Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

28-07-2021 om 21:06

redbulletje schreef op 28-07-2021 om 21:04:

Wat heerlijk zeg!

Ja, ik zit nu al te denken: morgen kan ik lekker lang in bed ontbijten, zonder gegil. Dan kan ik mijn yoga oefeningen, he dat zal ook zonder gegil zijn. En dan fijn taart gaan bakken, oh ja, dan zal ik ook geen gegil horen. Wow! Wat een leven!

Heb vakantie nu en dit is toch wel de kers op de taart.

Lekker!

KWij hebben achterburen met 4 kids. Waarvan er eentje heel vaak buiten wordt gezet als ze een driftbui heeft. En dan raakt ze compleet in paniek en is het brullen. Eerst vonden we het vooral herrie maar het werd al snel echt triest. Vooral ook omdat die moeder zo tegen haar schreeuwt. En het gebeurde echt vaak. Staat zo’n uk van 4 een kwartier panisch buiten. 
Ik had al een keer de wijkagent gebeld maar die ‘kon er niks mee’. 
Begin maart stond ze ‘s ochtends vroeg buiten toen het zo koud was. Wel kleertjes aan maar geen jas. Ik liep naar buiten, dakterras op. Achterbuurvrouw kwam ook naar buiten en we keken elkaar echt zo aan van ‘dit kan toch niet’. 
Ik weer politie gebeld. Deden er niks mee. 
Toen ‘s middags veilig thuis gebeld. Melding gemaakt. Achteraf blijkt dat meer mensen uit de flat die dag hebben gebeld. Nu is er hulp en gaat het stukken beter. Al hoor ik die kleine nog weleens uit haar slaapkamer. Maar het is veel minder en minder heftig dan eerst. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

28-07-2021 om 21:25

@ Dan, wat erg, dat kan toch niet! Goed dat er melding van is gemaakt.

CharliesA schreef op 28-07-2021 om 20:26:

Goed nieuws: de buurtkrijsjes - een stel echt heel onopgevoede kindertjes - gaan binnenkort verhuizen!!

Ik ben zo blij. Wat een opluchting, ze zijn nu met vakantie en ik weet niet wat me overkomt, het is zo stil in huis.

Kun je nagaan hoe gewend ik er aan ben geraakt om zo vaak dat gegil aan te horen. Pfff.

En straks voorgoed verlost hiervan

Wat heerlijk. Wat zal jij genieten.

CharliesA schreef op 28-07-2021 om 20:26:

Goed nieuws: de buurtkrijsjes - een stel echt heel onopgevoede kindertjes - gaan binnenkort verhuizen!!

Ik ben zo blij. Wat een opluchting, ze zijn nu met vakantie en ik weet niet wat me overkomt, het is zo stil in huis.

Kun je nagaan hoe gewend ik er aan ben geraakt om zo vaak dat gegil aan te horen. Pfff.

En straks voorgoed verlost hiervan

Gefeliciteerd. Mijn ouders zijn jaren geleden zelf maar verhuisd door dat gekrijs. Heb zelf een gezin met jonge kinderen naast me maar dat is echt niet te merken. Maar goed, continu feestende 20ers hoef ik bijvoorbeeld ook niet naast me te hebben en die wonen boven met een dakterras helaas. 

Zou het niet beter zijn als de rustige mensen bij elkaar gaan wonen en de drukke mensen bij elkaar. Gezinnen wonen in natuurlijk in het drukke deel, wij als kindvrijen in het rustige deel. Kindvrijen die druk zijn van zichzelf kunnen naar het drukke deel. 

Dit is natuurlijk gekheid, maar als al die lawaaimakers en mensen die niet rekening met een ander willen houden bij elkaar wonen en niet meer tussen de 'normale' mensen zou het een heleboel schelen. Het vervelende is dat we allemaal door elkaar wonen. 

Hier staan ze letterlijk op de dakterrassen te keten en te schreeuwen om het schreeuwen. Midden in de nacht en door de week of in het weekend. Het interesseert ze geen ***. Moet ik er wel bij zeggen dat ik in Amsterdam woon, dus in de populaire wijken heb je meer last van jongeren en expats dan kinderen 

redbulletje

redbulletje

29-07-2021 om 09:29 Topicstarter

In mijn naaste omgeving heb ik vooral ouderen, maar ja, die zijn dan soms weer grootouder, dus dan komt dat gekrijs regelmatig op visite. Dat is al tergend genoeg, hopelijk komen er in de tijd dat ik nog leef nooit mensen met jonge kinderen in mijn geluidszone te wonen. 

Ik ben ook zo blij dat elke keer als er in onze straat (of in de straat achter die van ons) een huis te koop staat, er weer mensen zonder kinderen gaan wonen (of mensen die de kinderen al uit huis hebben). We hebben nog wel buren met kinderen, maar die zijn ook al rond de 18, dus dan zijn ze wel uit de krijsfase. Meestal. En we hebben een buurvrouw met kleinkinderen, maar die wonen ver weg dus komen maar eens per zoveel tijd én heb ik tot nu toe nog niet kunnen betrappen op gekrijs.

Ik duim dat het zo blijft.

Vrijevlinder schreef op 29-07-2021 om 09:08:

Zou het niet beter zijn als de rustige mensen bij elkaar gaan wonen en de drukke mensen bij elkaar. Gezinnen wonen in natuurlijk in het drukke deel, wij als kindvrijen in het rustige deel. Kindvrijen die druk zijn van zichzelf kunnen naar het drukke deel.

Dit is natuurlijk gekheid, maar als al die lawaaimakers en mensen die niet rekening met een ander willen houden bij elkaar wonen en niet meer tussen de 'normale' mensen zou het een heleboel schelen. Het vervelende is dat we allemaal door elkaar wonen.

Ik geniet van de rust waar ik nu woon. Ik heb dat extra nodig in deze levensfase, omdat ik kinderen heb. Lijkt me helemaal niks om op basis van mijn kinderen in een drukke buurt geplaatst te worden. 

Gelukkig wonen we in een vrij land. 

Ik zou heel graag zien dat er gedeeltes komen in Nederland waar je niet mag roken, barbecuen en lawaai maken. Ik zou er zo gelijk gaan wonen (moet het wel betaalbaar zijn) 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

29-07-2021 om 11:15

Suish schreef op 29-07-2021 om 10:51:

Ik zou heel graag zien dat er gedeeltes komen in Nederland waar je niet mag roken, barbecuen en lawaai maken. Ik zou er zo gelijk gaan wonen (moet het wel betaalbaar zijn)

En geen vuurwerk!! Dat was afgelopen jaar zoooooo heerlijk!

Hoewel ik vuurwerk prachtig vind, maar dan door de overheid geregeld op 1 plek om op middernacht van de 31e.

Ik zou niet in het rustige gedeelte willen wonen hoor. Ik wil wel een beetje levendigheid rond mij heen.

Ik ook niet hoor! 

AcidicShark11

AcidicShark11

29-07-2021 om 17:47

Zusterclivia schreef op 29-07-2021 om 15:39:

Ik zou niet in het rustige gedeelte willen wonen hoor. Ik wil wel een beetje levendigheid rond mij heen.

Ik wil er 2. Zonder koters heb je standaard geld zat zeggen ze 

1 in het rustige deel en een 'anti-vakantie' huis in het drukke deel. Soms heeft mijn brein kortsluiting en wil ik reuring ipv rust.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.