helft en geen straf om erbij te zijn. Vanaf het moment dat we gingen samenwonen ben ik er mee gestopt; toen zag ik hem immers toch al dagelijks   
@RB grappig hoe jij vaak dingen heel anders beleeft. Ik arriveer juist graag in een stad, waar alles al bij de hand is. Rijden in het buitenland is niet mijn hobby. Ik ben er dan ook van overtuigd dat jij een heel ander type vakantievoorkeur hebt dan ik. 

Doornroosje, ik zou dan zelf misschien nog afspreken na de wedstrijd om in de 3e helft iets te komen drinken (als hij niet te ver weg woonde), maar niet naar de wedstrijd zelf.

Dat doe ik een enkel keertje ook wel. Maar alleen als de wedstrijd dichtbij is. Ik ga er echt geen half uur voor in de auto zitten. 

redbulletje

redbulletje

23-08-2021 om 15:59 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 23-08-2021 om 15:50:

Toen ik net verkering had ging ik wel regelmatig mee naar zijn sportwedstrijden. Vooral omdat ik hem anders de hele zaterdag niet of nauwelijks zou zien. Nu vond ik zijn team best gezellig, dus prima 3e helft en geen straf om erbij te zijn. Vanaf het moment dat we gingen samenwonen ben ik er mee gestopt; toen zag ik hem immers toch al dagelijks
@RB grappig hoe jij vaak dingen heel anders beleeft. Ik arriveer juist graag in een stad, waar alles al bij de hand is. Rijden in het buitenland is niet mijn hobby. Ik ben er dan ook van overtuigd dat jij een heel ander type vakantievoorkeur hebt dan ik.

Haha dat klopt, ik ga liever roadtrippen in wat rustiger gebied met mooie natuur en ruimte dan dat ik in een drukke stad verblijf. 

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

23-08-2021 om 18:23

@ VrijeVlinder @Borrelhap @ Zusterclivia
Geen idee, wat er precies achter zat. Hij heeft wel meer van die opmerkingen dat je van plaats vervangende schaamte niet weet waar je kijken moet en zijn vriendin net doet of haar neus bloedt.

Soms baal ik er van dat ik geen rijbewijs heb. Ik heb op mijn 27ste eens een aantal lessen genomen, maar dat was geen succes... 
Mijn man brengt mij overal waar ik wezen wil daar niet van, maar soms zou het wel leuk zijn om eens alleen spontaan in een auto te stappen.
Het openbaar vervoer is duur en zo omslachtig.

Zo ben ik nog jaren met een vriendin op wintersport gegaan, nadat ik was gaan samenwonen. Vroeg een (mannelijke) collega me met droge ogen: 'Zorg je dan dat er maaltijden klaar staan voor je vriend voor die week?' 
Nou.... nee.

Doornroosje75 schreef op 23-08-2021 om 18:26:

Zo ben ik nog jaren met een vriendin op wintersport gegaan, nadat ik was gaan samenwonen. Vroeg een (mannelijke) collega me met droge ogen: 'Zorg je dan dat er maaltijden klaar staan voor je vriend voor die week?'
Nou.... nee.

Dat was een grapje hoop ik? 

Dat mag ik hopen ja! Terugketsen dat je een weekabonnement op de snackbar hebt afgesloten voor m. 

Ik vind beiden heerlijk, trein pakken voor een stedentrip, maar hou ook van roadtrippen en dan is dat minder interessant, dan heb ik liever dat er een auto klaar staat. Ik heb  het ook weleens gecombineerd. 

Over 2 weken rijden we IJsland rond  Al 10jaar mijn droom, vorig jaar afgeblazen maar dit keer gaat t gebeuren!

IJsland staat op de return-to lijst.
Heb geen rijbewijs. Nooit lessen gehad, maar vermoed dat ik weinig talent heb. Laat mij maar routes uitpluizen, in een trein/bus stappen en blik op oneindig tot ik uit mag stappen (prima kleinschalig groepsreisje toen in IJsland)

Binnenkort weer even toerist in eigen land en later dit jaar hopelijk Engeland...

Dat hoor ik vaker van IJsland, dat je terug wilt. Ik houd ook van Engeland, welke regio ga je naartoe? 

redbulletje

redbulletje

23-08-2021 om 19:24 Topicstarter

Ik had IJsland geboekt in 2012 maar toen heb ik vanwege medische redenen moeten annuleren en daarna is 't er niet meer van gekomen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.