Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

watertoren schreef op 29-12-2023 om 11:19:

[..]

Nee, maar er zouden wel een hele hoop minder problemen zijn.

Geen personeelstekorten meer in de zorg en in het onderwijs en in een hele hoop andere beroepen? Geen inflatie, duurdere boodschappen meer? Geen woningtekorten, geen vergrijzing? 

Fleurtje_5 schreef op 29-12-2023 om 11:07:

[..]

Als die ouderen of die vrouwen elke dag in bepaalde wijken voor overlast zouden zorgen, zo erg dat ze telkens bij het nieuws en in talkshows worden genoemd. Dat ze met stenen gooien en anderen lastig vallen. Dat die wijken daarom zelfs een naam krijgen. Dat politie de handen er vol aan zou hebben....

Dan zou zelfs een kip begrijpen dat ik alleen de overlast bedoel als ik dat allemaal 'minder' zou willen.

Fleurtje, ik woon in zo'n wijk met veel Marokkaanse medelanders. Ik ben nog nooit met stenen bekogeld en ook nog nooit lastig gevallen. Een hele bevolkingsgroep wordt op deze manier geframed.

Fleurtje_5 schreef op 29-12-2023 om 11:30:

[..]

Ik had een afbeelding in het venstertje geplaatst over de cultuur van een ander land, waar drie jonge meisjes halfnaakt worden afgebeeld met een grote schijf door hun lip. Ik heb de afbeelding gewist omdat ik het te shockerend vind. Zo ook de foto van een vrouw met veel te veel ringen om haar nek.

Ik ben heel blij met onze cultuur.

België, Duitsland, Frankrijk, Australië, Japan, Canada, Zweden, Costa Rica hebben allemaal een andere cultuur. En wat wij zielig vinden voor sommige Afrikaanse landen is ook weer bekeken vanuit onze gekleurde bril.

OmaVan2 schreef op 29-12-2023 om 11:33:

[..]

Fleurtje, ik woon in zo'n wijk met veel Marokkaanse medelanders. Ik ben nog nooit met stenen bekogeld en ook nog nooit lastig gevallen. Een hele bevolkingsgroep wordt op deze manier geframed.

Dat is heel mooi. Mijn zus heeft ook een goed contact met haar Nederlandse-buren-met-Marokkaanse-roots.

En dat framen is niet mooi. Maar er zijn zat Marokkaanse medelanders die gewoon net als iedereen hier kunnen leren, studeren, werken en leven. Die zullen vast niet worden aangezien voor de relschoppers die men op tv kon zien. Denk ik.

Ik vond het dan ook min van Khalid (van Khalid en Sophie) in zijn talkshow een verhaaltje gebruikt over zijn kind dat op het schoolplein hoort van 'als die de man met het witte haar wint dan moeten we weg' vanwege een uitspraak die werd gedaan toen het kind niet eens geboren was. Alsof dat kind weg gestuurd gaat worden. Waarom gebruikt Khalid die zendtijd niet om alle kinderen te vertellen dat dat niet gaat gebeuren omdat ze gewoon Nederlander zijn.

OmaVan2 schreef op 29-12-2023 om 11:33:

[..]

Dit.

De stad waar ik woon is zeer divers en multicultureel. Ik word daar blij van. 

In mijn buurt doe ik vrijwilligerswerk in een buurtcentrum waar zo'n beetje alle afkomsten en culturen worden vertegenwoordigd. Vrouwen, mannen en kinderen van alle leeftijden. Die komen daar om elkaar te leren kennen, een fijne tijd te hebben en elkaar te steunen als dat nodig is. Mooie, lieve, fijne mensen die ook gewoon, net als ieder ander, willen meedraaien in onze maatschappij. Daar word ik zo mogelijk nog blijer van.

Probeer het eens. Toon eens belangstelling voor wie anders is dan jij/wat anders is dan het jouwe. Praat eens met iemand buiten je eigen veilige bubbel. Want met roeptoeteren vanachter een scherm geef je sowieso niemand een eerlijke kans.

Fleurtje_5 schreef op 29-12-2023 om 11:36:

[..]

Ik vond het dan ook min van Khalid (van Khalid en Sophie) in zijn talkshow een verhaaltje gebruikt over zijn kind dat op het schoolplein hoort van 'als die de man met het witte haar wint dan moeten we weg' vanwege een uitspraak die werd gedaan toen het kind niet eens geboren was. Alsof dat kind weg gestuurd gaat worden. Waarom gebruikt Khalid die zendtijd niet om alle kinderen te vertellen dat dat niet gaat gebeuren omdat ze gewoon Nederlander zijn.

Ik kijk nooit naar Khalid en Sophie. Als dat gezegd is, is dat ook framen. De Marokkanen die ik ken zijn uiteraard wel bezorgd over de opkomst van de PVV, maar weten ook dat ze Nederlander zijn, dus er vooralsnog heel wat wetten en verdragen in de weg staan als iemand het idee krijgt om ze uit te zetten. Overigens hebben Marokkanen per definitie twee nationaliteiten omdat Marokko niet toestaat om de Marokkaanse nationaliteit op te geven. De PVV wil de Nederlandse nationaliteit af kunnen pakken van mensen met twee nationaliteiten in geval van een veroordeling. Niet heel toevallig zouden Marokkanen (en Turken) de grootste groepen die daar voor in aanmerking komen.

Fleurtje_5 schreef op 29-12-2023 om 11:30:

[..]

Ik had een afbeelding in het venstertje geplaatst over de cultuur van een ander land, waar drie jonge meisjes halfnaakt worden afgebeeld met een grote schijf door hun lip. Ik heb de afbeelding gewist omdat ik het te shockerend vind. Zo ook de foto van een vrouw met veel te veel ringen om haar nek.

Ik ben heel blij met onze cultuur.

Het is een drogreden om ergens een heel klein stukje of uitwas van te nemen en dan te suggereren dat dat het geheel is. Zoiets is toch totaal niet representatief voor andere culturen?

Ik waardeer sommige dingen uit andere culturen heel erg, andere niet. Ik ben met sommige dingen uit Nederland heel blij, andere dingen die sommigen onder cultuur scharen vind ik juist kwetsend of schadelijk. Ik denk dat ook jij niet alls uit onze cultuur fantastisch vindt en niet alles uit andere culturen vreselijk. Of houd je qua muziek, eten, gebruiken op feestdagen, etc van alles in Nederland en van niets uit het buitenland? 

Wilders is overigens juist helemaal niet zo pro-cultuur. Hij is vooral voor het behoud van het recht om anderen te kwetsen met details in de cultuur, zoals de kleur van de Pieten of afbeelding op de koets van de koning. Verder wil hij juist alle subsidie erop afschaffen, van Rijksmuseum en bibliotheek tot fanfare en carnavalsvereniging. Dus wees nog maar even trots op onze grote schilders en plaatselijke folklore, want voor je het weet is het wegbezuinigd.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

29-12-2023 om 13:22 Topicstarter

Facy66 schreef op 29-12-2023 om 11:06:

[..]

Dat is geen valse retoriek. Er wordt niet genoeg aan gedaan want mensen hebben er daar nog steeds last van. En dan wil links nog meer asielzoekers. Logisch dat PVV zo groot is geworden.

In welk verkiezingsprogramma staat dat men meer asielzoekers wil?

Fleurtje_5 schreef op 29-12-2023 om 11:36:

[..]

En dat framen is niet mooi. 

(..)

Ik vond het dan ook min van Khalid (van Khalid en Sophie) 

Waarom doe je het zelf dan en praat je het goed van Wilders, als je het niet mooi vindt? Een 'ja maar zij...' komt niet erg sterk over.
En waarom kijk je naar zo'n programma als je het zo vreselijk vindt? Dat is toch een soort zelfkwelling dan?

Nicole123 schreef op 29-12-2023 om 13:09:

Wilders is overigens juist helemaal niet zo pro-cultuur. Hij is vooral voor het behoud van het recht om anderen te kwetsen met details in de cultuur, zoals de kleur van de Pieten of afbeelding op de koets van de koning. Verder wil hij juist alle subsidie erop afschaffen, van Rijksmuseum en bibliotheek tot fanfare en carnavalsvereniging. Dus wees nog maar even trots op onze grote schilders en plaatselijke folklore, want voor je het weet is het wegbezuinigd.

Als er dan toch bezuinigd moet worden dan gaat mijn grote voorkeur uit naar bezuiniging op cultuur. Wat dat betreft ben ik het helemaal met Wilders eens. 

Facy66 schreef op 29-12-2023 om 11:06:

[..]

Dat is geen valse retoriek. Er wordt niet genoeg aan gedaan want mensen hebben er daar nog steeds last van. En dan wil links nog meer asielzoekers. Logisch dat PVV zo groot is geworden.

Je zei dat er niets aan gedaan wordt en mensen wegkijken, je zwakt het nu af. Maar wat je nu zegt is ook niet waar en kromme logica.

Nee, links wil niet nog meer asielzoekers, maar beseft dat het een complex probleem is, dat je op een humane manier moet oplossen. Ze bezigen niet zoals Wilders met een ophitsende stigmatiserende toon oneliners met onrealistische 'oplossingen'.

En dat als er op een gebied nog problemen zijn betekent niet dat er niets of niet genoeg aan gedaan zou worden, die conclusie kun je helemaal niet trekken. Er zijn op talloze vlakken in Nederland en in de wereld problemen en op sommige gebieden kan meer gedaan worden en op andere gebieden niet. Het enige nieuwe haalbare voorstel om er iets aan te doen, de spreidingswet waardoor bestaande handhaving veel beter kan functioneren, wordt trouwens niet tegengehouden door links maar juist door Wilders & co. Het is in zijn belang dat ten eerste de overlast blijft, zodat het draagvlak blijft/toeneemt voor rigoreuze maatregelen, en ten tweede dat die overlast mooi geconcentreerd blijft in Ter Apel, zodat hij zijn NIMBY kiezers tevreden houdt. Ter Apel heeft niets aan de PVV, integendeel.

watertoren schreef op 29-12-2023 om 13:45:

[..]

Als er dan toch bezuinigd moet worden dan gaat mijn grote voorkeur uit naar bezuiniging op cultuur. Wat dat betreft ben ik het helemaal met Wilders eens.

Maar vind je het niet dubbel dat Wilders heel hard roept dat de Nederlandse Cultuur moet blijven, maar tegelijk het voortbestaan van de fanfare, carnavalsvereniging, musea met Nederlandse grootmeesters en lokale bibliotheek bedreigt met zijn plannen? Dan is dat verhaal over die Nederlandse Cultuur in feite niets meer of minder dan een anti-andere-culturen en kwetsen-moet-mogen standpunt.

Nicole123 schreef op 29-12-2023 om 14:02:

[..]

Je zei dat er niets aan gedaan wordt en mensen wegkijken, je zwakt het nu af. Maar wat je nu zegt is ook niet waar en kromme logica.

Nee, links wil niet nog meer asielzoekers, maar beseft dat het een complex probleem is, dat je op een humane manier moet oplossen. Ze bezigen niet zoals Wilders met een ophitsende stigmatiserende toon oneliners met onrealistische 'oplossingen'.

En dat als er op een gebied nog problemen zijn betekent niet dat er niets of niet genoeg aan gedaan zou worden, die conclusie kun je helemaal niet trekken. Er zijn op talloze vlakken in Nederland en in de wereld problemen en op sommige gebieden kan meer gedaan worden en op andere gebieden niet. Het enige nieuwe haalbare voorstel om er iets aan te doen, de spreidingswet waardoor bestaande handhaving veel beter kan functioneren, wordt trouwens niet tegengehouden door links maar juist door Wilders & co. Het is in zijn belang dat ten eerste de overlast blijft, zodat het draagvlak blijft/toeneemt voor rigoreuze maatregelen, en ten tweede dat die overlast mooi geconcentreerd blijft in Ter Apel, zodat hij zijn NIMBY kiezers tevreden houdt. Ter Apel heeft niets aan de PVV, integendeel.

Nee hij wil gewoon niet dat die overlastveroorzakers over het land worden verspreid. En ook al zijn de onstandigheden dan beter die foute mentaliteit verdwijnt niet en men heeft al aangetoond niet genoeg tegen de overlast te doen en dat er zelfs burgerwachten opgericht moeten worden. 3x raden wie er eerder opgepakt zullen gaan worden. Niet de relschoppers. Laat staan wat er gebeurt wanneer nog meer van die relschoppers ons land binnen komen en overal worden neergezet. 

Poezel_en_Wip schreef op 29-12-2023 om 11:54:

[..]

Dit.

De stad waar ik woon is zeer divers en multicultureel. Ik word daar blij van.

In mijn buurt doe ik vrijwilligerswerk in een buurtcentrum waar zo'n beetje alle afkomsten en culturen worden vertegenwoordigd. Vrouwen, mannen en kinderen van alle leeftijden. Die komen daar om elkaar te leren kennen, een fijne tijd te hebben en elkaar te steunen als dat nodig is. Mooie, lieve, fijne mensen die ook gewoon, net als ieder ander, willen meedraaien in onze maatschappij. Daar word ik zo mogelijk nog blijer van.

Probeer het eens. Toon eens belangstelling voor wie anders is dan jij/wat anders is dan het jouwe. Praat eens met iemand buiten je eigen veilige bubbel. Want met roeptoeteren vanachter een scherm geef je sowieso niemand een eerlijke kans.

Heel fijn.

Heel fijn.

.....Als je mij goed leest merk je dat je misschien dat je zelf aan het roeptoeteren bent.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.