Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Daglichtlamp

Daglichtlamp

23-03-2024 om 12:49 Topicstarter

Poezenmeisje schreef op 23-03-2024 om 12:03:

Altijd even zoeken naar een "betrouwbaar geachte" bron.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/verkiezingen/monsterscore-voor-pvv-in-nieuwe-peiling-15-zetels-meer-dan-verkiezingen

Het is nog steeds de peiling van Maurice de Hond. Maar volgens de andere betrouwbaarder geachte peilingen scoort hij ook rond de 50 zetels.

Dat zou betekenen dat er 5 miljoen mensen op de PVV zouden gaan stemmen. Van de 13.3 miljoen kiesgerechtigden afgelopen november. Meer dan 1/3 dus. 

GJbk5cxXoAApPUi?format=png&name=small

Je zou toch denken dat dit een 1 aprilgrap is hé (foto gezien op X)

"charismatig" 

Die man spoort niet maar ik vind hem wel knap. 

Ik vind het een gladde om te zien en gestoord in zijn gedrag

majorette2005 schreef op 25-03-2024 om 10:04:

Ik vind het een gladde om te zien en gestoord in zijn gedrag

Hij is ook gestoord maar ik vind hem wel een lekker ding om te zien maar niet met baard.

Ik mis tussen de ingrediënten een vleugje lavendel.

Fleurtje_5 schreef op 25-03-2024 om 10:48:

Ik mis tussen de ingrediënten een vleugje lavendel.

Haha, nu moet ik echt lachen als je het over lavendel hebt. Zeker een jaar of 20 geleden hadden wij een grote bos lavendel in de voortuin. Ik heb hem eruit gesloopt vanwege de stank. Mijn man was toen boos op mij want hij vond hem zo mooi.

Wij verzamelen verschillende lavendelsoorten. Spijklavendel is de geurigste in onze tuin.

Nieuwe tuinplanten moeten sowieso bij- en vlindervriendelijk zijn bij ons.

"Happy Bee Plant" heeft een prachtige collectie.

https://www.dewerkbij.nl/over-de-werkbij/nieuws/bijenplanten-een-lopend-buffet-voor-de-bijen

Persoonlijk vind ik lavendel ook niet mooi en ik zit ook niet te wachten op bijen in mijn tuin. Ik heb ze wel want ze komen ook op mijn rozen af maar ik wil er niet nog meer. Of het zijn misschien wespen want ik weet het verschil niet. Ik heb in de zomer altijd wel een aantal wespenvangers in de tuin. Daar zullen wellicht bijen ook wel op af komen.

Poezenmeisje schreef op 25-03-2024 om 11:05:

Wij verzamelen verschillende lavendelsoorten. Spijklavendel is de geurigste in onze tuin.

Nieuwe tuinplanten moeten sowieso bij- en vlindervriendelijk zijn bij ons.

"Happy Bee Plant" heeft een prachtige collectie.

https://www.dewerkbij.nl/over-de-werkbij/nieuws/bijenplanten-een-lopend-buffet-voor-de-bijen

Bedankt voor de link!

Ik wil ook graag bijen en vlinders straks in de tuin! 

watertoren schreef op 25-03-2024 om 11:19:

Persoonlijk vind ik lavendel ook niet mooi en ik zit ook niet te wachten op bijen in mijn tuin. Ik heb ze wel want ze komen ook op mijn rozen af maar ik wil er niet nog meer. Of het zijn misschien wespen want ik weet het verschil niet. Ik heb in de zomer altijd wel een aantal wespenvangers in de tuin. Daar zullen wellicht bijen ook wel op af komen.

Ik heb gelukkig nooit bijen in mijn wespenvallen, die zijn misschien te slim hiervoor.

's Zomers hang ik in mijn hangmat boven de klaver in de tuin en geniet ik van het bijengegons.

Vandaag hebben de coalitiepartners het over volkshuisvesting en veiligheid gehad, maar financiën komen later aan de orde, lees ik. Hoe dan? Hoe wil je het over die thema’s hebben zonder over financiën te praten? Blijft dat dan op het niveau “Ja, er is woningnood, daar moeten we wat aan doen!”? Je moet het toch hebben over wat en hoe je gaat investeren als overheid in de woningbouw en waar je dat geld vandaan haalt, of je een sterk(er) eigen leger wil en daarvoor de norm van 2% van het BBP in defensie wil steken of dat je dat niet nodig vindt, etc etc? 

Het lijkt mij dat die financiën het eerste zouden moeten zijn om over op één lijn te komen, want het is de basis waarmee bijna alles staat of valt. En gezien de uitspattingen van Yesilgöz en Wilders in de media staan VVD en PVV lijnrecht tegenover elkaar hierin.

Ik ben benieuwd ook hoe lang de PVV-kiezers en -sympathisanten die ‘gratis bier’ retoriek nog voor zoete koek slikken. Alle financiële deskundigen zeggen dat er bezuinigd moet worden, maar Wilders roept dat hij helemaal niet wil bezuinigen en juist lastenverlichting wil. Klinkt leuk hoor, maar hoe lang trappen mensen daar nog in, als hij het straks zelf echt waar moet gaan maken en dan er opeens toch geen geldbomen en toverstafjes blijken te bestaan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.