Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

05-08-2021 om 15:27

En waarom kan jeugdzorg het dan niet aan?
Waarom zijn er zoveel kinderen de dupe van (v)echtscheidingen?
Waarom lopen er nu zoveel kinderen met messen rond?
Waarom zijn kinderen zo extreem verslaafd aan social media?
Omdat ze zo gelukkig zijn... RIGHT 

Tamsyn schreef op 05-08-2021 om 15:27:

Omdat jeugdzorg totaal is uitgekleed de laatste jaren. Er gaat veel minder geld naartoe. 

Het geweld en de misdaad onder jongeren is juist afgenomen dus daar kan ik geen antwoord op geven, omdat je stelling niet klopt. 

Social media was er nog niet 10jaar geleden, dus dat is makkelijk. Als het er in de jaren 80 wel was geweest, dan waren we zeker weten toen al massaal verslaafd geweest (niet alleen jongeren). 

coolpack2 schreef op 05-08-2021 om 12:57:

[..]

Ik heb gelezen dat dat een belangrijk argument is, maar daar heb je toch peuterspeelzaal en school enzo voor? En vriendjes in de straat? Etc?

School is toch een heel andere omgeving? op de BSO doen ze hele andere dingen. 
En ‘vriendjes in de straat’ gaat voor heel veel kids niet op. 

Tamsyn schreef op 05-08-2021 om 15:27:

Omdat JZ zo overgeleverd is aan de goden dat ze compleet kapot bezuinigd zijn. 
Denk je dat er vroeger niet gevochten werd? Ik kom uit een boerendorp en elk weekend knokpartijen hoor. In het provinciestadje waar ik nu woon ook, was altijd matten bij de kroegen. Ook met messen, honkbalknuppels de hele reut. 
Social media is echt van nu, dat klopt. Maar nu kan je niet meer voorstellen dat een 14 jarige de kroeg in komt, laat staan dat ie daar lazarus wordt. Of gewoon geholpen wordt in de coffeeshop. Laat staan al die jonge meiden die toen heroïne verslaafd waren. 

DanGun schreef op 05-08-2021 om 16:11:

[..]

School is toch een heel andere omgeving? op de BSO doen ze hele andere dingen.
En ‘vriendjes in de straat’ gaat voor heel veel kids niet op.

Nogmaals, zo kijk ik er niet tegenaan. Maar ik ben wel een beetje uitgediscussieerd over dit onderwerp. Voor mijn gevoel ben ik mezelf nu al een aantal posts aan het herhalen en daarnaast heeft de discussie zich volgens mij steeds meer verbreed naar kinderopvang in het algemeen. Daar heb ik het niet over. Dan is wat mij betreft de conclusie 'agree to disagree'.

Zullen we weer lekker over kindvrije dingen praten ipv kinderopvang 😂

Nog leuke plannen dit weekend?

Gisteren ben ik spontaan op een gewone woensdag met m'n lief uit eten geweest omdat we 5 jaar samenwonen 🥰 en zaterdag hebben we visite gaan we met z'n allen voor t eerst een escape room kaartspel doen. Ben benieuwd of we "onszelf kunnen bevrijden" binnen 60 minuten ⏳

Hoezo praten we hier over kinderopvang? Dat zijn van die gesprekken waar ouders je mee lastig vallen

Ik zit heerlijk in mijn tuin, het is mooi weer, windstil, muisstil en ik heb een heerlijk groot glas koude rosé. Niemand die tegen me praat, mijn man zit naast me te puzzelen, ongestoord genieten.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

05-08-2021 om 21:43

coolpack2 schreef op 05-08-2021 om 10:30:

[..]

Daar kan ik best een eind in mee (van mij mag bijzonder onderwijs ook afgeschaft, maar dat is een andere discussie), maar de gratis opvang voor kinderen van werklozen volg ik dus niet zo, kun je me dat uitleggen?

Binnen mijn kader (waarbij je dus ook de kinderen van werkenden gratis opvangt) zou het discriminerend zijn om dit niet te doen bij werklozen en zou het daarbij een extra drempel zijn om te participeren op de arbeidsmarkt. 
Natuurlijk moet je kijken naar het budget, want gratis onderwijs en medische zorgen zijn voor mij prioritair over gratis opvang. 

@Koekie1980:
Vanaf maandag gaat partner met stiefzoon en een vriendin met kind, een week naar Nederland op vakantie. Zelf blijf ik thuis en ga ik proberen om te stoppen met roken tijdens die dagen. Ik ga me dus gewoon vier dagen opsluiten met allerlei lekkers om te snacken.

Dank voor je toelichting, Valdemar. Mijn kader is anders, maar zoveel is inmiddels wel bekend, dus ik laat het onderwerp hier verder voor wat het is. 

Morgenavond na een jaar van onmogelijkheden weer de gelegenheid om m'n reanimatiecertificaat te verversen. Zaterdag verjaardag van een van m'n ouders en s avonds wat drinken bij kennissen hier om de hoek. Zondag rustige dag, is m'n plan.

Ik las vervalsen i.p.v. verversen 😂

Ik heb nog geen idee wat ik het weekend ga doen. Volgens mij is De Man zondag weg maar weet t niet zeker. Ik ga het wel zien. 

DanGun schreef op 05-08-2021 om 21:53:

Ik las vervalsen i.p.v. verversen 😂

Dat wilde m'n autocorrectie er ook graag van maken 😄

coolpack2 schreef op 05-08-2021 om 21:54:

[..]

Dat wilde m'n autocorrectie er ook graag van maken 😄

😃

Geronimo3 schreef op 05-08-2021 om 21:23:

Ik zit heerlijk in mijn tuin, het is mooi weer, windstil, muisstil en ik heb een heerlijk groot glas koude rosé. Niemand die tegen me praat, mijn man zit naast me te puzzelen, ongestoord genieten.

Klinkt heerlijk. Zo'n dag had ik vandaag ook. Niets hoeft, alles mag, en alleen maar genieten, een hele dag lang. Zo wil ik oud worden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.