Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Fleurtje_5
29-12-2023 om 00:35
Miraval schreef op 28-12-2023 om 21:05:
Het enige waar ik me zorgen om maak qua toekomst is dus het sociale stelsel betaalbaar en werkbaar houden en idem voor de zorg. Dat vind ik echt een dingetje. Daarnaast ook om migratie/asiel. Niet dat we niemand meer op moeten vangen maar wel welke aantallen zijn wenselijk? En hoe zien we Nederland over 40 jaar ook qua inwonersaantal en bewoond gebied. Welke ruimte is er voor natuur, landbouw, woningbouw, industrie, toerisme? Want ik ben ook bang voor steeds meer verstedelijking. Dat vind ik niet bij Nederland passen.
Op dit moment ben ik zoals het bij mij gaat tevreden.
Zeker waar.
Toen ik onlangs las dat minister Ernst Kuipers zei dat straks niet alles meer mogelijk is (vanwege de financiën, ondanks we allemaal elke maand een flink bedrag betalen, en ondanks we zelf nog een flink eigen risico hebben, wat vroeger ondenkbaar was) vond ik dat wel heftig.
Fleurtje_5
29-12-2023 om 00:38
felija schreef op 28-12-2023 om 22:05:
[..]
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt
Na inderdaad reacties te hebben teruggelezen. Trots zijn op je nationaliteit en tegelijkertijd vinden dat er dringend zaken moeten worden veranderd, kunnen naast elkaar bestaan. Begrijp ik het zo goed? Daar heb je gelijk in.
Juist dan. Als het land ons geen biet zou interesseren zouden we er niet trots op zijn. Als je ergens trots op bent wil je niet dat het in verval raakt.
Fleurtje_5
29-12-2023 om 00:40
felija schreef op 28-12-2023 om 22:11:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, ik denk dat veel mensen dat herkennen en daar is ook niks mis mee. Ik ervaar dat zelf niet zo, misschien omdat ik op diverse plekken in Nederland heb gewoond. Ik voel me zeker Nederlandse, dat is vooral omdat de taal mijn moedertaal is. Maar echt trots....zo voel ik dat niet. Maar dat is slechts mijn gevoel.
Ik vind andere culturen net zo interessant, zo niet interessanter.
Dat was me al vrij snel duidelijk.
Fleurtje_5
29-12-2023 om 00:56
Libertine schreef op 28-12-2023 om 22:28:
[..]
Het klinkt wellicht onaardig maar als we ons in Nederland ten eerste zorgen maken over de kelderende waarde van de huizen vanwege een azc dan is dat precies waarom ik niet zo trots ben om Nederlander te zijn. We zijn onze ruimhartigheid en solidariteit ergens kwijt geraakt. Ik denk soms dat het ons té goed gaat, dat we zo gewend zijn aan onze luxe positie dat ons inlevingsvermogen tekort is gaan schieten en dat we niets meer willen inleveren ten baten van anderen. Dat is niet het Nederland dat ik het liefst zou zien.
Het klinkt niet alleen onaardig het is onaardig. Ik vind je bericht behoorlijk ongepast.
Ruimhartigheid? Heb je die tv-beelden niet gezien? Alles heeft een grens. Jij bent al boos dat iemand negen jaren geleden een lompe vraag heeft gesteld. Als een Spaanse voetbaltrainer een voetbalster op de mond kust na een overwinning word hij ontslagen en verguisd.
Als mensen een hypotheek hebben lopen, en het huis daalt flink in waarde, dan mogen ze daar best iets van vinden.
Dáár op dat kleine stukje Nederland, het Nederland waar we trots op zijn, daar gebeuren dingen die wij met z'n allen niet willen zien. Daar word een stukje goedhartigheid 'misbruikt'.
Fleurtje_5
29-12-2023 om 00:58
Facy66 schreef op 28-12-2023 om 23:17:
[..]
Nou, bij mensen die daar wonen gaat het wel om meer zaken dan enkel een kelderende waarde van hun huis. Ze zijn er totaal onveilig en kunnen niet eens meer rustig over straat en van hun eigen huis genieten. Waar zijn hun mensenrechten dan. Dat is namelijk een schending van verschillende mensenrechten. Jammer dat het vaak maar 1 kant op werkt en dat blijkbaar enkel de mensenrechten van de overlastveroorzakers ertoe doen. De overlastveroorzakers worden nl niet aangepakt dus snap goed dat mensen geen azc in de buurt willen hebben of er geen huis in de buurt zouden willen kopen. Hoe lullig dat ook is voor de mensen die geen overlast veroorzaken. Dit is wel wat er speelt en waar de ogen niet langer meer voor gesloten mogen worden.
Dit dus.
Nicole123
29-12-2023 om 09:35
Kunnen jullie ophouden met die valse retoriek over dat er aan overlast van asielzoekers niks zou worden gedaan, de huidige regering zou wegkijken en Wilders wél de boel voor Ter Apel zal veranderen? Naast dat het niet waar is (zie mijn links, maar liever nog een keer de onwaarheden herhalen dan die lezen?) is het volgens de mods off topic.
Nicole123
29-12-2023 om 09:41
Fleurtje_5 schreef op 29-12-2023 om 00:56:
[..]
Jij bent al boos dat iemand negen jaren geleden een lompe vraag heeft gesteld.
Je bedoelt de 'minder, minder' uitspraak van Wilders? Dat is er een in een niet aflatende stroom van 20 jaar, geen losse lompe uitspraak met verder weinig betekenis. In welke context heeft hij volgens jou dan precies deze uitspraak gedaan, als het allemaal niet zo euvel geduid zou moeten worden? En had je dat ook gevonden als hij tot 'minder minder vrouwen' of 'minder minder ouderen' of 'minder minder homo's' roepen had opgezweept?
Facy66
29-12-2023 om 11:06
Nicole123 schreef op 29-12-2023 om 09:35:
Kunnen jullie ophouden met die valse retoriek over dat er aan overlast van asielzoekers niks zou worden gedaan, de huidige regering zou wegkijken en Wilders wél de boel voor Ter Apel zal veranderen? Naast dat het niet waar is (zie mijn links, maar liever nog een keer de onwaarheden herhalen dan die lezen?) is het volgens de mods off topic.
Dat is geen valse retoriek. Er wordt niet genoeg aan gedaan want mensen hebben er daar nog steeds last van. En dan wil links nog meer asielzoekers. Logisch dat PVV zo groot is geworden.
Fleurtje_5
29-12-2023 om 11:07
Nicole123 schreef op 29-12-2023 om 09:41:
[..]
Je bedoelt de 'minder, minder' uitspraak van Wilders? Dat is er een in een niet aflatende stroom van 20 jaar, geen losse lompe uitspraak met verder weinig betekenis. In welke context heeft hij volgens jou dan precies deze uitspraak gedaan, als het allemaal niet zo euvel geduid zou moeten worden? En had je dat ook gevonden als hij tot 'minder minder vrouwen' of 'minder minder ouderen' of 'minder minder homo's' roepen had opgezweept?
Als die ouderen of die vrouwen elke dag in bepaalde wijken voor overlast zouden zorgen, zo erg dat ze telkens bij het nieuws en in talkshows worden genoemd. Dat ze met stenen gooien en anderen lastig vallen. Dat die wijken daarom zelfs een naam krijgen. Dat politie de handen er vol aan zou hebben....
Dan zou zelfs een kip begrijpen dat ik alleen de overlast bedoel als ik dat allemaal 'minder' zou willen.
felija
29-12-2023 om 11:14
Ik vind onze Nederlandse cultuur beslist niet beter dan andere culturen. Gewoon een cultuur naast vele anderen. Niet beter of slechter. Ieder land heeft een eigen cultuur met eigen gewoontes en gebruiken.
felija
29-12-2023 om 11:15
Facy66 schreef op 29-12-2023 om 11:06:
[..]
Dat is geen valse retoriek. Er wordt niet genoeg aan gedaan want mensen hebben er daar nog steeds last van. En dan wil links nog meer asielzoekers. Logisch dat PVV zo groot is geworden.
Als er geen asielzoekers waren, zouden alle problemen in één klap zijn opgelost?
watertoren
29-12-2023 om 11:19
felija schreef op 29-12-2023 om 11:15:
[..]
Als er geen asielzoekers waren, zouden alle problemen in één klap zijn opgelost?
Nee, maar er zouden wel een hele hoop minder problemen zijn.
Yumi
29-12-2023 om 11:26
Nicole123 schreef op 28-12-2023 om 23:53:
[..]
Volgens mij was Ter Apel hier off topic, maar ik wil wel noemen dat wat je hier schrijft gewoon onwaar is. Dit is wat mensen als Wilders ervan maken en wat heel veel van zijn aanhangers vervolgens rondpompen op internet, maar het klopt niet.
Zie hier wat er bijv. gedaan wordt:
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2023/09/26/lokale-maatregelen-overlast-asielzoekers
https://www.coa.nl/nl/overlast
Bij kleinschalige AZCs werkt dit ook over het algemeen heel goed.
Het werkt hier bij het winkelcentrum zo goed, dat de winkels in de avond gesloten zijn... vanwege de veiligheid. Beveiliging was niet meer voldoende.
Daarnaast is het wat mij betreft schandalig dat al die maatregelingen voor de overlast gevende en criminele asielzoekers nodig zijn. Het gaat toch om mensen die graag een betere toekomst willen? Als je welkom wil zijn, waarom verziek je dan de veiligheid?
Fleurtje_5
29-12-2023 om 11:30
felija schreef op 29-12-2023 om 11:14:
Ik vind onze Nederlandse cultuur beslist niet beter dan andere culturen. Gewoon een cultuur naast vele anderen. Niet beter of slechter. Ieder land heeft een eigen cultuur met eigen gewoontes en gebruiken.
Ik had een afbeelding in het venstertje geplaatst over de cultuur van een ander land, waar drie jonge meisjes halfnaakt worden afgebeeld met een grote schijf door hun lip. Ik heb de afbeelding gewist omdat ik het te shockerend vind. Zo ook de foto van een vrouw met veel te veel ringen om haar nek.
Ik ben heel blij met onze cultuur.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.
Na inderdaad reacties te hebben teruggelezen. Trots zijn op je nationaliteit en tegelijkertijd vinden dat er dringend zaken moeten worden veranderd, kunnen naast elkaar bestaan. Begrijp ik het zo goed? Daar heb je gelijk in.