Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Als je droomt over 'thuis', welk huis is dat dan?

Naar aanleiding van een ander draadje: als je droomt over 'thuis', in welk huis ben je dan? Ik  ben dan óf in mijn ouderlijk huis (50 jaar geleden verlaten ) óf in het huis waarin ons gezin opgroeide (één huis geleden, alweer haast 15 jaar terug). 


In het huis van mijn ouders waar ik het grootste deel van mijn jeugd heb gewoond of mijn huidige huis.

Wat leuk , ik heb net in mijn topic op jou gereageerd en nu zie ik dit topic.

Als ik over thuis droom, droom ik eigenlijk nooit over huizen waar ik echt woon of gewoond heb. Het zijn altijd andere huizen, maar toch heb ik dan in mijn droom het idee dat ik thuis ben. 

als ik droom dan zijn het allerlei plaatsen. 
Als ik een boek lees dan speelt het meestal af in het huis waar ik tot mijn 7e heb gewoond. En in die buurt. Is er bijvoorbeeld ineens een tennisclub in het boek dan staat ‘ie daar ook ineens in de wijk. 

Dromen over thuis dan droom ik of over mijn huis waar ik als kind woonde of het huis waar ik nu woon.
Wanneer je in veel huizen hebt gewoond zou dit anders kunnen liggen.
Dat kan voor mij ook zeker gaan gelden, vermoedelijk zit ik voorlopig nog wel in het zelfde huis.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

10-03-2022 om 20:02

Bij mij klopt het nooit, want ik woon in mijn droom altijd in een onbekend huis. Al dromend vind ik dat nooit raar, het is dan gewoon de plek waar ik woon. Wel wonen er wisselend andere mensen bij mij, soms nog mijn dochter, maar ook wel eens mijn moeder en soms gewoon alleen man en ik.

Ik droom regelmatig dat ik verhuisd ben, maar dat het huis tegenvalt en dan vergelijk ik het met mijn huis waarin ik op dat moment lekker lig te tukken. Dus mijn huidige huis is in mijn dromen mijn beste huis.

Ik droom héél veel en kan me nadien sommige dromen nog heel goed herinneren. Maar ik droom nooit over mijn (oude) thuis, ook niet over mijn huidige huis. Ik droom over scholen waar ik de weg niet in vind, over badkamers in hotels, fabrieksgebouwen en dergelijke. Nu ik het zo zie in welke locaties mijn dromen zich afspelen, dan zie ik het blijkbaar allemaal nogal 'groots'. 

En als het niet in bovengenoemde gebouwen is, dan droom ik over situaties waarin ik buiten ben.

ik droom, volgens mij, ook nooit over mijn huis, of vorige woningen. 
Momenteel onthoud ik mijn dromen niet. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

10-03-2022 om 20:41

letterkoekje schreef op 10-03-2022 om 20:35:

Ik droom héél veel en kan me nadien sommige dromen nog heel goed herinneren. Maar ik droom nooit over mijn (oude) thuis, ook niet over mijn huidige huis. Ik droom over scholen waar ik de weg niet in vind, over badkamers in hotels, fabrieksgebouwen en dergelijke. Nu ik het zo zie in welke locaties mijn dromen zich afspelen, dan zie ik het blijkbaar allemaal nogal 'groots'.

En als het niet in bovengenoemde gebouwen is, dan droom ik over situaties waarin ik buiten ben.

Dit heb ik ook. Het zijn meestal ziekenhuizen en grote winkelcentra waar ik in mijn dromen (verdwaald) ben. Nooit in een woonhuis. 

Ik droom dan over het huis wat ik ben opgegroeid en vaak komt mijn vader dan even door mijn droom wandelen.
Dan word ik zo blij wakker. Hij is eind 2019 overleden dus als ik hem in mijn droom zie is dat zo'n fijn gevoel.

Meestal het huis waar ik/we woonden voor ik uit huis ging maar sinds een jaar of wat ook het huis van daarvoor gek genoeg. Had denk ik in geen jaren aan dat huis gedacht en ineens is dat terug.

In mijn vorige koopwoning. Helaas moeten verkopen vanwege overlast van de buren. Maar voel me in mijn huidige huis na ruim 4 jaar nog steeds niet zo thuis als daar in de beginjaren. Ondanks dat dit huis in alle opzichten beter is. Zou zo graag terug willen
Als 2e het huidige huis van mijn ouders. Ze wonen in Duitsland en ik heb zelf nooit in dat huis gewoond. Ze zijn verhuisd nadat wij al het huis uit waren. Maar we logeren er regelmatig en dat voelt altijd als thuiskomen.

Ik droom weinig over 'thuis'. Ik droom wel eens over het huis waar ik geboren ben en tot m'n 15de woonde, maar het klopt nooit helemaal. De inrichting is anders of er is ineens een doorloopje/deur op een plek waar die niet zat, dat weet ik in die droom dan weer wel, terwijl ik me heel veel dingen van dat huis helemaal niet kan herinneren. Mijn jeugd werd overschaduwd door een oudere broer met drugsproblemen en psychische problemen. Het is alsof ik dat hele huis verdrongen heb ofzo.

Crepe_au_fromage schreef op 10-03-2022 om 20:43:

Ik droom dan over het huis wat ik ben opgegroeid en vaak komt mijn vader dan even door mijn droom wandelen.
Dan word ik zo blij wakker. Hij is eind 2019 overleden dus als ik hem in mijn droom zie is dat zo'n fijn gevoel.

Wat mooi! 🌷

Het eerste huis wat wij hebben gekocht, die was als een warme jas, om mijn schouders.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.