Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

wegwerpmaatschappij


Sophia_!

Sophia_!

02-08-2021 om 09:52

_melon schreef op 02-08-2021 om 09:50:

[..]

Ik kom niet vaak bij IKEA dus dat weet ik niet, maar ik vind dit van de HEMA wel.

Ja, dat ook zeker. Jammer is dat, Hema was een goede winkel.  

Herfstappeltaart schreef op 02-08-2021 om 09:50:

[..]

Gember kun je goed invriezen: schillen, in duimgrote stukken snijden en in de vriezer. Zo'n bevroren "duimpje" kun je goed raspen.

Dat soort dingen heb ik geprobeerd, maar dan ligt uiteindelijk mijn vriesvak vol kruiden en specerijen, waardoor ik te weinig ruimte heb voor mijn brood, ijs en een vak vol gekookte maaltijden. Heb er maar twee.


Hier zit er eigenlijk alleen maar vlees in de vriezer. Ik heb een extra vriezer aangeschaft om mijn voordeel te kunnen doen als er vlees in de aanbieding is. Ik ga ook regelmatig naar de Sligro als er vlees in de reclame is.

Ik eet amper vlees en woon alleen. Als ik geen maaltijden en brood zou invriezen gooide ik pas echt veel weg.

Sophia_!

Sophia_!

02-08-2021 om 10:03

watertoren schreef op 02-08-2021 om 09:57:

Hier zit er eigenlijk alleen maar vlees in de vriezer. Ik heb een extra vriezer aangeschaft om mijn voordeel te kunnen doen als er vlees in de aanbieding is. Ik ga ook regelmatig naar de Sligro als er vlees in de reclame is.

Lol. Doet me denken aan mijn ouders die een gigantische vrieskist in de kelder hadden staan, ook vol met vlees. Vegetariërs had je in die tijd nog niet geloof ik 😁

Ik heb denk ik voor 3 weken aan maaltijden in de vriezer liggen. Erg handig met een gezin waarin iedereen op andere tijden werkt en eet. 

Lollypopje schreef op 02-08-2021 om 09:45:

mijn meubels komen bij ikea vandaan, was toen ik het huis uit ging 9 jaar geleden wel het makkelijkst. Ik had een maand en om dan kringlopen af te gaan.
Alleen mijn bank is al zeker 2 jaar aan vervanging toe, maar ik kan niks naar mijn zin vinden, dus zit ik nog wel even op die doorgezakte kussens. Verder heeft er toch niemand last van

Oh lollypopje, dat was ik alweer vergeten, maar nu jij het hebt over doorgezakte kussens, dat had mijn bank ook. Ik heb toen van een stuk krantenpapier de afmetingen van mijn kussens nagetekend en heb op de markt voor 30 euro, 12 stukken schuimrubber laten snijden. Die heb ik vervolgens in ieder kussen erbij gestopt (er zitten ritsen in die kussens) in het zit- en leun gedeelte en de bank zit weer als nieuw. Dus dat zou een tijdelijke oplossing zijn voor weinig geld.

Ik wil graag de stof van mijn ikea bank vervangen maar die hoezen zijn bijna net zo duur als de bank zelf. :/
Verder kan je inderdaad bij de action ook goede spullen krijgen. Ik ga er zo min mogelijk heen want ik kan niet tegen de drukte daar. 

_Anoniem_ schreef op 02-08-2021 om 10:04:

[..]

Oh lollypopje, dat was ik alweer vergeten, maar nu jij het hebt over doorgezakte kussens, dat had mijn bank ook. Ik heb toen van een stuk krantenpapier de afmetingen van mijn kussens nagetekend en heb op de markt voor 30 euro, 12 stukken schuimrubber laten snijden. Die heb ik vervolgens in ieder kussen erbij gestopt (er zitten ritsen in die kussens) in het zit- en leun gedeelte en de bank zit weer als nieuw. Dus dat zou een tijdelijke oplossing zijn voor weinig geld.

Bedankt voor de tip

Ik wil sowieso graag een slaapbank,  want heb verder geen plek voor logees, maar dat zou tot dan een oplossing kunnen zijn tot ik een nieuwe bank heb.. Als ik weet waar dat kan

Lollypopje schreef op 02-08-2021 om 09:42:

Eten probeer ik zo min mogelijk weg te gooien, maar als één persoons huishouden is dat soms lastig.
Heb ik weer een sjalotje nodig, en zit ik met een hele zak. Vaak kies ik er dan wel voor om de uien daarna te vervangen door sjalotten, maar aangezien ik maar 2x in de week kook en dat echt niet in elk gerecht hoeft, gooi ik na een paar maanden altijd wat weg.
Voor knoflook en gember ben ik daarom maar over gestapt op voorgehakte potjes. Niet ideaal, maar beter dan steeds weer weggooien.

Het enige dat ik echt nooit probeer weg te gooien is vlees en dierlijke producten. Daar voel ik me echt schuldig over als ik dat moet doen.

Action kom ik zelden, maar ik koop er dingen als wijnglazen. Die sneuvelen bij mij nog weleens. Zonde dan om dure te kopen

Ik kocht vroeger altijd wijnglazen bij Xenos en die waren in no-time kapot (man droogde af....knap, weer een stuk eruit  ). Toen heb ik een aantal jaar geleden bij AH van die kristallen wijnglazen bij elkaar gespaard en echt, die dingen zijn niet kapot te krijgen. Zelfs als ik ze stoot tegen de rand van de gootsteen blijven ze heel.

Zijn jullie trouwens weleens naar een repair cafe geweest? 
Dat staat op mijn lijst met opties, voor als er hier een klein huishoudelijk apparaat sneuveld. 

Herfstappeltaart schreef op 02-08-2021 om 10:08:

[..]

Ik kocht vroeger altijd wijnglazen bij Xenos en die waren in no-time kapot (man droogde af....knap, weer een stuk eruit ). Toen heb ik een aantal jaar geleden bij AH van die kristallen wijnglazen bij elkaar gespaard en echt, die dingen zijn niet kapot te krijgen. Zelfs als ik ze stoot tegen de rand van de gootsteen blijven ze heel.

Ik ga het onthouden voor als mijn huidige het begeven. Al houden 3 van de 4 het toch al een paar jaar vol

Lollypopje schreef op 02-08-2021 om 10:10:

[..]

Ik ga het onthouden voor als mijn huidige het begeven. Al houden 3 van de 4 het toch al een paar jaar vol

Mijn man droogde "nogal stevig" af 

Lollypopje schreef op 02-08-2021 om 10:09:

Zijn jullie trouwens weleens naar een repair cafe geweest?
Dat staat op mijn lijst met opties, voor als er hier een klein huishoudelijk apparaat sneuveld.

Ik ben daar nog nooit geweest maar vind het wel een top-initiatief!

Ik heb ook wijnglazen van de Xenos en die gaan hier de vaatwasser in. Ze gaan niet kapot maar ik vervang ze  als er aanslag op zit van de vaatwasser. Ik dacht eerst dat het aan mijn vaatwastabletten lag maar met duurdere tabletten krijg ik ook aanslag na een tijd.

En over eten weggooien: dat probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen. Als ik aardappels heb die beginnen uit te lopen eet ik die week extra vaak aardappels, gekookt, gebakken, uit de oven.
Groente koop ik in de hoeveelheid die we op krijgen met z'n tweeën of ik snij het en vries het in (prei bijvoorbeeld). Bevroren prei kun je uitstekend roerbakken Watertoren!
De  enige voedingsmiddelen die hier wel in de vuilnisbak belanden zijn restjes crème fraîche of pesto (potje).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.