Nieuws en actueel
Daglichtlamp
28-10-2025 om 17:35
Welke partij denk je dat morgen het grootst wordt? (met poll)
Het is een ongewoon spannende verkiezingsstrijd, met misschien wel zes partijen die het grootst kunnen worden.
Peiling
Welke partij krijgt 29 oktober de meeste stemmen?
felija
30-10-2025 om 14:12
PensioNada schreef op 30-10-2025 om 14:09:
[..]
Ik verwacht dat het met de uitslag van de buitenlandse kiezers nog op komst, het wel goed gaat komen en D66 inderdaad qua kiezers de grootste partij wordt.
Ik hoop het heel erg!
Lollypopje
30-10-2025 om 14:12
Herfstappeltaart schreef op 30-10-2025 om 14:06:
[..]
Ik lees net op NU.nl dat Yesilgüz PvdA/GL toch echt uitsluit.
Ik hoop dat D66 zich niet laat manipuleren door haar politieke spelletjes.
Bakblik
30-10-2025 om 14:13
PensioNada schreef op 30-10-2025 om 14:09:
[..]
Ik verwacht dat het met de uitslag van de buitenlandse kiezers nog op komst, het wel goed gaat komen en D66 inderdaad qua kiezers de grootste partij wordt.
O ik zou er zo blij mee zijn.
Herfstappeltaart
30-10-2025 om 14:14
Lollypopje schreef op 30-10-2025 om 14:12:
[..]
Ik hoop dat D66 zich niet laat manipuleren door haar politieke spelletjes.
Ik ook!
PensioNada
30-10-2025 om 14:15
[..]
Dat zou heel slecht nieuws zijn. Ik vind Eerdmans wel een veel nettere politicus dan Wilders (en hij heeft een echte partij), maar je blijft dan houden dat migratie veel te veel aandacht krijgt. Terwijl dingen als stikstof en modernisering van de woningmarkt, dat meer is dan bouwen, bouwen te weinig aandacht krijgen.
Herfstappeltaart
30-10-2025 om 14:17
PensioNada schreef op 30-10-2025 om 14:15:
[..]
Dat zou heel slecht nieuws zijn. Ik vind Eerdmans wel een veel nettere politicus dan Wilders (en hij heeft een echte partij), maar je blijft dan houden dat migratie veel te veel aandacht krijgt. Terwijl dingen als stikstof en modernisering van de woningmarkt, dat meer is dan bouwen, bouwen te weinig aandacht krijgen.
JA21 is een wolf in schaapskleren. Hij komt heel beschaafd over maar deze partij spreekt over 'deportatie' van nieuwkomers en Annabel Nanninga sprak over 'dobbernegers' toen ze het had over bootvluchtelingen. Nee dank u. Deze partij is voor mij niet netjes.
Verder wel met je eens trouwens.
Schemerlampje
30-10-2025 om 14:32
Op sint Eustatius is NSC de grootste... Nu heeft nog geen 10% van de ruim 1900 stemgerechtigden gestemd, dus het gaat niet om veel stemmen.
masatu
30-10-2025 om 17:08
[..]
Ik heb soms het idee dat de media ook maar loopt te stoken, niet heel helpend. Laat dat onderwerp nu even en ga niet partijleiders uitlokken tot het doen van uitspraken over uitsluiten van partijen.. daar is Nederland toch niet mee geholpen??
Miraval
30-10-2025 om 17:26
Maar we zijn nu toch ook niet in de veronderstelling dat Yesilgöz de VVD is en dus in haar eentje bepaald wat er qua kabinetsdeelname gaat gebeuren?
Ik lees "zo sluw is ze wel" alsof zij het alleen voor het zeggen heeft. Ik meen me te herinneren dat Brekelmans ook heeft gezegd geen GL-PVDA met VVD. En als de meerderheid van de partijtop zegt dit gaan we wel doen, dan moet Yesilgöz gewoon mee hoor, of zelf aftreden. En dat laatste zal ze niet doen, dus in dat opzicht kun je ze inderdaad een oppurtunist vinden, maar niet qua beslissingen van die gehele partij.
Want zover ik weet is de VVD nog altijd gewoon een democratische partij met leden die een lijsttrekker kiezen, een fractievoorzitter kiezen en de ministers indien van toepassing.
Herfstappeltaart
30-10-2025 om 18:40
masatu schreef op 30-10-2025 om 17:08:
[..]
Ik heb soms het idee dat de media ook maar loopt te stoken, niet heel helpend. Laat dat onderwerp nu even en ga niet partijleiders uitlokken tot het doen van uitspraken over uitsluiten van partijen.. daar is Nederland toch niet mee geholpen??
Nou Yesilgöz hoef je hierover niet uit te lokken. Die loopt dat zelf constant overal en nergens te roeptoeteren.
Herfstappeltaart
30-10-2025 om 18:42
Miraval schreef op 30-10-2025 om 17:26:
Maar we zijn nu toch ook niet in de veronderstelling dat Yesilgöz de VVD is en dus in haar eentje bepaald wat er qua kabinetsdeelname gaat gebeuren?
Ik lees "zo sluw is ze wel" alsof zij het alleen voor het zeggen heeft. Ik meen me te herinneren dat Brekelmans ook heeft gezegd geen GL-PVDA met VVD. En als de meerderheid van de partijtop zegt dit gaan we wel doen, dan moet Yesilgöz gewoon mee hoor, of zelf aftreden. En dat laatste zal ze niet doen, dus in dat opzicht kun je ze inderdaad een oppurtunist vinden, maar niet qua beslissingen van die gehele partij.
Want zover ik weet is de VVD nog altijd gewoon een democratische partij met leden die een lijsttrekker kiezen, een fractievoorzitter kiezen en de ministers indien van toepassing.
Laten we het hopen.
absor
30-10-2025 om 20:09
cda glpvda vvd d66 met elkaar een ruime meerderheid
dat betekent voor mij ; een ruime meerderheid van nederlanders stemt op normale democratische partijen. Zijn normale democratische weldenkende mensen.
Neem daarbij een aantal kleine partijen die ook normaal zijn.
Ik ben trots een nederlander te zijn!
felija
30-10-2025 om 21:01
absor schreef op 30-10-2025 om 20:09:
dat betekent voor mij ; een ruime meerderheid van nederlanders stemt op normale democratische partijen. Zijn normale democratische weldenkende mensen.
PensioNada
30-10-2025 om 21:12
Er zijn nog wel wat meer keurige partijen zoals CU, echter een derde van de kiezers stemt op populistisch rechts (BBB, JA21, PVV en FvD). Ik ben eigenlijk nog nooit zo negatief over een verkiezingsuitslag geweest als over deze. We gaan het niet redden. Er komt geen regering die maatregelen durft te nemen die pijn gaan doen en dat hebben we nu heel hard nodig.
Widajo
31-10-2025 om 09:05
Ik was hier ook gematigd enthousiast over maar vvd weigert met gl/pvda samen te regeren en dus valt deze optie misschien af. Wat ik echt stom vind!
Nu wordt het misschien d66, cda, vvd en ja21 en dat vind ik écht heel anders. D66 zal vasthouden aan geen bezuinigingen op onderwijs, en daar ben ik heel blij om, maar zal op andere gebieden water bij de wijn moeten doen en ik houd mijn hart vast...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.