Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Miraval
17-04-2024 om 12:56
Loeki72 schreef op 17-04-2024 om 12:14:
[..]
Ik zie BBB wel goed zijn voor bedrijven, maar een ramp voor burgers. Eigenlijk een schande dat ze dat woord in hun naam hebben staan.
Waarom een ramp? Op welke punten als ik vragen mag?
Nicole123
17-04-2024 om 13:05
Miraval schreef op 17-04-2024 om 12:36:
[..]
Je kunt als belastingdienst heel makkelijk zien of er sprake is van meerdere opdrachtgevers per kwartaal/jaar of dat makkelijker maken.
Dan maak je daar een regeling voor. Heb je maar 1 opdrachtgever gehad dan vervalt je recht op MKB regeling en zelfstandigenaftrek. Dan pak je degenen die ervan profiteren als verkapt dienstverband en heeft de rest gewoon zijn regeling.
Dat lijkt me een goed idee. Waarom doen ze dat niet? Welke haken en ogen die jij en ik misschien niet zien zitten daaraan?
Yumi
17-04-2024 om 14:59
Miraval schreef op 17-04-2024 om 12:36:
[..]
Je kunt als belastingdienst heel makkelijk zien of er sprake is van meerdere opdrachtgevers per kwartaal/jaar of dat makkelijker maken.
Dan maak je daar een regeling voor. Heb je maar 1 opdrachtgever gehad dan vervalt je recht op MKB regeling en zelfstandigenaftrek. Dan pak je degenen die ervan profiteren als verkapt dienstverband en heeft de rest gewoon zijn regeling.
De belastingdienst kijkt al naar het aantal opdrachtgevers, en naar de tijd die je bij 1 opdrachtgever besteed. Heb je bijvoorbeeld 3 opdrachtgevers en werk je meer dan 70% bij dezelfde opdrachtgever/klant, wanneer je bent gestart en/of dat een oude werkgever was, of je een factuur stuurt zelfs van wie het eventuele gereedschap is waarmee je werkt, e.d.
Een van mijn klanten waarvoor ik de boekhouding/administratie deed, heb ik hier meerdere malen op gewezen.... dacht ermee weg te komen, niet dus.
Miraval
17-04-2024 om 16:22
Yumi schreef op 17-04-2024 om 14:59:
[..]
De belastingdienst kijkt al naar het aantal opdrachtgevers, en naar de tijd die je bij 1 opdrachtgever besteed. Heb je bijvoorbeeld 3 opdrachtgevers en werk je meer dan 70% bij dezelfde opdrachtgever/klant, wanneer je bent gestart en/of dat een oude werkgever was, of je een factuur stuurt zelfs van wie het eventuele gereedschap is waarmee je werkt, e.d.
Een van mijn klanten waarvoor ik de boekhouding/administratie deed, heb ik hier meerdere malen op gewezen.... dacht ermee weg te komen, niet dus.
Ja klopt maar daar zouden ze dus strenger op kunnen worden door die regel aan te passen van 70% bijvoorbeeld.
In ieder geval niet alle ondernemers over 1 kam scheren wanneer het je eigenlijk gaat om verkapt dienstverband. Dat vind ik gewoon echt raar.
https://www.ikgastarten.nl/zzp/belasting-voor-zzpers/schijnzelfstandigheid-wanneer-loop-jij-risico
Op dit moment wordt er echter niet actief gecontroleerd door de belastingdienst op schijnzelfstandigheid.
Ik weet wel dat zzpers in de bouw vroeger een VAR verklaring af moesten geven maar dat is ook alweer afgeschaft.
Loeki72
18-04-2024 om 10:13
Miraval schreef op 17-04-2024 om 12:56:
[..]
Burgers moeten meer waterbelasting betalen.
Burgers krijgen niet meer salaris of pensioen.
Burgers worden niet beschermd tegen giftige bedrijven ( toename giftige lelieteelt in Drenthe).
Zo maar even wat puntjes waar BBB slecht is voor de gewone burger.
Nicole123
18-04-2024 om 11:30
Miraval schreef op 17-04-2024 om 12:56:
[..]
BBB is vooral een ramp als het aankomt op realisme en betaalbaarheid. In tegenstelling tot bijv VVD, CDA en PvdA/GL berekenen ze namelijk helemaal niet of wat ze voorstellen eigenlijk wel kan. BBB is vooral heel goed in mensen lekker maken met ‘gratis bier’. Net als de PVV. De AOW leeftijd naar 65 bijvoorbeeld, zonder een berekening erbij hoeveel dat kost en hoeveel problemen op de arbeidsmarkt dat op gaat leveren.
Toen Henri Bontenbal (CDA) vroeg of Van der Plas wist wat de motie* ongeveer moet kosten, gaf zij aan dat niet te weten. ‘U dient dus een hele grove gratis-biermotie in’, constateerde Bontenbal. Nou, zei Van der Plas, bier was natuurlijk ook lekker. ‘Helemaal als het gratis is.’
*die ze zelf indiende, over het verhogen van het minimumloon
Miraval
18-04-2024 om 12:17
Nicole123 schreef op 18-04-2024 om 11:30:
[..]
BBB is vooral een ramp als het aankomt op realisme en betaalbaarheid. In tegenstelling tot bijv VVD, CDA en PvdA/GL berekenen ze namelijk helemaal niet of wat ze voorstellen eigenlijk wel kan. BBB is vooral heel goed in mensen lekker maken met ‘gratis bier’. Net als de PVV. De AOW leeftijd naar 65 bijvoorbeeld, zonder een berekening erbij hoeveel dat kost en hoeveel problemen op de arbeidsmarkt dat op gaat leveren.
Toen Henri Bontenbal (CDA) vroeg of Van der Plas wist wat de motie* ongeveer moet kosten, gaf zij aan dat niet te weten. ‘U dient dus een hele grove gratis-biermotie in’, constateerde Bontenbal. Nou, zei Van der Plas, bier was natuurlijk ook lekker. ‘Helemaal als het gratis is.’
*die ze zelf indiende, over het verhogen van het minimumloon
Ik dacht dat ze doelde op de plannen niet op de haalbaarheid. Dat ze zei voor bedrijven goed maar voor de burgers een ramp.
Nicole123
18-04-2024 om 14:56
Miraval schreef op 18-04-2024 om 12:17:
[..]
Ik dacht dat ze doelde op de plannen niet op de haalbaarheid. Dat ze zei voor bedrijven goed maar voor de burgers een ramp.
Klopt. Ik ben het daarmee dus niet helemaal eens, want ik vind sommige plannen van BBB voor burgers fantastisch klinken. Met de nadruk op klinken, want haalbaar zijn ze niet. Dus in de praktijk vind ik het voor burgers wel een ramp, of laat ik zeggen een dode mus. En wat betreft doden mussen, voor de natuur, het klimaat én de dieren vind ik de plannen van BBB dan wel weer een ramp.
Daglichtlamp
18-04-2024 om 14:58
Nicole123 schreef op 18-04-2024 om 14:56:
[..]
Klopt. Ik ben het daarmee dus niet helemaal eens, want ik vind sommige plannen van BBB voor burgers fantastisch klinken. Met de nadruk op klinken, want haalbaar zijn ze niet. Dus in de praktijk vind ik het voor burgers wel een ramp, of laat ik zeggen een dode mus. En wat betreft doden mussen, voor de natuur, het klimaat én de dieren vind ik de plannen van BBB dan wel weer een ramp.
De BBB wil voor elke Nederlander een park binnen 300 meter. Als je dat een beetje goed vorm geeft is dat voor de mussen ook best goed volgens mij.
Nicole123
18-04-2024 om 16:44
Daglichtlamp schreef op 18-04-2024 om 14:58:
[..]
De BBB wil voor elke Nederlander een park binnen 300 meter. Als je dat een beetje goed vorm geeft is dat voor de mussen ook best goed volgens mij.
En welke grond gaan ze daarvoor opofferen? Dat is dus weer zo'n dode mus / gratis bier in mijn ogen. Een leuk park beloven kan iedereen, wie kan daar nou tegen zijn? Maar hoe? Wie of wat krijgt er dan minder grond? Politiek gaat over keuzes maken, niet over cadeautjes beloven.
Verder is BBB voor dieren, klimaat en natuur in het algemeen een ramp. Want waar ze wel iets van hun programma kunnen waarmaken is in wat ze niet doen. Stikstof, landbouwgif, mega-stallen met afgehakte varkensstaarten, klimaatverandering. Dat blijft allemaal wat hen betreft. Jammer dan voor de planeet, dieren en biodiversiteit, die betalen de tol.
Doemijdieglazenbol
18-04-2024 om 17:35
Daglichtlamp schreef op 18-04-2024 om 14:58:
[..]
Ah! De 3-30-300 regel! Kunnen ze samen met iig D66. Die hebben dat idee ook omarmd. Geloof GL/PvdA ook.
Mogelijkheden. 💡
Het is een mooi principe volgens mij steeds meer gebruikt wordt bij gebiedsontwikkeling. Het is wat simplistisch, maar dat helpt al wel bij bewustwording omdat het ineens heel haalbaar en simpel klinkt.

Daglichtlamp
18-04-2024 om 17:50
Wilders noemde woensdagavond Van der Burg op X een eng mannetje en schreef dat het de hoogste tijd is “dat-ie snel opkrast”. Hij reageerde daarmee op de uitspraak van de staatssecretaris, die eerder woensdag in een debat over asiel zei blij te zijn dat er geen kabinet-Wilders I komt.
Tja volgens mij heeft Wilders dat toch echt zelf in de hand, aangezien Van der Burg al gezegd heeft dat hij in een volgend kabinet niet terugkomt. Dus in plaats van twitteren kan Wilders zich beter concentreren op de kabinetsformatie.
Nicole123
18-04-2024 om 18:25
Doemijdieglazenbol schreef op 18-04-2024 om 17:35:
[..]
Het is een mooi principe volgens mij steeds meer gebruikt wordt bij gebiedsontwikkeling.
Wil BBB het dan bij gebiedsontwikkeking of voor alle bestaande huizen en wijzen? Dat vind ik wel een verschil maken. Voor nieuwe wijken ben ik het helemaal met ze eens, dat je niet alles met stenen vol moet gooien, maar ook genoeg groen tussendoor. Bij bestaande wijken is het ook een mooi principe, maar veel ingewikkelder.
Doemijdieglazenbol
18-04-2024 om 18:36
Nicole123 schreef op 18-04-2024 om 18:25:
[..]
Wil BBB het dan bij gebiedsontwikkeking of voor alle bestaande huizen en wijzen? Dat vind ik wel een verschil maken. Voor nieuwe wijken ben ik het helemaal met ze eens, dat je niet alles met stenen vol moet gooien, maar ook genoeg groen tussendoor. Bij bestaande wijken is het ook een mooi principe, maar veel ingewikkelder.
Ik heb van de plas er niet over gebeld. Weet ook niet wat BBB precies vindt. Maar ik heb de indruk dat dit principe bij herinrichting, ontwikkeling etc steeds vaker wordt meegenomen. Heb er geen cijfers over.
En nee, niet zomaar woningen slopen voor een grasveld, maar het is een prima streven wat mij betreft. En dus een waar partijen die nogal eens tegenover elkaar staan, wel samen in kunnen vinden. 💚
Nicole123
18-04-2024 om 18:39
Daglichtlamp schreef op 18-04-2024 om 17:50:
Wilders noemde woensdagavond Van der Burg op X een eng mannetje en schreef dat het de hoogste tijd is “dat-ie snel opkrast”. Hij reageerde daarmee op de uitspraak van de staatssecretaris, die eerder woensdag in een debat over asiel zei blij te zijn dat er geen kabinet-Wilders I komt.
Tja volgens mij heeft Wilders dat toch echt zelf in de hand, aangezien Van der Burg al gezegd heeft dat hij in een volgend kabinet niet terugkomt. Dus in plaats van twitteren kan Wilders zich beter concentreren op de kabinetsformatie.
Waarom willen VVD en PVV überhaupt nog met elkaar in een kabinet, als ze zo tegen elkaar tekeer gaan? En ze zouden toch niet meer publiekelijk/op X op elkaar inhakken?
Wat is de VVD eigenlijk? Het lijkt wel alsof de VVD die in de regering zit en de VVD van de nieuwe coalitie twee compleet andere partijen zijn. Met Yesilgöz als een soort heel wonderlijke gemene deler. Wat is zij de boel enorm aan het verprutsen zeg, alle eenheid is weg binnen die partij.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.