Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

22) Vraag van de dag: Wat was jouw eerste baantje?

Screenshot-20210814-000632-Word.jpg

Wat was jouw eerste baantje?


Heidi-Forumbeheer

Heidi-Forumbeheer

31-08-2021 om 09:14 Topicstarter

Een klassieker: babysitten. Daarna aardbeien plukken, lekker.

Boontjes plukken toen ik een jaar of 11 was. Slechts 'n paar dagen in de zomervakantie. 

Als puber (ca. 13 jaar) ging ik 'meehelpen' op de manege waar ik paard reed en daardoor mocht ik veel paarden gratis rijden, paarden zadelmak maken, paarden bijrijden voor pensionklanten en ik kreeg ook nog geld toe! 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

31-08-2021 om 09:19

Oppassen en een krantenwijkje.

2 weken op het archief van de Shell. Kinderen van medewerkers mochten in de zomervakantie 2 weken vakantiewerk komen doen. Elke ochtend met een bedrijfsbus  naar de raffinaderij.

Schoonmaken op kantoren in de avond en op zaterdag in het ziekenhuis.

Als 13-jarige puber 2 of 3x per week na school oppassen op een jochie van 3-4 jaar. Als ik er op terug kijk was dat niet helemaal verantwoord, maar het verdiende wel fijn op die leeftijd

Bij de groenteboer op de markt, leuk was dat 😍

SilverQuelea47

SilverQuelea47

31-08-2021 om 09:27

Caissière bij de V&D op de zaterdag.

Als 13 jarige stond ik af te wassen in een horeca zaak. Ben daar 2 jaar gebleven. Daarna járen in kantoorboekhandel gewerkt. Fantastische bijbaan.

Afwasser in een restaurant.  
Na een klein jaartje ging ik de bediening in.

Oppassen, folders en later op m'n 15de in een snackbar/eetcafé (waarvan de eigenaar altijd pleite was en zijn vrouw straalbezopen boven in bed lag).

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

31-08-2021 om 09:38

Allerlei werk op het land. Jaren gedaan, lekker buiten.

Marquise schreef op 31-08-2021 om 09:27:

Caissière bij de V&D op de zaterdag.

Ik ook 😃

Koopavonden, zaterdagen en koopzondagen bij de v&d. Wat was dat een fijne tijd. 

SilverQuelea47

SilverQuelea47

31-08-2021 om 09:40

Ah ja, koopzondagen deed ik ook, vergat ze bijna.

eerst krantewijk en oppassen, daarna vakkenvullen en werken in snackbar

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.