Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Als je droomt over 'thuis', welk huis is dat dan?

Naar aanleiding van een ander draadje: als je droomt over 'thuis', in welk huis ben je dan? Ik  ben dan óf in mijn ouderlijk huis (50 jaar geleden verlaten ) óf in het huis waarin ons gezin opgroeide (één huis geleden, alweer haast 15 jaar terug). 


Hemke schreef op 10-03-2022 om 21:24:

Het eerste huis wat wij hebben gekocht, die was als een warme jas, om mijn schouders.
Daar heb ik nog altijd heimwee naar,inmiddels 50 jaar lang.

het huis waarin ik ben opgegroeid, het vakantiehuisje en het eerste huisje wat mijn vriend en ik samen hadden gekocht ❤

Ik heb in meer huizen gewoond maar deze hebben blijkbaar indruk gemaakt 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

10-03-2022 om 21:46

Het huis van mijn grootouders blijft steeds terugkomen (net als de grootouders zelf), niet vreemd omdat ik er als kind veel tijd doorbracht. 

Ik droom toch wel's eens een scene die zich in 't ouderlijk huis afspeelt, maar tis altijd vage shizzle

Auwereel schreef op 10-03-2022 om 20:26:

Ik droom regelmatig dat ik verhuisd ben, maar dat het huis tegenvalt en dan vergelijk ik het met mijn huis waarin ik op dat moment lekker lig te tukken. Dus mijn huidige huis is in mijn dromen mijn beste huis.

Ik droom regelmatig dat ik verhuisd ben (meestal naar een huis in de stad) en dat leuk vind, tot het moment dat ik me realiseer dat ik geen tuin meer heb. Blinde paniek, ik word dan héél opgelucht weer wakker

Soms is het huis in kwestie mijn flatje in de stad waar ik 12 jaar heb gewoond, maar meestal niet. Verder droom ik volgens mij nooit over ex- of huidige huizen

Mijn "thuis" is het huis/de plek waar ik nu met mijn gezin woon. Thuis is voor mij ook de mensen waarmee ik nu samen ben. 
Daarnaast heb ik bij het woord thuis ook wel gedachten aan momentenvan vroeger in mijn ouderlijk huis. En dan niet het ouderlijk huis zelf, maar bepaalde gezinsmomenten die ik daar heb beleefd. Dat geeft een thuisgevoel.

In mijn dromen komt alleen ons huidige huis voor. Maar eigenlijk zijn dat nachtmerries want ik hoor dan altijd geluiden en er wordt ingebroken. Gelukkig weet ik maar zelden mijn droom.

het huis die wij gaan bouwen als vervanger voor onze huidige woning, een echte bushcabin na voorbeeld uit onze reizen door Alaska, 

url%5D

Bianca.Inge schreef op 04-08-2022 om 18:50:

het huis die wij gaan bouwen als vervanger voor onze huidige woning, een echte bushcabin na voorbeeld uit onze reizen door Alaska,

[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/90hdpYdz/42749669-3bb3-4226-a5cb-fc19ace0c662-c10.jpg[/img][/url]

Ik herinner me nooit dromen, maar als ik het over thuis heb is dat het huis waar ik van mijn eerste tot mijn 20e heb gewoond. Tegenwoordig is het huis waar ik met mijn man nu ruim 2 jaar woon echt thuis 🥰. De 10 jaar ertussenin voelde de huizen waar ik woonde niet echt als thuis. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.