Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Zilver_gray
21-04-2024 om 11:29
Dietloverzzz schreef op 21-04-2024 om 11:22:
[..]
Wilders wil de gewone bevolking weer op 1 zetten. Zo radicaal vind ik dat niet. Al snap ik dat andere partijen dat anders zien nu die andere partijen andere prioriteiten hebben waar wij hier allemaal niets aan hebben.
En wie/ wat is de gewone bevolking?
felija
21-04-2024 om 11:31
Dietloverzzz schreef op 21-04-2024 om 11:22:
[..]
Wilders wil de gewone bevolking weer op 1 zetten. Zo radicaal vind ik dat niet. Al snap ik dat andere partijen dat anders zien nu die andere partijen andere prioriteiten hebben waar wij hier allemaal niets aan hebben.
Ik behoor ook tot de gewone bevolking en velen met mij en toch zou ik nooit op Wilders stemmen. Ik vind juist dat we aan de ideeën en prioriteiten van Wilders niets hebben.
Poezenmeisje
21-04-2024 om 11:35
Ik heb tegen GroenLinks dat ze de middenstand in Groningen de nek willen omdraaien. Ik ga straks heel hard lachen als er geen monteurs of marktkooplieden meer naar de binnenstad willen komen.
Ik heb tegen GroenLinks dat ze het autogebruik willen uitbannen, maar als bouwvakker heb jij toch echt wel een busje nodig om op je werk te kunnen komen.
Mocht die bouwvakker zijn gereedschap in een bakfiets gaan vervoeren, dan wordt hij afgesleept omdat je je fiets niet in de binnenstad mag parkeren.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1107691/groninger-binnenstad-wordt-uitstootvrije-zone-overleeft-de-markt-dat
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/929382/grote-markt-wordt-toch-nog-gebruikt-als-warenmarkt-onvrede-bij-verplaatste-ondernemers
https://www.rtvnoord.nl/politiek/1119641/gemeente-verwijderde-200-foutgeparkeerde-fietsen-tijdens-esns-was-conform-de-regels
https://www.sikkom.nl/nieuws/De-fietsenchaos-bij-het-Hoofdstation-was-real-met-Pasen-En-de-gemeente-maar-harken-28981402.html
Daglichtlamp
21-04-2024 om 12:25
Poezenmeisje schreef op 21-04-2024 om 11:35:
Ik heb tegen GroenLinks dat ze de middenstand in Groningen de nek willen omdraaien. Ik ga straks heel hard lachen als er geen monteurs of marktkooplieden meer naar de binnenstad willen komen.
Ik heb tegen GroenLinks dat ze het autogebruik willen uitbannen, maar als bouwvakker heb jij toch echt wel een busje nodig om op je werk te kunnen komen.
Je bezwaren zijn dus vooral lokaal?
Mijn ervaring trouwens met fietsen in een studentenstad is dat je daar een duidelijk beleid voor nodig hebt met lik op stuk. Zo te lezen heeft Groningen dat. Daar kan mijn stad nog wat van leren.
Dietloverzzz
21-04-2024 om 12:31
Poezenmeisje schreef op 21-04-2024 om 11:35:
Mocht die bouwvakker zijn gereedschap in een bakfiets gaan vervoeren, dan wordt hij afgesleept omdat je je fiets niet in de binnenstad mag parkeren.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1107691/groninger-binnenstad-wordt-uitstootvrije-zone-overleeft-de-markt-dat
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/929382/grote-markt-wordt-toch-nog-gebruikt-als-warenmarkt-onvrede-bij-verplaatste-ondernemers
https://www.rtvnoord.nl/politiek/1119641/gemeente-verwijderde-200-foutgeparkeerde-fietsen-tijdens-esns-was-conform-de-regels
https://www.sikkom.nl/nieuws/De-fietsenchaos-bij-het-Hoofdstation-was-real-met-Pasen-En-de-gemeente-maar-harken-28981402.html
Helemaal eens! Alle primaire levensbehoeften en alles wat het leven kleur geeft willen ze alleen maar duurder en duurder maken oa zogenaamd vanwege het klimaat. Net zoals autorijden. Mensen hebben vaak gewoon een auto nodig alleen al om op het werk te komen.
En wat denk je van het dwingen van mensen om van het gas af te gaan terwijl er geen betaalbaar alternatief is. Uiteraard zouden ze alleen minima helpen, terwijl de rest van het land kan stikken.
Dietloverzzz
21-04-2024 om 12:33
felija schreef op 21-04-2024 om 11:31:
[..]
Ik behoor ook tot de gewone bevolking en velen met mij en toch zou ik nooit op Wilders stemmen. Ik vind juist dat we aan de ideeën en prioriteiten van Wilders niets hebben.
Dus je vindt het niet belangrijk om rond te kunnen komen en om de Nederlanders op 1 te zetten. Dat kan natuurlijk. Iedereen is anders.
Nicole123
21-04-2024 om 12:36
Friezinnetje schreef op 21-04-2024 om 08:32:
https://nos.nl/artikel/2517571-wilders-zegt-aangifte-te-doen-tegen-timmermans
Dan ook iedereen maar aangifte doen tegen dhr Wilders. Die heeft toch ook hele vreemde uitspraken gedaan. Keur het niet goed hoor, maar hij krijgt ook wel even een koekje van eigen deeg. Bv de uitspraak die hier boven genoemd werd aan Yesilgöz.
Ik ben benieuwd naar de context. Wat zei Timmermans voor en na deze ene zin?
Was het: 'We moeten desnoods maar geweld gebruiken tegen de PVV/Wilders en Den Haag bestormen om een revolutie te ontketenen."?
Of was het: 'We gaan er als politieke partij alles aan doen om een coalitie met de PVV te voorkomen en bestrijden, door bijv als deze formatie klapt er alles aan te doen om zelf een coalitie te vormen, ook als dat inhoudt dat we veel concessies moeten doen aan bijv VVD en NSC, of als er wel een coalitie komt met de PVV fel en kritisch oppositie te gaan voeren.'?
Als de context het eerste was dan keur ik dat ten zeerste af. Dat is gelijk aan wat Trump deed wat betreft het Capitool en wat Gideon van Meijeren van FvD vorig jaar in Nederland deed. Hij is daar in mijn ogen terecht voor aangeklaagd: https://m.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20231220_15306900?utm_source=google&utm_medium=organic.
Als het het laatste is dan vind ik het echter een logische uitspraak. De PVV zou hetzelfde doen als partijen waar zij fel op tegen zijn, zoals DENK, mogelijk in een coalitie zouden komen. Sterker nog, de PVV doet dit al, want DENK in de Tweede Kamer vinden ze al teveel en bestrijden ze met alle politieke middelen die ze hebben: https://nos.nl/artikel/2272094-wilders-wil-denk-de-tweede-kamer-de-provincie-en-de-gemeenteraad-uit. En dat mag, maar andere partijen kunnen op zo'n manier ook tegenover jouw partij staan.
Nicole123
21-04-2024 om 12:43
Dietloverzzz schreef op 21-04-2024 om 12:33:
[..]
Dus je vindt het niet belangrijk om rond te kunnen komen en om de Nederlanders op 1 te zetten. Dat kan natuurlijk. Iedereen is anders.
Dat zegt ze helemaal niet, wat een vervelende verdraaiing. Ik denk dat de gewone man meer heeft aan het PvdA/GL beleid dan aan het PVV beleid. Het is absurd om te denken dat alleen de PVV voor gewone mensen zou opkomen. Van de plannen van PvdA/GL is objectief doorgerekend dat lage en middeninkomens erop vooruitgaan. De PVV heeft niks doorgerekend en beloofde vooral heel veel in campagnetijd. De laatste maanden hoor ik ze echter opeens helemaal niet meer over bestaanszekerheid en stemmen ze ook opeens tegen voorstellen waarvan ze in de campagne zelden dat het NU maar dan ook NU METEEN moet gebeuren (zoals afschaffen van het eigen risico in de zorg).
Daglichtlamp
21-04-2024 om 12:45
Dietloverzzz schreef op 21-04-2024 om 12:33:
[..]
De PVV stemde o.a. tegen het afschaffen van het eigen risico, tegen de verhoging van het minimumloon.
Loeki72
21-04-2024 om 12:52
Poezenmeisje schreef op 21-04-2024 om 09:36:
"Wij zullen NIETS nalaten" is pure opruiïng.
Aanslagen op Kosto, Van Thijn, Fortuyn, Janmaat... Dat moet allemaal kunnen ter ere van het 'hogere linkse doel'.
Je vergeet dat de moordenaar van 77 kinderen in Noorwegen geïnspireerd was door Wilders.
Dietloverzzz
21-04-2024 om 12:56
Daglichtlamp schreef op 21-04-2024 om 12:45:
[..]
De PVV stemde o.a. tegen het afschaffen van het eigen risico, tegen de verhoging van het minimumloon.
Omdat ze aan het onderhandelen zijn. En een verhoging van het minimumloon zou gewoon betekenen dat alles duurder zou gaan worden en 3 keer raden bij wie dan de rekening zou komen te liggen zoals altijd.
Nicole123
21-04-2024 om 12:57
Ik lees nu dat Timmermans gereageerd heeft en het optie 2 is van wat ik hierboven noemde:
Timmermans zelf zegt in een verklaring ook dat hij helemaal niet tot geweld heeft opgeroepen. "Mijn middelen zijn altijd parlementair en niets anders. Iedere andere suggestie werp ik verre van me."
Over Wilders' actie zegt hij: "Dit doet Wilders altijd als hij kritiek krijgt. Dan slaat hij om zich heen."
https://nos.nl/artikel/2517571-wilders-wil-aangifte-doen-timmermans-verwerpt-beschuldiging
Ik krijg het idee dat Wilders een beetje in paniek dreigt te raken nu hij zijn kans om te regeren en het beleid te bepalen ziet afnemen. Ook met dat weglopen al nadat hij boos was over wat de migratie-deskundigen ingebracht hadden en met zijn toch weer negatief gaan twitteren over een VVDer terwijl hij met diezelfde VVD om tafel zit. Van de eventjes rustigere, mildere, constructiever ingestelde Wilders van vlak voor en na de verkiezingsuitlsag lijkt weinig meer over. En hij kan heel hard om zich heen meppen over dat dat allemaal de schuld vanal die anderen is, maar hij is zelf de gemene deler. Hij kan zich ook afvragen waarom al die partijen blijkbaar niet graag met hem samen willen, waarom ze hem allemaal niet als premier willen, waarom zijn ideeën over migratie niet samengaan met wat de deskundigen zeggen. Wanneer komt hij tot het inzicht, of geeft hij gewoon toe, dat het aan zijn eigen inhoud en opstelling ligt?
Nicole123
21-04-2024 om 13:00
Dietloverzzz schreef op 21-04-2024 om 12:56:
[..]
Omdat ze aan het onderhandelen zijn. En een verhoging van het minimumloon zou gewoon betekenen dat alles duurder zou gaan worden en 3 keer raden bij wie dan de rekening zou komen te liggen.
Daarom moet je het dus laten doorrekenen en geen niet-onderbouwde gouden bergen beloven. De gewone man heeft op deze manier heel weinig aan de PVV. De partij verwoordt weliswaar de frustratie van de gewone man, maar puntje bij paaltje verandert er weinig. 'Veel geschreven en weinig wol', is hiervoor een passender uitdrukking.
Dietloverzzz
21-04-2024 om 13:05
Nicole123 schreef op 21-04-2024 om 12:43:
[..]
Dat zegt ze helemaal niet, wat een vervelende verdraaiing. Ik denk dat de gewone man meer heeft aan het PvdA/GL beleid dan aan het PVV beleid. Het is absurd om te denken dat alleen de PVV voor gewone mensen zou opkomen. Van de plannen van PvdA/GL is objectief doorgerekend dat lage en middeninkomens erop vooruitgaan. De PVV heeft niks doorgerekend en beloofde vooral heel veel in campagnetijd. De laatste maanden hoor ik ze echter opeens helemaal niet meer over bestaanszekerheid en stemmen ze ook opeens tegen voorstellen waarvan ze in de campagne zelden dat het NU maar dan ook NU METEEN moet gebeuren (zoals afschaffen van het eigen risico in de zorg).
Middeninkomens tot welk inkomen? Ik geloof daar niets van trouwens. En is in die doorberekening ook rekening gehouden met al die lastenverhogingen die ze door willen voeren inclusief al die bizarre klimaatmaatregelen met alle bijbehorende kosten. Of die plannen mbt erfbelasting. Dat lijkt mij niet. Als dat zou worden uitgevoerd dan zouden heel veel mensen in de problemen gaan komen. Mensen hebben geen geld om hun huis te verduurzamen, een elektrische auto te kopen en ze zijn al blij wanneer ze hun rekeningen kunnen betalen en eten hebben. Al moet eten ook nog veel duurder worden als het aan de klimaatpaus ligt door al die onzinheffingen.
Daglichtlamp
21-04-2024 om 13:08
Dietloverzzz schreef op 21-04-2024 om 13:05:
[..]
Middeninkomens tot welk inkomen? Ik geloof daar niets van trouwens. En is in die doorberekening ook rekening gehouden met al die lastenverhogingen die ze door willen voeren inclusief al die bizarre klimaatmaatregelen met alle bijbehorende kosten. Of die plannen mbt erfbelasting. Dat lijkt mij niet. Als dat zou worden uitgevoerd dan zouden heel veel mensen in de problemen gaan komen. Mensen hebben geen geld om hun huis te verduurzamen, een elektrische auto te kopen en ze zijn al blij wanneer ze hun rekeningen kunnen betalen en eten hebben. Al moet eten ook nog veel duurder worden als het aan de klimaatpaus ligt door al die onzinheffingen.
Dat is juist wat een doorrekening doet, rekening houden met al die variabelen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.