Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

31-07-2021 om 10:56

coolpack2 schreef op 31-07-2021 om 10:43:

Het 'light'-topic met een iets bredere insteek is geopend. Voor de liefhebbers.

Heb de OP ervan gelezen, begrijp het nut er niet zo goed van. 

Hoe dan ook: gisteren vreemd momentje. Stiefkind plots met de vraag aan partner: "Valdemar is altijd zo lief, is hij dan ook mijn papa?"   

Ondertussen is hij weer een week bij de vader en is het hier lekker rustig.

Ik had even niet in de gaten dat er echt een topic bij aangemaakt zou worden. Dacht dat dat meer een grap was. Er is hier toch prima ruimte voor allerlei berichten? En we zijn ook niet echt met genoeg mensen om twee topics lekker draaiende te houden. En de maatschappelijke kant kunnen we hier ook bespreken. Edit: ik zie dat het kinderloos is. Ik voorzie dat het daarmee een andere richting uit zou kunnen gaan dan ik zin in heb. 

Overigens, prima dat we een discussie hebben toch? Dat moet ook gewoon kunnen. 

Suish schreef op 31-07-2021 om 10:47:

Dus die man wilde zo graag kinderen? Grappig in mijn omgeving willen de meeste mannen geen kinderen (en ik ook niet).

Oooh, ik vond hem soms zo onaantrekkelijk laat hebben van rammelende zaadleiders. Kon geen buggy voorbij komen zonder dat dat onderdeel raakte van een discussie of verwijten (die baby lachtte naar je en je keek een niet eens naar | dat koppel is nog maar zo en zo kort samen en hebben al een baby). Ik dacht ook dat dat erg een vrouwen ding was, maar heb ook gemerkt dat juist mannen een focus op babies kunnen hebben, al heb ik de indruk dat dat een klassiek evolutionaire status wedstrijd is. Het kijk mij eens een goede baan/vrouwtje/baby hebben. Ik heb meermaals gezien dat een man vraagt en wanneer eh *wiegende beweging met armen* en ook de grap dat zij me wel even zwanger zullen maken. 

Forumster schreef op 31-07-2021 om 11:03:

Ik had even niet in de gaten dat er echt een topic bij aangemaakt zou worden. Dacht dat dat meer een grap was. Er is hier toch prima ruimte voor allerlei berichten? En we zijn ook niet echt met genoeg mensen om twee topics lekker draaiende te houden. En de maatschappelijke kant kunnen we hier ook bespreken. Edit: ik zie dat het kinderloos is. Ik voorzie dat het daarmee een andere richting uit zou kunnen gaan dan ik zin in heb.

Overigens, prima dat we een discussie hebben toch? Dat moet ook gewoon kunnen.

[..]

Oooh, ik vond hem soms zo onaantrekkelijk laat hebben van rammelende zaadleiders. Kon geen buggy voorbij komen zonder dat dat onderdeel raakte van een discussie of verwijten (die baby lachtte naar je en je keek een niet eens naar | dat koppel is nog maar zo en zo kort samen en hebben al een baby). Ik dacht ook dat dat erg een vrouwen ding was, maar heb ook gemerkt dat juist mannen een focus op babies kunnen hebben, al heb ik de indruk dat dat een klassiek evolutionaire status wedstrijd is. Het kijk mij eens een goede baan/vrouwtje/baby hebben. Ik heb meermaals gezien dat een man vraagt en wanneer eh *wiegende beweging met armen* en ook de grap dat zij me wel even zwanger zullen maken.

Als ik het goed begrijp is de insteek van dat topic wat anders omdat het ook mensen die ongewenst geen kinderen hebben aanspreekt. Maar vraag me idd af hoe dat topic gaat lopen.

Lijkt me heel vervelend om een relatie te hebben met zo’n kerel zoals je beschrijft. 

Invoelen hoe het gemis moet zijn voor een kinderloze is niet een van mijn talenten. 

Onze relatie is uiteraard niet zo begonnen en hij gedroeg zich ook niet zo vanaf de start. Ik had op de derde date aangegeven dat ik absoluut geen kinderwens had en hij heeft gedacht dat dat nog komen zou en liet dat gaan. Pas na een paar jaar en samenwonen begonnen er problemen te ontstaan die smeulend naar de oppervlakte kwamen. 

Forumster schreef op 31-07-2021 om 10:22:

[..]

Het viel Inderdaad zwaar om een relatie te breken op andere gronden dan houden van. Ik had er echt geen heldere kijk meer op. Je wilt zo graag 'op dezelfde pagina zijn' binnen een relatie (van 8 jaar) maar ik verloochende waar ik stond. Ik raakte in paniek bij elke moeder die ik met baby zag fietsen en durfde niet meer onder de lakens Daarmee realiseerde ik dat ik wel hard van mijn koers afweek en heb de man verlaten. Hij had binnen 3 weken een (ogenschijnlijk) nieuwe broedoven gevonden maar ze lopen tegen fertiliteitsproblemen aan.

Ik moet zeggen dat vooral de beslissingsfase heel zwaar was, eenmaal daardoorheen deed de breuk wel pijn maar ik voelde gelijk een last van mijn schouders glijden. Dat ik niet meer zo hoefde te tobben of ik wel van een opgelegde baby zou houden en het leven dat daarbij komt kijken.

[..]

Dank voor dit inzicht. Ik vind een kindvrij docent meestal wel opmerkelijk, in mijn hoofd wil je wel/niet tussen de kinderen 'zitten'.

Heftig hoor. Ik herken uit andere situaties wel dat te lang jezelf verloochenen en dat je dan ook echt jezelf gaat verliezen. Ik denk dat daarom, ook voor mij, de beslissing al heel helend was.

@Forumster: Nee, het was niet enkel een grap. Ik voel me beperkt in mijn discussievrijheid. Ik heb bijvoorbeeld in de discussie met Rick al bewust niet echt gemengd omdat ik niet het risico wilde lopen weer aangesproken te worden. Terwijl ik nergens mensen zeikerds of halsstarrig heb genoemd bijvoorbeeld en met Valdemar een discussie probeerde te voeren. Ik praat liever hier mee, maar ik heb het gevoel dat ik steeds moet afwegen wat ik wel en niet zeg. Geen zin in.

Valdemar schreef op 31-07-2021 om 10:56:

[..]

Heb de OP ervan gelezen, begrijp het nut er niet zo goed van.

Hoe dan ook: gisteren vreemd momentje. Stiefkind plots met de vraag aan partner: "Valdemar is altijd zo lief, is hij dan ook mijn papa?"

Ondertussen is hij weer een week bij de vader en is het hier lekker rustig.

Hoe oud is hij? 

Valdemar: goede vraag hierboven welke leeftijd. Het klinkt als een kind die wat in de war is en duidelijkheid zoekt. Tijd om samen even te bespreken hoe jij genoemd gaat worden. Ik kan me wel voorstellen dat het even schrikken is. 

Cool pack: Ik vond de discussie rondom de situatie van RD wel mooi eigenlijk, en precies fijn dat dat hier kan en vrij is van reacties die je richting een kind duwen. Ik was een weekend weg en tegen de tijd dat ik het las was alles wel gezegd. Ik vond de reactie van RB wel treffend die wantrouwt of de vrouw misschien hoopt op een oopsje, en ook de reacties over de ethische aspecten vond ik goed. Mensen hoeven het niet met elkaar eens te zijn om elkaar in zijn waarde te laten. Zulke/deze onderwerpen zijn juist wel fijn, vind ik. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

31-07-2021 om 12:20

coolpack2 schreef op 31-07-2021 om 11:56:

[..]

Hoe oud is hij?

Hij wordt negen over enkele maanden. 

@Forumster: is idd wat vreemd want tot op heden heeft hij mij altijd met mijn naam aangesproken. Situatie is wel zo dat zijn vader getrouwd is met een man en hij ze dus daar allebei aanspreekt als papa X en papa Y. 
Hij beseft wel goed genoeg dat zijn vader de biologische vader is. 

coolpack2 schreef op 31-07-2021 om 11:55:

@Forumster: Nee, het was niet enkel een grap. Ik voel me beperkt in mijn discussievrijheid. Ik heb bijvoorbeeld in de discussie met Rick al bewust niet echt gemengd omdat ik niet het risico wilde lopen weer aangesproken te worden. Terwijl ik nergens mensen zeikerds of halsstarrig heb genoemd bijvoorbeeld en met Valdemar een discussie probeerde te voeren. Ik praat liever hier mee, maar ik heb het gevoel dat ik steeds moet afwegen wat ik wel en niet zeg. Geen zin in.

Jouw eerste bijdrage hier was:"

coolpack2 schreef op 30-07-2021 om 18:02:

[..]

Pff, er was een reden dat ik bij Viva niet meeschreef, en het gaat in mijn beleving onderhand weer dezelfde kant op. Misschien maar een kindvrij-light-topic openen ..."

Ik denk als je zo een topic in stapt dat het bijna logisch is dat je een bak commentaar over je heen krijgt, de toon is dan gezet en een discussie wordt dan ook echt heel moeilijk omdat je een gesloten mening geeft. Waarom ViaF niet als een nieuw begin zien en elkaar wat meer ruimte geven. Geen idee wie je op het VF was maar nu zijn we hier en dit is echt de enige vrijplaats waar je desnoods mag zeggen dat je kotst van kinderen en dat je ook nog mensen vindt die er ook zo over denken.

Geronimo3 schreef op 31-07-2021 om 12:20:

[..]

Jouw eerste bijdrage hier was:"

[..]

Ik denk als je zo een topic in stapt dat het bijna logisch is dat je een bak commentaar over je heen krijgt, de toon is dan gezet en een discussie wordt dan ook echt heel moeilijk omdat je een gesloten mening geeft. Waarom ViaF niet als een nieuw begin zien en elkaar wat meer ruimte geven. Geen idee wie je op het VF was maar nu zijn we hier en dit is echt de enige vrijplaats waar je desnoods mag zeggen dat je kotst van kinderen en dat je ook nog mensen vindt die er ook zo over denken.

Probeer het nog eens en hou tot die tijd alsjeblieft op met onwaarheden verkondigen. Vermoeiend dit.

Forumster schreef op 31-07-2021 om 12:04:

Valdemar: goede vraag hierboven welke leeftijd. Het klinkt als een kind die wat in de war is en duidelijkheid zoekt. Tijd om samen even te bespreken hoe jij genoemd gaat worden. Ik kan me wel voorstellen dat het even schrikken is.

Cool pack: Ik vond de discussie rondom de situatie van RD wel mooi eigenlijk, en precies fijn dat dat hier kan en vrij is van reacties die je richting een kind duwen. Ik was een weekend weg en tegen de tijd dat ik het las was alles wel gezegd. Ik vond de reactie van RB wel treffend die wantrouwt of de vrouw misschien hoopt op een oopsje, en ook de reacties over de ethische aspecten vond ik goed. Mensen hoeven het niet met elkaar eens te zijn om elkaar in zijn waarde te laten. Zulke/deze onderwerpen zijn juist wel fijn, vind ik.

Ik vond het ook een prima discussie, dat is het hem juist. Maar ik probeer er maar liever over op te houden. Ik voel me er alleen maar onbegrepen door.

Valdemar schreef op 31-07-2021 om 12:20:

[..]

Hij wordt negen over enkele maanden.

@Forumster: is idd wat vreemd want tot op heden heeft hij mij altijd met mijn naam aangesproken. Situatie is wel zo dat zijn vader getrouwd is met een man en hij ze dus daar allebei aanspreekt als papa X en papa Y.
Hij beseft wel goed genoeg dat zijn vader de biologische vader is.

Misschien is het voor hem gewoon niet zo'n ding, 'papa'. Kan me voorstellen dat het jou een wat ongemakkelijk gevoel geeft. Ik denk dat ik zou zeggen dat hij me gewoon met -naam- mag aanspreken (net als jij hem) of zo. Voorkeur benoemen zonder het beladen te maken.

redbulletje

redbulletje

31-07-2021 om 12:29 Topicstarter

Suish schreef op 31-07-2021 om 10:51:

Ik heb helemaal niet zo'n respect voor ouders. Ze kiezen er zelf voor. En ik zie ze zo vaak verkeerde beslissingen maken. Staan ze te roken bij de kinderwagen, wat voor voorbeeld denk je dat dat geeft...

Ik denk juist vaak "die hadden nooit aan kinderen moeten beginnen". 

Ook al zien sommigen mij misschien als een kinderhater, ik neem het juist vaak voor de kinderen op in scheidingstopics waar de ouders snel weer nieuwe partners en diens kinderen het gezin binnen slepen. Of erger nog aan een tweede leg beginnen. Ook kinderen bij elkaar in de kamer moeten doen omdat ze eerst flink voortgeplant hebben voordat ze bedenken dat ze eigenlijk een grotere woning nodig hebben. Ik wil dus wel dat kinderen 't goed hebben, maar blijf aub wel ver uit mijn buurt en geluidszone!

Het kan ook zijn dat er op school aandacht naar uit is gegaan en hij wil weten hoe het te noemen. Als ie aan de ene kant nu 2 papa's heeft en aan de andere kant ook een mama en een... Bonus papa? Misschien kun je zelf even zoeken hoe je genoemd wil worden. 

Als kindvrije hebben we ons ingesteld geen papa of mama te worden en leggen we denk ik een behoorlijke lading op de titel. Ik schuw ook mensen die zichzelf mama betitelen over hun huisdier. Ik krijg 'kom maar bij mama's echt niet over mijn lippen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.