Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

redbulletje

redbulletje

31-07-2021 om 12:35 Topicstarter

Forumster schreef op 31-07-2021 om 11:23:

Invoelen hoe het gemis moet zijn voor een kinderloze is niet een van mijn talenten.

Onze relatie is uiteraard niet zo begonnen en hij gedroeg zich ook niet zo vanaf de start. Ik had op de derde date aangegeven dat ik absoluut geen kinderwens had en hij heeft gedacht dat dat nog komen zou en liet dat gaan. Pas na een paar jaar en samenwonen begonnen er problemen te ontstaan die smeulend naar de oppervlakte kwamen.

Dat vind ik echt heel lullig dat hij niet gewoon gelijk afgekapt heeft toen jij aangaf geen kinderen te willen. 

Toen ik in een ver verleden nog wel 'ns op een datingssite zat, had ik aangegeven bewust kindvrij te zijn en ook geen partner met kinderen/kinderwens te zoeken. Zaten we op terras en begon die kerel over dat ie zó gek was op z'n kleine neefjes en daar elke weekend mee optrok en naar sport(wedstrijden). Ja, hallo, welk deel van mijn uitleg over geen kinderen had je niet begrepen? 

redbulletje

redbulletje

31-07-2021 om 12:37 Topicstarter

Forumster schreef op 31-07-2021 om 12:32:

Het kan ook zijn dat er op school aandacht naar uit is gegaan en hij wil weten hoe het te noemen. Als ie aan de ene kant nu 2 papa's heeft en aan de andere kant ook een mama en een... Bonus papa? Misschien kun je zelf even zoeken hoe je genoemd wil worden.

Als kindvrije hebben we ons ingesteld geen papa of mama te worden en leggen we denk ik een behoorlijke lading op de titel. Ik schuw ook mensen die zichzelf mama betitelen over hun huisdier. Ik krijg 'kom maar bij mama's echt niet over mijn lippen.

Ik zou er ook niet van gediend zijn 'mama' genoemd te worden. Vroeger noemde ik huisvrienden van mijn ouders gewoon oom en tante. Dat is een stuk algemener. Al bedenk ik nu dat ik zelf ook geen tante genoemd wil worden

redbulletje schreef op 31-07-2021 om 12:29:

[..]

Ik denk juist vaak "die hadden nooit aan kinderen moeten beginnen".

Ook al zien sommigen mij misschien als een kinderhater, ik neem het juist vaak voor de kinderen op in scheidingstopics waar de ouders snel weer nieuwe partners en diens kinderen het gezin binnen slepen. Of erger nog aan een tweede leg beginnen. Ook kinderen bij elkaar in de kamer moeten doen omdat ze eerst flink voortgeplant hebben voordat ze bedenken dat ze eigenlijk een grotere woning nodig hebben. Ik wil dus wel dat kinderen 't goed hebben, maar blijf aub wel ver uit mijn buurt en geluidszone!

Ja, zo ken ik jou ook en dan ben ik het vaak ook geheel met je eens. Jammer dat mensen dat dan niet altijd los kunnen zien van het feit dat je zelf geen kinderen wilt. Al is de opmerking dat ze misschien gewoon niet aan kinderen hadden moeten beginnen niet de meest relevante als de kinderen er al zijn, ik vind het wel een herkenbare gedachte.

redbulletje schreef op 31-07-2021 om 12:29:

[..]

Ik denk juist vaak "die hadden nooit aan kinderen moeten beginnen".

Ook al zien sommigen mij misschien als een kinderhater, ik neem het juist vaak voor de kinderen op in scheidingstopics waar de ouders snel weer nieuwe partners en diens kinderen het gezin binnen slepen. Of erger nog aan een tweede leg beginnen. Ook kinderen bij elkaar in de kamer moeten doen omdat ze eerst flink voortgeplant hebben voordat ze bedenken dat ze eigenlijk een grotere woning nodig hebben. Ik wil dus wel dat kinderen 't goed hebben, maar blijf aub wel ver uit mijn buurt en geluidszone!

Je hebt optimisten, pessimisten en de  realisten 😁 De 'gaat voort en vermenigvuldig je' types lijken soms de realiteitszin uit het oog te zijn verloren. 

redbulletje schreef op 31-07-2021 om 12:35:

[..]

Dat vind ik echt heel lullig dat hij niet gewoon gelijk afgekapt heeft toen jij aangaf geen kinderen te willen.

Toen ik in een ver verleden nog wel 'ns op een datingssite zat, had ik aangegeven bewust kindvrij te zijn en ook geen partner met kinderen/kinderwens te zoeken. Zaten we op terras en begon die kerel over dat ie zó gek was op z'n kleine neefjes en daar elke weekend mee optrok en naar sport(wedstrijden). Ja, hallo, welk deel van mijn uitleg over geen kinderen had je niet begrepen?

Ik heb ook disclaimers geschreven in mijn profiel maar merk dat er soms volledig overheen wordt gelezen of dat het niet serieus genomen wordt. Of ze spiegelen alsof ze er nog niet mee bezig zijn maar dan toch inderdaad wel heel romantisch over het neefje hebben. Mannen met neefjes in het profiel gaan dan ook al naar links. Ik merk ook dat zodra ik kinderen in profiel zie ik gelijk al in de categorie schuif 'goed voor een pleziertje' en ik een waarde oordeel heb wanneer het meer dan 2 kinderen zijn. Ik begrijp namelijk niet zo goed dat mensen nu nog 3 of meer kinderen wensen. 

Viel mij ook op, een soort zendingsdrang bijna van mannen met kinderwens, dat ze denken dat “de vrouw” wel van mening veranderd met “de juiste man” (lees:hun) en dat er dan ineens klapperende eierstokken ontstaan. 
Ik was daar ook altijd heel duidelijk over en zodra ik zo’n man dan kirrend bij een kinderwagen zag was t klaar. Zo’n afknapper. 

Op datingsites wordt vaak niet goed gelezen, inderdaad. Merkte ik ook met dingen als afstand.

Vavoom schreef op 31-07-2021 om 10:20:

Ik vind het juist wel fijn om te lezen dat er mensen zijn die hetzelfde denken als ik. Het lijkt er soms echt op dat de hele wereld om kinderen draait en alles maar geaccepteerd moet worden daarom en als je daarin afwijkt dat er iets gruwelijk mis met je moet zijn. Er zijn een paar kinderen die ik leuk vind en de rest vind ik vooral bloedirritant. Dat heeft niks te maken met gebrek aan empathie of gefrustreerd zijn. Ik heb er niks mee, net zoals sommige mensen niks hebben met katten of honden of paarden of whatever dier je hier kan invullen. Ik vind het eerlijk gezegd nogal bizar dat zelfs op een kindvrij topic mensen niet gewoon kunnen zeggen hoe ze zich voelen mbt kinderen, moet iedereen die zo’n mening heeft die dan maar gewoon voor zich houden, waarom dan?
Wat is er bv mis met geen kinderen in je huis willen? Het is iemands eigen huis, daar mag je toch zeker zelf wel bepalen wie welkom is?

Ik vind het knap dat je dat uit m’n post haalt 

Forumster schreef op 31-07-2021 om 11:23:

Invoelen hoe het gemis moet zijn voor een kinderloze is niet een van mijn talenten.

Onze relatie is uiteraard niet zo begonnen en hij gedroeg zich ook niet zo vanaf de start. Ik had op de derde date aangegeven dat ik absoluut geen kinderwens had en hij heeft gedacht dat dat nog komen zou en liet dat gaan. Pas na een paar jaar en samenwonen begonnen er problemen te ontstaan die smeulend naar de oppervlakte kwamen.

Klassieke fout gemaakt door de man in deze: aannemen dat 'de vrouw wel bij gaat draaien inzake een kinderwens' lekker slim *not*

juist die vraag moet je vanaf dag 1 bespreken en platslaan en er maar vanuit gaan dat 'nee is nee' of 'ja is ja' is en niet denken 'dat komt wel goed'

DanGun schreef op 31-07-2021 om 15:35:

[..]

Ik vind het knap dat je dat uit m’n post haalt

Dat heb ik niet uit jouw post gehaald, vreemde reactie

RickDalton schreef op 31-07-2021 om 15:40:

[..]

Klassieke fout gemaakt door de man in deze: aannemen dat 'de vrouw wel bij gaat draaien inzake een kinderwens' lekker slim *not*

juist die vraag moet je vanaf dag 1 bespreken en platslaan en er maar vanuit gaan dat 'nee is nee' of 'ja is ja' is en niet denken 'dat komt wel goed'

Broer ging scheiden, nieuwe vriendin had geen kinderwens. Die Nee is wel een ja geworden..... Moeder had destijds nog gekird ' nog niet' en ik had me daar groen aan geërgerd.... Nu dus onder mijn tantezeggers 1 uit eerste leg en 1 uit tweede leg (en nog een zooitje van andere siblings)

Nog voordat ik wist/onthield hoe het nou zat met de bloemetjes en de bijtjes wilde ik al geen kinderen. Moeder heeft me nog een tijdje een relatie met een gescheiden vader gegund, want 'het is zo leuk kinderen te zien opgroeien'. 

Ik heb wel ooit de pabo overwogen en allerlei (vrijwilligers)werk met kinderen gehad of overwogen, maar merk dat ik zoiets niet langdurig moet doen.

Vavoom schreef op 31-07-2021 om 16:04:

[..]

Dat heb ik niet uit jouw post gehaald, vreemde reactie

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Dat kan hè. 

DanGun schreef op 31-07-2021 om 16:59:

[..]

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Dat kan hè.

Het wordt blijkbaar wel ergens uit gehaald. Ik zie het niet, maar soit. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

31-07-2021 om 20:18

RickDalton schreef op 31-07-2021 om 15:40:

[..]

Eens, de kinderwens hebben ik en mijn partner ook besproken op de eerste date. Daarover moet je echt op dezelfde lijn zitten, wilt je relatie standhouden. 

Maar niks is zo veranderlijk als de mens. Je kan het nog zo stellig met elkaar eens zijn, jij of  de ander kan altijd van mening / gevoel veranderen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.