Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

Jezus wat is de meerwaarde van 7? Vinden ze de shock factor leuk? Lekker veel aandacht?

redbulletje

redbulletje

03-08-2021 om 22:55 Topicstarter

Geronimo3 schreef op 03-08-2021 om 12:37:

[..]

Verschrikkelijk, en dan moest je ook nog eens die foto's doorgeven aan iemand anders die er ook al geen zin in had en daarvoor sleepten mensen de diaprojector te voorschijn, was je helemaal aan de beurt

Dia's kijken met uitleg erbij is idd verschrikkelijk! 

Ik vond fotoboeken altijd wel leuk, als je ze op eigen tempo door kon bladeren. Niet als bij elke foto een heel verhaal verteld werd. 

Nu online vind ik echt 'n uitkomst. 

redbulletje

redbulletje

03-08-2021 om 22:57 Topicstarter

Mijn moeder komt uit 'n gezin van 9, maar ja, in die tijd had je nog geen anticonceptie. Vond het altijd veel te druk bij die opa en oma, want altijd waren er wel andere familieleden. Bij mijn vader waren er maar 2 en naast mij nog maar 1 ander kleinkind, dus dat was veel prettiger. 

redbulletje schreef op 03-08-2021 om 22:57:

Mijn moeder komt uit 'n gezin van 9, maar ja, in die tijd had je nog geen anticonceptie. Vond het altijd veel te druk bij die opa en oma, want altijd waren er wel andere familieleden. Bij mijn vader waren er maar 2 en naast mij nog maar 1 ander kleinkind, dus dat was veel prettiger.

Tuurlijk was er toen al anticonceptie. Condooms waren er al in de jeugd van m’n pa. 

redbulletje

redbulletje

03-08-2021 om 23:09 Topicstarter

DanGun schreef op 03-08-2021 om 23:06:

[..]

Tuurlijk was er toen al anticonceptie. Condooms waren er al in de jeugd van m’n pa.

Ze waren van de kerk die 'gaat heen en vermeningvuldig u' predikte (en hel en verdoemenis als je niet gehoorzaamde)

AcidicShark11

AcidicShark11

03-08-2021 om 23:12

DanGun schreef op 03-08-2021 om 22:42:

Als ik jullie zo hoor dan had ik er ook niet mogen zijn. Ik ben de jongste van 11. Nouja, ‘gelukkig’ zijn er al drie dood dus we ‘kunnen’ bijna weer! (Sarcasme modus uit)

Wat zit je hier aldoor te mopperen joh? Met 3/4e van de posts hier kan ik ook niets, lekker boeiend.

DanGun schreef op 03-08-2021 om 22:42:

Als ik jullie zo hoor dan had ik er ook niet mogen zijn. Ik ben de jongste van 11. Nouja, ‘gelukkig’ zijn er al drie dood dus we ‘kunnen’ bijna weer! (Sarcasme modus uit)

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je geen tiener meer bent, ik denk zelfs geen twintiger. Vroeger was het een andere tijd, tegenwoordig zijn er zoveel signalen (bewijzen zelfs) dat de aarde overbevolkt is dus om nu te kiezen voor zoveel kinderen vind ik op z’n aardigst gezegd bijzonder. De conclusie trekken dat je er niet had mogen zijn is niet nodig en ik denk dat niemand dat zo bedoelde. 

redbulletje schreef op 03-08-2021 om 23:09:

[..]

Ze waren van de kerk die 'gaat heen en vermeningvuldig u' predikte (en hel en verdoemenis als je niet gehoorzaamde)

Ja dat verklaart veel. Toen mijn moeder haar baarmoeder moest laten verwijderen (na 9 keer zwanger te zijn geweest) stond de priester ook bij haar op de stoep. 
Had hij geweten dat de jongste 3 kids het gevolg waren van niet goed werkende anticonceptie dan had ie al eerder zo’n bezoek afgelegd denk ik. 

Ach ja. Het geloof. 
Ik had er eigenlijk ook niet moeten zijn. Mijn pa was nogal homo, maar vanwege de kerk is ie toch maar netjes met een vrouw getrouwd en heeft voor nageslacht gezorgd. Bij ons stond een ouderling op de stoep toen mijn ouders hadden aangekondigd uit elkaar te gaan. Die lijmpoging was onsuccesvol, zeg maar. 

Vrijevlinder schreef op 03-08-2021 om 22:32:

[..]

Eindelijk, zelfs wij hebben onze kindvrije dag. Iedereen heeft een dag, nu wij ook

Nu nog een jaartje wachten tot het weer zover is. Nog even en het waait over naar Nederland.

Ach ja, ik ben meer dan kindvrij, dus volgens mij 'heb' ik al meerdere dagen. Vind dat fenomeen een beetje onzin. Zeker als je wilt dat kindvrij zijn als normaal beschouwd wordt.

Doornroosje75 schreef op 04-08-2021 om 07:10:

Ach ja. Het geloof.
Ik had er eigenlijk ook niet moeten zijn. Mijn pa was nogal homo, maar vanwege de kerk is ie toch maar netjes met een vrouw getrouwd en heeft voor nageslacht gezorgd. Bij ons stond een ouderling op de stoep toen mijn ouders hadden aangekondigd uit elkaar te gaan. Die lijmpoging was onsuccesvol, zeg maar.

Fijn dat de tijden veranderen! (Nog genoeg te doen, maar toch

AeonofWinter schreef op 03-08-2021 om 23:12:

[..]

Wat zit je hier aldoor te mopperen joh? Met 3/4e van de posts hier kan ik ook niets, lekker boeiend.

O het was een beetje aangedikt sarcasme. Want hoevaak ik die al niet heb gehoord over grote gezinnen. 

DanGun schreef op 04-08-2021 om 09:40:

[..]

O het was een beetje aangedikt sarcasme. Want hoevaak ik die al niet heb gehoord over grote gezinnen.

Ik denk wel dat er een groot verschil is of je nu een groot gezin start of pakweg 50 jaar geleden, en aan de andere kant denk ik wel dat 2 of 7 kinderen niet uitmaakt voor ouders, je heb het toch al druk en een groot gezin kan super gezellig zijn. Nadeel is wel dat weinig mensen dat echt helemaal zelf kunnen bekostigen en voor hun "hobby" zwaar leunen op overheidsbijdragen en ik ben niet zo'n voorstander van belasting betalen voor een privé hobby.

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

04-08-2021 om 10:59

Mensen moeten het allemaal zelf weten, hoeveel kinderen ze willen en of ze lichamelijk dan wel geestelijk geschikt zijn.. tis alleen jammer dat wij er allemaal voor moeten lappen, linksom of rechtsom. Maar uit zo'n opmerking hardop en je krijgt de dooddoener: "Wie zorgt er voor jou later? Dat zijn onze kinderen, hoor!" 
Ja, tuurlijk...  Hele generaties kinderen gaan de ouderenzorg in.. Nou, gelukkig maar.. 
Het gaat zo goed met "onze kinderen". We sturen ze naar de BSO, de oppas, de crèche en ondertussen is (psychische) jeugdhulp niet meer aan te slepen..

Tamsyn schreef op 04-08-2021 om 10:59:

Mensen moeten het allemaal zelf weten, hoeveel kinderen ze willen en of ze lichamelijk dan wel geestelijk geschikt zijn.. tis alleen jammer dat wij er allemaal voor moeten lappen, linksom of rechtsom. Maar uit zo'n opmerking hardop en je krijgt de dooddoener: "Wie zorgt er voor jou later? Dat zijn onze kinderen, hoor!"
Ja, tuurlijk... Hele generaties kinderen gaan de ouderenzorg in.. Nou, gelukkig maar..
Het gaat zo goed met "onze kinderen". We sturen ze naar de BSO, de oppas, de crèche en ondertussen is (psychische) jeugdhulp niet meer aan te slepen..

Eens. Maar ik denk dat de overheid hier ook een rol in speelt. Volgens enkele politieke partijen is het "gezin de hoeksteen van de samenleving." Vrijwel al het beleid is gericht op gezinnen. Als gezinnen maar woonruimte hebben, als gezinnen maar rond kunnen komen enz. enz. Als alleenstaande zonder kinderen heb je dan beleidsmatig bezien vaak het nakijken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.