Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Fleurtje_5
23-04-2024 om 19:00
Loeki72 schreef op 23-04-2024 om 15:34:
[..]
Wilders heeft zelf al zo vaak uitspraken gedaan over politici waardoor deze bedreigd werden. Ik heb er geen begrip voor dat hij wel iedereen wil uitschelden en bedreigen en dan zelf aangifte doen over iets wat niet eens bedreigend bedoeld is.
En dan Caroline van de Plas die de uitspraak van Timmermans over Wilders ook heel bedreigend vind. Terwijl ze vond dat de bedreigingen van FDF naar andere ministers/ politici geen bedreigingen waren, maar dat het toen alleen om de toon ging.
Wie is er bedreigd door uitspraken van Wilders?
Heeft Wilders zelf mensen bedreigd????
Ik vatte het wel als bedreiging op. Timmermans heeft lang NIET zoveel stemmen gekregen als de PVV, daardoor werd de kans om premier te worden heeeeel klein, en daar legt hij zich niet bij neer. En dan is hij al sinds die 'nederlaag' (laten we elkaar vasthouden) bezig met stoken. Zo werkt dat niet hé.
Daglichtlamp
23-04-2024 om 19:03
Fleurtje_5 schreef op 23-04-2024 om 19:00:
[..]
Ik vatte het wel als bedreiging op. Timmermans is NIET gekozen en daar legt hij zich niet bij neer. En dan is hij al sinds die 'nederlaag' (laten we elkaar vasthouden) bezig met stoken. Zo werkt dat niet hé.
Dat is nieuws voor mij dat GroenLinks-PvdA geen zetels heeft gehaald.
Blomke82
23-04-2024 om 19:18
Snoeske schreef op 23-04-2024 om 16:11:
Gedrag van Wilders vind ik typisch gedrag voor een pester. Zij mogen alles zeggen vinden ze, maar oh wee als iemand iets tegen hen zegt.
Ik kan er me totaal niets bij voorstellen dat Timmermans dit als bedreiging heeft bedoeld. Ik heb weinig met de man, maar dit geloof ik echt niet.
Maar uiteraard heeft Wilders het recht om aangifte te doen. We zullen zien wat het oplevert. Al zou ik liever zien dat ze eens wat vaart gingen maken met die formatie.
Nee, Timmermans misschien niet, maar dit kan wel een 2e Volkert aanzetten, die het wel zo bedoeld en omzet in daden.
Daglichtlamp
23-04-2024 om 19:42
[..]
Timmermans krijgt nu door de aanvallen van Wilders richting hem weer extra bedreigingen. Maar goed dat laat vooral zien hoe vanzelfsprekend het geworden is voor teveel mensen om van achter hun toetsenbord mensen te bedreigen.
Dietloverzzz
23-04-2024 om 19:43
Dat hele bedreigen vind ik sowieso te bizar voor woorden. Niemand verdient het om te worden bedreigd. Wat heb je toch gekke mensen in deze wereld jammer genoeg.
felija
23-04-2024 om 19:47
[..]
Ik vatte het wel als bedreiging op. Timmermans heeft lang NIET zoveel stemmen gekregen als de PVV, daardoor werd de kans om premier te worden heeeeel klein, en daar legt hij zich niet bij neer. En dan is hij al sinds die 'nederlaag' (laten we elkaar vasthouden) bezig met stoken. Zo werkt dat niet hé.
Dat heeft er echt niks mee te maken, dat is allemaal invulling van jouw kant.
Timmermans hield zich juist opvallend afzijdig, het viel de media zelfs op. Hij vindt dat Wilders aan zet is. En nee, ik ben geen fan van Timmermans (anders krijg ik dat commentaar weer).
Poezenmeisje
23-04-2024 om 19:51
Ik was verschrikkelijk blij dat zowel bij de rechtbank als bij het hoger beroep de straffen vijf jaar zitten plus tbs werden opgelegd aan de aanslagplegers op Willem Groeneveld.
"Sneue types" die zich gemakkelijk laten opjutten door woorden zoals Frans Timmermans die gebruikte.
Daglichtlamp
23-04-2024 om 19:52
En voor de goede orde: ik had Fleurtje correct gequoted, ze heeft zelf haar tekst daarna aangepast.
Daglichtlamp
23-04-2024 om 19:53
Poezenmeisje schreef op 23-04-2024 om 19:51:
Ik was verschrikkelijk blij dat zowel bij de rechtbank als bij het hoger beroep de straffen vijf jaar zitten plus tbs werden opgeleg aan de aanslagplegers op Willem Groeneveld.
"Sneue types" die zich gemakkelijk laten opjutten door woorden zoals Frans Timmermans die gebruikte.
Dat ware sneue types die zich vooral door uitspraken van rechtse politici opgejut waren.
Poezenmeisje
23-04-2024 om 19:59
Als ze door linkse politici waren opgejut dan was het toelaatbaar?
Ik dacht dat antivaccinatiewappies juist van links kwamen.
Daglichtlamp
23-04-2024 om 20:01
Poezenmeisje schreef op 23-04-2024 om 19:59:
Als ze door linkse politici waren opgejut dan was het toelaatbaar?
Ik dacht dat antivaccinatiewappies juist van links kwamen.
Nee tegenwoordig is dat rechts (FvD). Vroeger was dat wellicht links (antroposofen, maar die waren nooit gewelddadig).
(en nee ook opgejut door links is het natuurlijk nooit oké, maar ook de aanvallen op de vrije pers komen momenteel echt grotendeels van extreem rechtse partijen).
Dietloverzzz
23-04-2024 om 20:07
Daglichtlamp schreef op 23-04-2024 om 20:01:
[..]
Nee tegenwoordig is dat rechts (FvD). Vroeger was dat wellicht links (antroposofen, maar die waren nooit gewelddadig).
(en nee ook opgejut door links is het natuurlijk nooit oké, maar ook de aanvallen op de vrije pers komen momenteel echt grotendeels van extreem rechtse partijen).
Nou, Timmermans is vanaf de uitslag van de verkiezingen ook de boel aan het opjutten hoor vanuit de linkse hoek. In die zin houdt hij zich zeker niet afzijdig. Hij bedoelt er denk ik geen bedreigingen mee maar hij loopt wel de boel op te ruien natuurlijk sinds de uitslag van de verkiezingen gelet op de inhoud van zijn toespraken.
Daglichtlamp
23-04-2024 om 20:10
Dietloverzzz schreef op 23-04-2024 om 20:07:
[..]
Nou, Timmermans is vanaf de uitslag van de verkiezingen ook de boel aan het opjutten hoor vanuit de linkse hoek. In die zin houdt hij zich zeker niet afzijdig. Hij bedoelt er denk ik geen bedreigingen mee maar hij loopt wel de boel op te ruien natuurlijk sinds de uitslag van de verkiezingen gelet op de inhoud van zijn toespraken.
Dat klinkt alsof hij voortdurend toespraken houdt. Terwijl ik er eigenlijk maar twee weet. Tijdens de verkiezingsavond en nu tijdens het congres (en een toespraak op het congres van je partij is wel heel erg logisch).
felija
23-04-2024 om 20:48
Dietloverzzz schreef op 23-04-2024 om 20:07:
[..]
Ik had meer verwacht van de op twee na grootste partij, het is toch wel inherent aan je functie als partijleider om van je te laten horen.
Blomke82
23-04-2024 om 21:06
Daglichtlamp schreef op 23-04-2024 om 19:03:
[..]
Dat is nieuws voor mij dat GroenLinks-PvdA geen zetels heeft gehaald.
Timmermans had niet de meeste stemmen gehaald binnen stemmers op PvdA/GL, dat geeft btw meteen aan dat PvdA/GL niet het gewenste vertrouwen in hem heeft als leider.
Daarom rommelt ook nog maar steeds door in deze partij. Er is geen echte leider. Het samen gaan ging slechts om een antwoord op een rechtse meerderheid te hebben. Ze zijn te verschillend in bepaalde standpunten Gevalletje gegokt en verloren.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.