Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
AcidicShark11
28-07-2021 om 01:10
RickDalton schreef op 27-07-2021 om 12:50:
[..]
43 jaar, kans is klein. (zie ook antwoord hierboven) mocht dat onverwacht wel zo zijn dan halen we het wel weg.
ingegroeide teennagels, blindedarm ontsteking of nierstenen of een abortus. ik zie het probleem niet
excuus, kan daarin keihard zijn maar dat is wat ik er van vindt
Gast, serieus?
En dan heb je altijd zo de waffel vol over ouders? 
Mijn 'schoonmoeder' (1 van de 3) werd nog zwanger op haar 52e, werd een miskraam maar damn, dit snap ik dus echt niet. Vrouw dus ook geen pil/spiraal/whatever?
AcidicShark11
28-07-2021 om 01:18
Julali schreef op 27-07-2021 om 12:53:
[..]
Voor jou is het niet belangrijk, maar voor je vrouw lijkt het me erg vervelend om te moeten ondergaan. Ik ben voor abortus, maar voorkom een zwangerschap liever, dan dat ik daartoe moet overgaan.
Jij bent echt een irritant interessant geval. Op welk forum dan ook. Ik vraag me af wat je hier uit haalt (en wat je wederom überhaupt op dit topic te zoeken hebt).
Vavoom
28-07-2021 om 07:35
RickDalton schreef op 27-07-2021 om 22:38:
[..]
dan moet je toch even mijn reactie lezen en er even 10 minuten over nadenken.
ik heb gezegd dat ik de behandeling gewoon als 'een medische ingreep zie' en totaal geen emotionele binding heb met 'dat klompje cellen' en dat dit voor mij vergelijkbaar is met een ingegroeide teennagel als ZIJNDE EEN MEDISCHE behandeling.
dat het uiteraard kwa pijn/emotie wat anders is.. tja logisch. maar daar heb ik het niet over.
enkelen snappen het maar jij en nog een paar zijn hardnekkig
Ik denk dat jullie langs elkaar heen praten en eerlijk gezegd hangt mijn kaak ook op de vloer van wat jij schrijft.
Dat jij geen emotionele binding voelt met zo’n klompje cellen en het niet als een naar iets ziet om weg te halen is hartstikke fijn voor jou. Maar voor je partner is een dergelijke ingreep dus niet hetzelfde als een ingegroeide teennagel. Ja het is een medische ingreep, maar wél een waar een shitload aan hormonen bij komt kijken. Zodra dat lijf zwanger is, hoe ongewenst het ook moge zijn, gaat het al van alles in werking stellen, dan duurt het een “leuke” 3 weken gemiddeld voordat jullie erachter komen dat ze zwanger is. De meeste vrouwen voelen zich nou niet bepaald lekker in die periode, dan de stress van het ontdekken. Dan mag je vrouw actie gaan ondernemen om een abortus te krijgen, is ook niet bepaald een gezellig praatje wat ze moet maken om nog maar niet te spreken van die idioten die vaak bij zo’n kliniek staan. Dan nog de daadwerkelijke ingreep. Hoe jij als man, zonder baarmoeder, denkt zo’n ingreep te kunnen vergelijken met een ingegroeide teennagel…. Dat doet gewoon hartstikke veel pijn en geeft daarna ook nog ongemak. En dat allemaal alleen maar omdat jij, volgens je eigen woorden, te lui en te laks bent. Haal die knip gewoon, wees een echte vent.
Miraval
28-07-2021 om 07:58
De woorden van Rick zijn wat ongelukkig gekozen... even zogezegd maar er zijn er nog altijd 2 verantwoordelijk hé? Zijn vrouw is evengoed bereid dit risico te nemen. Met als gevolg een zwangerschap en eventuele abortus. Wanneer zij dat echt echt niet wil kan ze er ook op staan om condooms te gebruiken, een spiraaltje te nemen, de pil of zelfs een sterilisatie. Beetje kort door de bocht om alleen Rick hiervoor aansprakelijk te houden.
En ja het risico kan bestaan dat wanneer ze toch zwanger raakt het kindje te willen houden. Daar heeft Rick dan ook helemaal niks over te zeggen. Maar ik neem aan dat dit door beiden goed besproken is?
Of wilde je een knuppel in het hoenderhok gooien met deze uitspraak? Want dat is goed gelukt dan. 
Vavoom
28-07-2021 om 08:07
Ik ben het absoluut met je eens dat zijn vrouw ook verantwoordelijk is maar dat was het punt van de discussie niet. Ik reageer vooral op het gemak waarmee gezegd werd dat het niks voorstelt. Het is voor een man makkelijk om te zeggen dat het niks is, zowel het klompje als de ingreep, aangezien het zich niet in het lijf van een man afspreelt.
En als ik dan toch nog even “lekker” bezig ben, de vrouw is over het algemeen haar hele vruchtbare leven verantwoordelijk over het “niet zwanger worden” als de man dan een keer er iets aan kan doen is dat wel zo netjes om die verantwoordelijkheid over te nemen van haar.
DanGun
28-07-2021 om 08:09
Maar dan ook precies dat. Of je als man ook maar een idee hebt van wat hormonen met je doen.
Dat je vrouw hier mee akkoord gaat? Het kan zijn dat ze er zelf ook geen moer om geeft (of denkt te geven). Of ze de fysieke en/of mentale impact van abortus niet inziet. En of dat een kwestie van kunnen, willen of durven is, geen idee.
Maar hoe jij beschrijft hoe je hiermee omgaat vind ik zo respectloos naar je vrouw. King of russian roulette. Zum kotzen, dat is het.
DanGun
28-07-2021 om 08:22
Je houdt toch van je vrouw denk ik? Waarom laat je haar dan willens en wetens het risico lopen dat ze zo’n ingreep moet ondergaan? Ik kan er niet bij.
redbulletje
28-07-2021 om 08:25
Ik zou vooral het risico niet onderschatten dat ze het toch zou willen houden. Van wat je in de loop van de tijd over haar geschreven hebt dat zij graag de kinderen van familie bij jullie wil laten logeren, dat zij met kinderen werkt en dat zij graag een weekendje weg wil met familie met kinderen. Ze is niet anti-kind, integendeel! Voeg daar 'n beetje zwangerschapshormonen aan toe en de nachtmerrie kan compleet worden!
SugaryPanther19
28-07-2021 om 09:07
Rick begon een paar pagina's geleden nog enthousiast over alle spaarcentjes, gooide er nog een luchtige opmerking bij over king of russian roullette en een ingegroeide teennagel..... En dan de reacties
Waar ik het wel echt heel erg eens mee ben.
Ik las trouwens ergens dat een gyneacoloog gemiddeld een of meerdere vrouwen per jaar ziet die ouder dan 50 jaar zijn en nog zwanger zijn geraakt.
Dus als jouw partner nu 43 jaar is en jullie dit doorzetten tot na haar 50e dan zijn er toch behoorlijk wat momenten in pak m beet een periode van 10 jaar die tot een zwangerschap kunnen leiden.
Zelfs als jullie maar 1x per jaar seks hebben tot haar 53e dan zijn dat toch 10 kansen waarop een kwieke spermacel wat krachtige zwemslagen kan maken om boem dat eitje bij haar lurven te grijpen.
Kortom, maak jezelf de afspraak voor een knip of zullen wij dat voor je doen
?
Suish
28-07-2021 om 09:09
Ik heb altijd zo'n angst om zwanger te worden. Ik heb nu al een tijdje geen seks en mis het totaal niet. Ja we gebruikten condooms maar ik was soms toch bang dat er iets mis zou gaan. Ik vertrouw geen enkel middel 100%. Zwanger worden lijkt me het ergste wat er is. Gelukkig ben ik het nooit geworden tot op heden.
Ik ben blij dat abortus bestaat maar dat lijkt me ook een zware ingreep.
SugaryPanther19
28-07-2021 om 09:12
Suish schreef op 28-07-2021 om 09:09:
Ik heb altijd zo'n angst om zwanger te worden. Ik heb nu al een tijdje geen seks en mis het totaal niet. Ja we gebruikten condooms maar ik was soms toch bang dat er iets mis zou gaan.
Ik vind condooms echt een lachertje, als je een beetje ruig te keer gaat / er wat meer de tijd voor neemt etc, is zo'n ding zo stuk.
Dus dat is meer een soort halfzachte bescherming tegen een soa als dat ik het als effectief middel beschouw om een zwangerschap te voorkomen.
DanGun
28-07-2021 om 10:13
Condooms is drama. Maar ja, wel weer goede bescherming tegen soa’s.
Dubbelop is het beste. Dus pil / spiraal en condoom.
coolpack2
28-07-2021 om 11:11
Gisteren naar het zwembad geweest. Ik heb het nog best even volgehouden, al zeg ik het zelf. Mijn geluksmoment daar bestond uit de ultieme bevestiging voor mijn keuze voor geen kinderen 😁
Het buitenbad was beter te doen, zowel qua drukte als qua akoestiek.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.