Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Woningtekort: Meer mensen in woningen

Peiling

Ruimte geven
218 stemmen
6%
88%
6%

Minouk schreef op 08-08-2021 om 11:54:

[..]

Morgen is het maandag, bel dan even Eiffel met of je binnenkort ook bij de IND mag komen werken. Kijken of je dan niet ook denkt: waar zijn we mee bezig, waarom moeten we dit accepteren?

Het verloop bij de IND ligt hoog mede doordat er beleid moet worden uitgevoerd waar niemand het mee eens is


Wat wij onderling op de werkvloer bij het koffieautomaat bespreken is trouwens ons privé zolang er maar niks strafbaars wordt gezegd.

Denk je? Heb je dat akkefietje met KLM gemist? En dat zijn mensen van bagageafhandeling. Wat denk je dat men zou vinden als zo'n filmpje van de medewerkers van de IND zou uitlekken? 

Dat het een teringzooi is, de medewerkers overbelast zijn en het verloop groot is geloof ik meteen hoor. Maar dat is geen excuus voor het soort gedrag dat jij eerder noemde. Het is niet integer, en dat mag je wel verwachten van een ambtenaar. Wat mij betreft heb je daar dan niks te zoeken en moet je ander werk gaan zoeken. 

DanGun schreef op 08-08-2021 om 13:07:

[..]

De wat?

gedragscode integriteit rijk

Rondstruiner schreef op 08-08-2021 om 13:18:

[..]

Denk je? Heb je dat akkefietje met KLM gemist? En dat zijn mensen van bagageafhandeling. Wat denk je dat men zou vinden als zo'n filmpje van de medewerkers van de IND zou uitlekken?

Dat het een teringzooi is, de medewerkers overbelast zijn en het verloop groot is geloof ik meteen hoor. Maar dat is geen excuus voor het soort gedrag dat jij eerder noemde. Het is niet integer, en dat mag je wel verwachten van een ambtenaar. Wat mij betreft heb je daar dan niks te zoeken en moet je ander werk gaan zoeken.

De hele kamer zit vol met het slechte voorbeeld wat integriteit betreft. 

En dat filmpje van KLM was toch gewoon zelf ook een Marokkaan die dat zei over terug naar Marokko allemaal? Dat was gewoon een grap onder elkaar. Je kunt idd beter niks filmen of online zetten want er valt overal wel iemand over.

DanGun schreef op 06-08-2021 om 19:48:

[..]

Niks natuurlijk.
Laat even vooropgesteld dat niet alle kindvrijen egoïstische en vieze racisten zijn

Nou....... 

Ik zit in de hoogste belastingschaal met een flink inkomen dus ik subsidieëer al genoeg anderen, geef veel geld aan goede doelen (alleen nederlandse doelen trouwens:  Kika, Ronald mcDonaldhuis, Sofia kinderziekenhuis, dierenambu, dierenasiel in de buurt) en help mensen die zelf geen achterban of vervoer hebben met papieren, vervoer en boodschappen en heb mijn hele huisraad, van meubels tot potten en pannen bij een verbouwing compleet weggegeven aan meerdere mensen/gezinnen die door omstandigheden alles konden gebruiken.

Dus ik ben hartstikke egoïstisch en vast ook racistisch hoewel: ik heb niet eens de voorwaarde gesteld dat alleen blanke Nederlanders mogen profiteren van mijn belastinggeld en giften






En dat komt vast allemaal omdat ik kindvrij ben, dat ben je vast een egoïstische zure ouwe neel of zo?

Ik had anders in mijn jongere jaren heel graag een kind willen mogen krijgen hoor maar moeder natuur dacht daar anders over.

Rondstruiner schreef op 08-08-2021 om 13:18:

[..]

Denk je? Heb je dat akkefietje met KLM gemist? En dat zijn mensen van bagageafhandeling. Wat denk je dat men zou vinden als zo'n filmpje van de medewerkers van de IND zou uitlekken?

Dat het een teringzooi is, de medewerkers overbelast zijn en het verloop groot is geloof ik meteen hoor. Maar dat is geen excuus voor het soort gedrag dat jij eerder noemde. Het is niet integer, en dat mag je wel verwachten van een ambtenaar. Wat mij betreft heb je daar dan niks te zoeken en moet je ander werk gaan zoeken.

Kan je me uitleggen waarom we niet onderling mochten zeggen dat de grenzen dicht moeten en gelukszoekers die na 20 jaar doorprocederen hier uiteindelijk toch mogen blijven of de 34ste procedure starten om uitzetting op te schorten van ons mogen vertrekken, omdat dat racisme zou zijn? Ik las hier de suggestie dat het over bepaalde bevolkingsgroepen zou gaan behalve onder meer VS-burgers terwijl die dat ook doen. Wij deden zulke uitlatingen niet over mensen hun ras maar mensen hun gedragingen. 

En als je het interessant vindt: er zijn zelfs ex-Nederlanders die dit doen 

Smyle60 schreef op 08-08-2021 om 16:24:

[..]

Nou.......

Ik zit in de hoogste belastingschaal met een flink inkomen dus ik subsidieëer al genoeg anderen, geef veel geld aan goede doelen (alleen nederlandse doelen trouwens: Kika, Ronald mcDonaldhuis, Sofia kinderziekenhuis, dierenambu, dierenasiel in de buurt) en help mensen die zelf geen achterban of vervoer hebben met papieren, vervoer en boodschappen en heb mijn hele huisraad, van meubels tot potten en pannen bij een verbouwing compleet weggegeven aan meerdere mensen/gezinnen die door omstandigheden alles konden gebruiken.

Dus ik ben hartstikke egoïstisch en vast ook racistisch hoewel: ik heb niet eens de voorwaarde gesteld dat alleen blanke Nederlanders mogen profiteren van mijn belastinggeld en giften






En dat komt vast allemaal omdat ik kindvrij ben, dat ben je vast een egoïstische zure ouwe neel of zo?

Ik had anders in mijn jongere jaren heel graag een kind willen mogen krijgen hoor maar moeder natuur dacht daar anders over.

Als je nou niet weet waarom ik dit schreef laat dan lekker je toetsenbord met rust. 

Minouk schreef op 08-08-2021 om 16:27:

[..]

Kan je me uitleggen waarom we niet onderling mochten zeggen dat de grenzen dicht moeten en gelukszoekers die na 20 jaar doorprocederen hier uiteindelijk toch mogen blijven of de 34ste procedure starten om uitzetting op te schorten van ons mogen vertrekken, omdat dat racisme zou zijn? Ik las hier de suggestie dat het over bepaalde bevolkingsgroepen zou gaan behalve onder meer VS-burgers terwijl die dat ook doen. Wij deden zulke uitlatingen niet over mensen hun ras maar mensen hun gedragingen.

En als je het interessant vindt: er zijn zelfs ex-Nederlanders die dit doen

Dit schreef jij, het het even opgezocht, dat was wel iets anders dan wat je hierboven zegt:

"Wat riepen wij altijd op de werkvloer: grenzen dicht en massamigratie terug naar eigen land!"

Als je dat met elkaar "roept" op de werkvloer, vind ik dat een zieke cultuur op zo'n afdeling, helemaal bij de IND. Ik vind dat niet integer. Dit soort rare borrelpraat hoort sowieso niet op de werkvloer thuis. Ik heb gelukkig nog nooit ergens gewerkt waar dit normaal was.

Beste allemaal,


er kwam een melding binnen en nog een bericht dat het niet goed ging in dit topic. Zeker met betrekking tot discriminatie en racisme zijn we heel voorzichtig want dat kan snel uit de hand lopen. Omdat het zoveel berichten waren heb ik ervoor gekozen om het topic even dicht te gooien. Ondertussen ben ik bij gelezen en open ik het topic weer. Er staan inderdaad pittige opmerkingen bij en het topic gaat inderdaad van het oorspronkelijke onderwerp af maar ik zie geen reden om iets te verwijderen of iemand te waarschuwen.

Dus, mijn excuses voor het sluiten en ik wens jullie nog veel plezier.

Heidi-Forumbeheer schreef op 08-08-2021 om 19:50:

Beste allemaal,


er kwam een melding binnen en nog een bericht dat het niet goed ging in dit topic. Zeker met betrekking tot discriminatie en racisme zijn we heel voorzichtig want dat kan snel uit de hand lopen. Omdat het zoveel berichten waren heb ik ervoor gekozen om het topic even dicht te gooien. Ondertussen ben ik bij gelezen en open ik het topic weer. Er staan inderdaad pittige opmerkingen bij en het topic gaat inderdaad van het oorspronkelijke onderwerp af maar ik zie geen reden om iets te verwijderen of iemand te waarschuwen.

Dus, mijn excuses voor het sluiten en ik wens jullie nog veel plezier.

👍

Er komt een protest voor ons woonrecht! 12 september op de Dam. 

Oh mooi!

Suish schreef op 12-08-2021 om 13:34:

Er komt een protest voor ons woonrecht! 12 september op de Dam.

Hoe krijg je daarmee meer woningen?

Alles zwijgend accepteren helpt al helemaal niet. 

Suish schreef op 12-08-2021 om 13:53:

Alles zwijgend accepteren helpt al helemaal niet.

Het is steeds ruimschoots in het nieuws, dus gezwegen wordt er zeker niet.

Suish schreef op 12-08-2021 om 13:34:

Er komt een protest voor ons woonrecht! 12 september op de Dam.

En daarna? Valt het dan weer stil? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.