Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
Red_Velvet
02-08-2021 om 22:07
Daily reminder hoe intens ik van m'n rust en vrijheid geniet zonder kinderen.
aardbei35
02-08-2021 om 22:08
redbulletje schreef op 02-08-2021 om 22:02:
Daar is facebook veel geschikter voor, dat kun je langs je heen laten gaan als iemand teveel dezelfde foto's post. Op app vind ik het opdringerig.
Ja, mee eens. Op app is dat idd veel ingewikkelder. Komt in mijn beleving vaker gezeur van. Iets met verwachtingen ofzo en op fb kun je dat makkelijker omzeilen dan op app.
Forumster
02-08-2021 om 22:15
Er even vanuitgaand dat er ruimte is voor jouw onderwerpen en andere onderwerpen zou ik dat lekker laten gaan. Je houdt toch van je vrienden in hun totaalwezen? Jij zal ook zaken hebben waar de ander minder mee heeft.
MierZoet schreef op 02-08-2021 om 22:04:
Mag ik aan dit topic toevoegen dat ik van harte hoop dat alle medewerkers van viva en DPG Media zich niet gaan voortplanten?
Voila![]()
Wat is ermee dan?
Geronimo3
02-08-2021 om 22:16
DanGun schreef op 02-08-2021 om 21:52:
[..]
Wat ik echt niet snap is dat iemand een grootvaders van het leven van vrienden of geliefde familie ontkent omdat het hen ‘niet interesseert’.
Ik ben geen dierenmens maar een vriendin van mij is knettergek op haar hondje. Dus ik krijg regelmatig een foto ge-appt. Zij heeft niks met mijn sporten maar luistert altijd naar m’n verhalen. Mijn broer is elk weekend met z’n caravan op pad. Ik zou er gek van worden maar hij geniet. Dus we kletsen over de nieuwe voortent en ik krijg appjes van camping nummer zoveel.
Dat is toch waar je relaties met andere mensen om draaien? Gewoon een beetje interesse in hun leven ook al neem je zelf nooit een hond, haat je sporten en ga je van je leven niet in een caravan.
Stel dat jij niet voetbalt en zo'n beetje iedereen die je kent wel, en die blijven je maar foto's sturen van voetbal, dan vraag je je toch ook af of ze je wel horen?
DanGun
02-08-2021 om 22:22
Geronimo3 schreef op 02-08-2021 om 22:16:
[..]
Stel dat jij niet voetbalt en zo'n beetje iedereen die je kent wel, en die blijven je maar foto's sturen van voetbal, dan vraag je je toch ook af of ze je wel horen?
Als het de mensen zijn waar ik van houd, dan nee. Want die mensen blijven ook geïnteresseerd in mijn leven. Zo werkt dat.
En als het de klets groepsapp van bv werk is dan negeer ik die gewoon.
redbulletje
03-08-2021 om 07:45
Er is een internationale childfree day! Dat zag ik nu pas op Facebook: https://en.m.wikipedia.org/wiki/International_Childfree_Day
redbulletje
03-08-2021 om 07:47
DanGun schreef op 02-08-2021 om 22:22:
[..]
Als het de mensen zijn waar ik van houd, dan nee. Want die mensen blijven ook geïnteresseerd in mijn leven. Zo werkt dat.
En als het de klets groepsapp van bv werk is dan negeer ik die gewoon.
Nou, vroeger vaak genoeg meegemaakt dat mensen geen vakantiefoto's wilden zien (in de tijd voor internet) en dat ook gewoon zeiden.
Geronimo3
03-08-2021 om 12:37
redbulletje schreef op 03-08-2021 om 07:47:
[..]
Nou, vroeger vaak genoeg meegemaakt dat mensen geen vakantiefoto's wilden zien (in de tijd voor internet) en dat ook gewoon zeiden.
Verschrikkelijk, en dan moest je ook nog eens die foto's doorgeven aan iemand anders die er ook al geen zin in had en daarvoor sleepten mensen de diaprojector te voorschijn, was je helemaal aan de beurt
DanGun
03-08-2021 om 12:49
Ik vind het allemaal heel onaardig klinken. Ik zit ook niet altijd op foto’s of whatever te wachten maar je toont toch gewoon een beetje normale, fatsoenlijke belangstelling voor elkaar?
BrightEchidna89
03-08-2021 om 12:58
Geronimo3 schreef op 03-08-2021 om 12:37:
[..]
Verschrikkelijk, en dan moest je ook nog eens die foto's doorgeven aan iemand anders die er ook al geen zin in had en daarvoor sleepten mensen de diaprojector te voorschijn, was je helemaal aan de beurt
![]()
Vond een beetje foto's bekijken bij familiebezoek best leuk, anders zat je toch ook maar in het ijle te leuteren.
Het spijtige ervan vond ik de hoeveelheid slechte foto's die er steeds tussen zaten, want filmrolletjes of wegwerpcamera. Tegenwoordig neem je enkele honderden foto's en behoud je de twintig beste.
Forumster
03-08-2021 om 17:48
Vandaag het schokkende bericht van een vroegere klasgenoot dat de 7e onderweg is
Het is inmiddels een mening die populairder aan het worden is maar ik vind het echt niet (meer) kunnen.
kerst
03-08-2021 om 18:08
Forumster schreef op 03-08-2021 om 17:48:
Vandaag het schokkende bericht van een vroegere klasgenoot dat de 7e onderweg is
Het is inmiddels een mening die populairder aan het worden is maar ik vind het echt niet (meer) kunnen.
aardbei35
03-08-2021 om 18:29
Een 7e kind? Jeetje... Ik mag het mssn niet zeggen, maar ik vind dat echt niet kunnen. De mensheid heeft na WO II geen levensbedreigende, grote rampen meegemaakt waardoor er te weinig mensen over waren om de soort in stand te houden. Waar die voortplantingsdrift vandaan komt om nota bene een 7e kind op de wereld te zetten in deze eeuw is mij echt een raadsel...
Vrijevlinder
03-08-2021 om 22:32
redbulletje schreef op 03-08-2021 om 07:45:
Er is een internationale childfree day! Dat zag ik nu pas op Facebook: https://en.m.wikipedia.org/wiki/International_Childfree_Day
Eindelijk, zelfs wij hebben onze kindvrije dag. Iedereen heeft een dag, nu wij ook
Nu nog een jaartje wachten tot het weer zover is. Nog even en het waait over naar Nederland.
DanGun
03-08-2021 om 22:42
Als ik jullie zo hoor dan had ik er ook niet mogen zijn. Ik ben de jongste van 11. Nouja, ‘gelukkig’ zijn er al drie dood dus we ‘kunnen’ bijna weer! (Sarcasme modus uit)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.