Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

WEF en great reset


CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

21-12-2021 om 12:24

redbulletje schreef op 21-12-2021 om 12:16:

[..]

Een groot deel van wat hij zegt is in de afgelopen jaren helaas al werkelijkheid geworden, dus dat kun je niet eens meer proberen te weerleggen.


Wat Martin Bosma wil, kan niet. Er zijn gewoon geen wegen naar een samenleving zoals Martin Bosma die wil hebben. Daarvoor pleiten is niets anders dan volksverlakkerij. 

Schemerlampje schreef op 21-12-2021 om 11:57:

[..]

Ik weet niet of ik ergens bang voor ben. Het tweede geloof ik sowieso niet.
Wat ik misschien wel wat beangstigend vind is de groeiende macht van bedrijven als Google, Facebook, Pfizer etc.
Het gaat me vooral om meer info vanwege de mensen in mijn (ook zeer directe) omgeving die dit wel zien als een groot complot.

Pfizer zorgt er tenminste voor dat mijn pikkie nog een beetje opveert.

Schemerlampje schreef op 21-12-2021 om 11:57:

[..]

Ik weet niet of ik ergens bang voor ben. Het tweede geloof ik sowieso niet.
Wat ik misschien wel wat beangstigend vind is de groeiende macht van bedrijven als Google, Facebook, Pfizer etc.
Het gaat me vooral om meer info vanwege de mensen in mijn (ook zeer directe) omgeving die dit wel zien als een groot complot.

Ik weet niet hoe je Engels is, maar hier wordt best duidelijk en kort uitgelegd wat het is, en wat er vervolgens mee gebeurde toen de complotdenkers er mee aan de haal gingen. 

https://www.bbc.com/news/blogs-trending-57532368

De kern van de zaak volgens mij:

"In the hands of a diverse group of online activists, the Great Reset has been transformed - from a call to encourage people to think about a sustainable future, to a sinister plot against humanity."

"In de handen van een groep online activisten is de Great Reset getransformeerd van een oproep om mensen aan te moedigen om na te denken over een duurzame toekomst naar een sinister plot tegen de mensheid."

Wednesday schreef op 21-12-2021 om 12:24:

[..]


Wat Martin Bosma wil, kan niet. Er zijn gewoon geen wegen naar een samenleving zoals Martin Bosma die wil hebben. Daarvoor pleiten is niets anders dan volksverlakkerij.

Waarom kan wat Martin Bosma wil niet? Hij pleit tegen de aanschaf van die dure Rembrandt en motiveert zijn mening grondig. Mag toch hopen dat er meer kamerleden tegen die nodeloze geldverspilling zijn. 

redbulletje schreef op 21-12-2021 om 12:31:

[..]

Waarom kan wat Martin Bosma wil niet? Hij pleit tegen de aanschaf van die dure Rembrandt en motiveert zijn mening grondig. Mag toch hopen dat er meer kamerleden tegen die nodeloze geldverspilling zijn.

Dat is ten eerste peanuts en ten tweede een heel ander potje.

Parella schreef hier een tijdje terug een interessant stuk over. Zij heeft dit in de 90's of zero's gevolgd. Zoals iemand al schreef, gewoon een term waar de wappies nu mee aan de haal zijn gegaan en een andere betekenis aan hebben gegeven.  

Parella where are you?

Schemerlampje

Schemerlampje

21-12-2021 om 12:55 Topicstarter

Biebel schreef op 21-12-2021 om 12:13:

[..]

Heb je wat aan de informatie die je niet krijgt over wat het wef is, wat ze bedoelde en waar die ene zin over bezit vandaan komt? Angst voor het onbekende is vaak een goede voedingsbodem voor rare theorieën. En in deze tijd heb je die dan snel bij elkaar gegoogeld en gefacebookt. Nog even snel een ctrl-f door een document op de tekst ‘great reset’ en je ziet je gelijk meteen bevestigd.

Wat dan misschien wel aangeeft dat je gerust voorzichtig moet zijn met wat Facebook of Google je als eerste laten zien. Dus daar zit best wel iets van waarheid in; je mag altijd kritisch zijn als iets te stellig wordt beweerd. Maar dat geldt zeker ook voor iedereen die in zo’n complotheorie gelooft. Fabeltjesfuik (als je er eenmaal in gelooft krijg je alleen maar suggesties te zien die je bevestigen) is niet voor niets zo’n goedgekozen term voor dit soort onderzoek.

Overigens snap ik niet wat Pfizer in je rijtje doet. Omdat dat bedrijf geld verdient heeft door te gokken dat ze hun vaccin snel konden ombouwen naar Corona, zijn ze ineens verdacht? Is dan elk bedrijf dat profiteert van de crisis, inclusief de lokale bakker die ineens alles thuisbezorgt, verdacht? Of alleen bedrijven vanaf een bepaalde grootte of omzet? En hoe is die gedachte, dat grote bedrijven kwaadwillig zijn, niet hetzelfde als de communistische gedachte van Rusland 100 jaar terug?


Hieruit komt Pfizer en overigens nog een paar grote bedrijven die ik niet genoemd had:

https://spectator.clingendael.org/nl/publicatie/hoe-great-de-great-reset-van-world-economic-forum

Dus het beangstigende vind ik hieraan dat een paar grote bedrijven lijken te gaan bepalen hoe het er uit gaat zien in de wereld. Dat staat dus eigenlijk los van de Coronavaccinaties.

Ik heb het topic nog niet goed kunnen lezen qua tijd
Maar ga dat zeker doen

De vriendenkring waarin ik me begeef zit zich hier al zo’n 25 jaar in te verdiepen en tegenaan te hikken 
(Wel gevaccineerd overigens) 
En beginnen zich een beetje te verwonderen waar iedereen nou was de afgelopen jaren 

Ik zit nog steeds in dezelfde staat 
We zullen vast niet alles te horen krijgen en of dat eerlijk is, daar valt over te debatteren 
Maar ‘t ligt vast allemaal een stuk genuanceerder en minder “evil” 

Ben heel benieuwd hoe de koppies van mensen zich ontwikkelen in deze 😊

Rondstruiner schreef op 21-12-2021 om 09:30:

[..]

Het punt is dat de great reset als initiatief van het WEF dus wel echt bestaat, maar dat de complotwappies er mee aan de haal zijn gegaan. Hoewel er ook serieuze kritiek op is. De naam "reset" is niet zo slim gekozen misschien, voer voor complotdenkers...

Het is een initiatief om de economie anders uit deze crisis te laten komen, met meer aandacht voor milieu en gelijkheid.

https://www.weforum.org/great-reset/

Ja, dat bedoelde ik ook, dat gewauwel van complot gelovigen.

Dat er door organisaties zoals WEF kritisch wordt gekeken naar hoe wij de economie etc vormgeven lijkt me heel goen. We kunnen bijv niet zo blijven doorgaan met roofbouw plegen op de aarde.

Wollstonecraft schreef op 21-12-2021 om 13:05:

[..]

Ja, dat bedoelde ik ook, dat gewauwel van complot gelovigen.

Dat er door organisaties zoals WEF kritisch wordt gekeken naar hoe wij de economie etc vormgeven lijkt me heel goen. We kunnen bijv niet zo blijven doorgaan met roofbouw plegen op de aarde.

Corona kan je zien als een waarschuwing. Er wordt niets voor niets beweerd dat zo'n virus ook in Nederland had kunnen ontstaan met onze intensieve veehouderij. Vervolgens muteert het in overbevolkte arme landen door de oneerlijke verdeling van vaccins, overigens geholpen door ook daar heersende vaccinatie-angst.

Schemerlampje schreef op 21-12-2021 om 12:55:

[..]

Hieruit komt Pfizer en overigens nog een paar grote bedrijven die ik niet genoemd had:

https://spectator.clingendael.org/nl/publicatie/hoe-great-de-great-reset-van-world-economic-forum

Dus het beangstigende vind ik hieraan dat een paar grote bedrijven lijken te gaan bepalen hoe het er uit gaat zien in de wereld. Dat staat dus eigenlijk los van de Coronavaccinaties.

Ik moet zo weg dus heb nu geen tijd om dat stuk te lezen, maar Bob de Wit van Nijenrode was te zien in Filemon en de complotten. Hij was oa spreker op een manifestatie tegen coronamaatregelen. Hij zit in de hoek van Van Haga volgens mij, qua corona. Je kunt het nog wel terugkijken bij npo denk ik.

Verder weet ik niets van de man, dus wellicht heeft hij best een punt als het hier om gaat.

Schemerlampje

Schemerlampje

21-12-2021 om 13:51 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 21-12-2021 om 13:48:

[..]

Ik moet zo weg dus heb nu geen tijd om dat stuk te lezen, maar Bob de Wit van Nijenrode was te zien in Filemon en de complotten. Hij was oa spreker op een manifestatie tegen coronamaatregelen. Hij zit in de hoek van Van Haga volgens mij, qua corona. Je kunt het nog wel terugkijken bij npo denk ik.

Verder weet ik niets van de man, dus wellicht heeft hij best een punt als het hier om gaat.

Dank alvast voor deze info. Ik vind het lastig te bepalen wat wel en niet betrouwbare info is. Vaak zijn dingen ook half waar, volgens mij, en wordt er dan weer een bepaalde draai aan gegeven.

Ik heb het artikel van Bob de Wit gelezen, en ik heb de site van het WEF zelf over de Great Reset wat beter gelezen. Volgens mij is die Bob de Wit toch echt een complotdenker. Hij noemt ook het citaat dat we eerder al tegenkwamen (You'll own nothing. And you'll be happy) wat dus compleet uit zijn verband is gerukt en een hersenspinsel over een eventuele toekomst van een Deense politicus blijkt te zijn. En niet een van de doelstellingen van het WEF.  Hij springt opeens zonder onderbouwing naar conclusies als:

"De huidige New World Order wordt gevormd door corporate-states, door een aantal ngo's zoals Artsen zonder Grenzen, Amnesty International, Greenpeace en de Bill & Melinda Gates Foundation, door internationale organisaties als World Economic Forum en World Health Organisation, en door de Verenigde Naties."

"In The Great Reset  is geen rol weggelegd voor democratische feedback-mechanismen om de belangen van het overgrote deel van de burgers in de wereld te kunnen dienen. De bedoelingen klinken nobel: “You'll own nothing. And you'll be happy.”[16]  Echter komt de voorgestelde maatschappijvorm neer op een Great Elite Reset: een feodale maatschappijvorm op wereldschaal. Hoe ‘Great’ is dan de Great Reset van World Economic Forum eigenlijk voor burgers?"

Schemerlampje schreef op 21-12-2021 om 13:51:

[..]

Dank alvast voor deze info. Ik vind het lastig te bepalen wat wel en niet betrouwbare info is. Vaak zijn dingen ook half waar, volgens mij, en wordt er dan weer een bepaalde draai aan gegeven.

Dat is soms best lastig ja. Ik heb zelf wel vertrouwen in de journalistiek, en geloof oprecht dat als hier iets achter zou zitten, zij daar achter aan zouden gaan. Ik ben bijvoorbeeld fan van Follow the Money, maar ook kranten en televisieprogramma's hebben prima onderzoeksjournalisten.

redbulletje schreef op 21-12-2021 om 08:52:

[..]

Als de staatsmedia dingen stelselmatig verzwijgen, zoals o.a. ook die gestrafte hofstadterrorist die ze bij VVD laten werken, dan is er niet meer zoiets als betrouwbare media.

Staatsmedia?!    Oef, dit had ik niet achter jou gezocht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.