Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Welke partij denk je dat morgen het grootst wordt? (met poll)

Het is een ongewoon spannende verkiezingsstrijd, met misschien wel zes partijen die het grootst kunnen worden.

Peiling

Welke partij krijgt 29 oktober de meeste stemmen?
137 stemmen
40%
22%
1%
4%
31%
1%

Nicole123 schreef op 31-10-2025 om 18:08:

[..]

Het was al kiezersbedrog van de VVD dat ze steeds riepen dat ze enkel een centrumrechts kabinet wilden, maar ook niet met de PVV samen wilden. Iedereen kon al uittekenen dat ze helemaal niet zowel PVV als PvdA/GL konden uitsluiten, dat dat met de verhoudingen zoals ze nu zijn een onmogelijke situatie zou opleveren. Die gedroomde centrumrechtse coalitie van de VVD kan helemaal niet met de zetelaantallen - en kon in de peilingen ook al niet - en kan ook helemaal niet gezien de positie die D66 in zo'n kabinet zou hebben (een linkse premier met een verder rechts tot ver-rechts kabinet, denk je echt?). Yesilgoz heeft een enorm vals beeld geschetst hiermee. Dus ja, al voor er ook maar een stem uitgebracht werd heeft de VVD zich in zo'n positie gekletst dat kiezersbedrog de enige logische uitkomst is. Daar is enkel de VVD zelf voor verantwoordelijk en dat mag de VVD ook zelf proberen uit te leggen aan de kiezer. D66 hoeft toch geen extreme offers te gaan brengen om dit voor de VVD op te gaan lossen? Dat zou echt heel apart zijn: partij A belooft onmogelijkheden en partij B mag zich in rare bochten gaan wringen om die beloften waar te maken. Kom nou.

Je heb helemaal gelijk maar ik ben bang dat het zo niet zal gaan. 
ondertussen hoop D66 nu dat ze niet die 27e zetel zullen krijgen. Want dan is het optie met ja21 ineens wel mogelijk. 

Pooh-Bear schreef op 31-10-2025 om 18:13:

[..]

Je heb helemaal gelijk maar ik ben bang dat het zo niet zal gaan.
ondertussen hoop D66 nu dat ze niet die 27e zetel zullen krijgen. Want dan is het optie met ja21 ineens wel mogelijk.

Dat denk ik ook en ik hoop inderdaad ook dat ze geen 27e zetel krijgen.

Is het dan niet mogelijk dat een andere partij nog een extra zetel krijgt?

PensioNada schreef op 31-10-2025 om 16:31:

[..]

En meneer Wilders zelf op X, wat een ongelofelijke viezerik en oorloghitser is het toch. En dan vinden mensen het raar dat ik bang ben voor het opkomend fascisme.

Zo eens!

Lale Gul vertelde zojuist bij Het Nieuws Van De Dag dat ze van 4 bronnen gehoord heeft dat Wilders op gaat stappen.  Hij zou gevraagd zijn voor een denktank in de VS.
Good riddance ?

amarna schreef op 31-10-2025 om 19:10:

Lale Gul vertelde zojuist bij Het Nieuws Van De Dag dat ze van 4 bronnen gehoord heeft dat Wilders op gaat stappen. Hij zou gevraagd zijn voor een denktank in de VS.
Good riddance ?

Echt? Nou hij kan wat mij betreft niet snel genoeg vertrekken.

Herfstappeltaart schreef op 31-10-2025 om 19:11:

[..]

Echt? Nou hij kan wat mij betreft niet snel genoeg vertrekken.

Inderdaad, bye bye

Ben wel benieuwd wie die bronnen dan zijn.

felija schreef op 31-10-2025 om 19:12:

[..]

Inderdaad, bye bye

Ik ook. Reuze benieuwd of het waar is.....

We zitten nog wel steeds op de uitslag van Venray te wachten, toch? Of heb ik die gemist tussen al het gedoe van Wilders? Ik dacht dat zij al ruim klaar waren met hertellen

CharlieB schreef op 31-10-2025 om 19:26:

We zitten nog wel steeds op de uitslag van Venray te wachten, toch? Of heb ik die gemist tussen al het gedoe van Wilders? Ik dacht dat zij al ruim klaar waren met hertellen

Nee we wachten inderdaad nog......

felija schreef op 31-10-2025 om 19:12:

[..]

Inderdaad, bye bye

Laten we ons niet teveel verheugen hoor… des te groter de teleurstelling 

Herfstappeltaart schreef op 31-10-2025 om 19:27:

[..]

Nee we wachten inderdaad nog......

Ah ik lees net op de blog van nu.nl dat volgens De Limburger de PVV de grootste is met 5.277 stemmen. 4.105 stemmen gingen naar D66. De stemmen zijn nog niet doorgezet naar de ANP Verkiezingsdienst dus het is nog geen officiële uitslag

Lale Gul vertelde zojuist bij Het Nieuws Van De Dag dat ze van 4 bronnen gehoord heeft dat Wilders op gaat stappen. Hij zou gevraagd zijn voor een denktank in de VS.
Good riddance ?

Ik geloof dat niet tot het uit zijn eigen mond komt. Er kan 1 persoon zoiets verzinnen, dat lekt dan door naar tig mensen en komt via 4 kanten weer bij iemand terecht. Dus 4 bronnen maken het voor mij niet per se sterker. Wilders zelf heeft gisteren nog gezegd dat hij niet stopt voordat hij 80 is. 

Good riddance ?

Wilders is niet slim genoeg voor een denktank. Hij heeft wel een hele scherpe tong, maar daarachter is het behoorlijk hol. 

Good riddance ?

Ik weet niet of ik daar blij mee ben. Dan stappen zijn aanhangers waarschijnlijk over na ja21 en dat is net zo'n enge Club maar beter georganiseerd en dus meer kans dat ze iets voor elkaar krijgen als ze echt groot worden vrees ik

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.