Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Daglichtlamp
11-03-2024 om 09:59
Fleurtje_5 schreef op 11-03-2024 om 09:19:
[..]
Ik meen te merken dat hij in Brussel met fluwelen handschoentjes is aangepakt, en geen tegenwind gewend is.
Volgens mij moet je je eens verdiepen in de gecompliceerde wetgevingsprocedure op Europees niveau.
Fleurtje_5
11-03-2024 om 10:36
Daglichtlamp schreef op 11-03-2024 om 09:59:
[..]
Volgens mij moet je je eens verdiepen in de gecompliceerde wetgevingsprocedure op Europees niveau.
Die is vast geweldig gecompliceerd.
Nicole123
11-03-2024 om 12:04
Fleurtje_5 schreef op 11-03-2024 om 09:24:
[..]
En jij?
"Het ligt er wel heel dik bovenop hoor, jouw Agema aversie".
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fleur_Agema
Ze is woordvoerder ouderenzorg, gehandicaptenzorg en jeugdzorg.
Verder:
https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/alle_kamerleden/agema-m-pvv/biografie
Kom je nou met een jij-bak en als reden voor je aversie enkel dat je Timmermans vanaf 2014 volgt en de vorm die hij hanteert jou niet ligt?
Dat Agema de PVV woordvoerder is op dit gebied maakt niet dat ze daarom ook inhoudelijk zinnige dingen zegt. Het maakt het zelfs nog erger, want ze zou beter moeten weten. Ik vind dat ze inhoudelijk de plank compleet misslaat en de complexiteit van de zorg buiten beschouwing laat. Aan haar oplossingen heb je niks, want het systeem is niet zo simpel als zij voorspiegelt. Wat ze wil klinkt soms prachtig maar is helemaal niet haalbaar en betaalbaar. Ze 'vergeet' de demografische, technologische en medische ontwikkelingen waardoor je niet kunt zeggen 'geef de zorg weer vorm zoals in de jaren '80 en klaar!'. Je zag het al met die belofte dat ze echt direct het eigen risico op nul zouden zetten en toen puntje bij paaltje kwam en de vraag was 'waar komt het geld daarvoor vandaan?' stemde de PVV opeens tegen, want bleek het toch opeens een heel stuk lastiger.
Jij zelf herhaalt nu voor de 1000e keer iets over bezuinigingen in het verleden, wat slechts een klein onderdeel is van een heel veel groter en complexer geheel. Je lijkt te denken dat heel lang nieuwsberichten volgen over een onderwerp je een soort van expert maakt, maar het geeft je een hyperfocus op enkel 1 stukje, waardoor je denkt dat dat het hele probleem is. Lees eens iets over het Integraal Zorgakkoord, over betaalbaarheid in de zorg, over de relatie tussen vergrijzing (nee, het gaat dan niet over schuld maar over het gegeven) en zorgkosten. Dat zou je blik een stuk verbreden en er misschien voor zorgen dat je wat genuanceerder erover kunt denken en breder dan in enkel een schuldvraag.
Fleurtje_5
11-03-2024 om 13:07
Ik zag gisteravond "Oranje Winter" met als gast onder andere Alexander Pechtold. Hij zei dat Pieter een goed politicus is, en dat iedereen al jaren weet van die 'buien' van Pieter. Dat het niet nieuw is, maar dat er nu pas teveel nadruk op ligt. Eigenlijk wel logisch dat daar op gelet word, want een premier die wegloopt is niet oké.
Ben benieuwd.
https://wnl.tv/2024/03/11/komen-de-formerende-partijen-eruit-gedrag-van-omtzigt-is-een-heel-belangrijke-factor/
Fleurtje_5
11-03-2024 om 13:10
https://twitter.com/lientje1967/status/1766823071673917701
Hier wil ik Caroline van der Plas wel gelijk in geven.
Miraval
11-03-2024 om 18:49
Fleurtje_5 schreef op 11-03-2024 om 13:10:
https://twitter.com/lientje1967/status/1766823071673917701
Hier wil ik Caroline van der Plas wel gelijk in geven.
Ik ook. Vind het bizar om hier te demonstreren en bezoekers een onveilig gevoel te geven. Er is een tijd en plaats. Het werkt ook zeker niet mee aan hun zaak want mensen accepteren dit niet op die plaats.
Poezenmeisje
11-03-2024 om 19:24
Waarom biedt Hamas de vrouwen en kinderen geen schuilplaats in hun tunnels?
Omdat ze schijt hebben aan vrouwen en kinderen.
Een menselijk schild zijn zij, meer niet.
Doemijdieglazenbol
11-03-2024 om 19:58
@poezenmeisje; die opmerking past volgens mij beter in dit topic: https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/israel-nieuwe-oorlog?page=179#2687
die drijft wel erg ver van onze formatie af/politiek af.
Daglichtlamp
11-03-2024 om 20:06
We kunnen het hier wel hebben over die respectloze demonstratie ìn de Tweede Kamer. https://nos.nl/artikel/2511565-tweede-kamer-gaat-aangifte-doen-tegen-pro-palestijnse-betogers
Demonstreren prima, maar het werk van Kamerleden onmogelijk maken niet.
Daglichtlamp
11-03-2024 om 20:07
En verder is het weer radiostilte over de formatie, ze zijn weer bezig met een tweedaagse op 'het formatielandgoed'. Ik zou voor deze tweede poging een nieuwe locatie gezocht hebben, maar dat is natuurlijk door de aanwezigheid van Wilders lastig. Dan vallen veel locaties af, omdat er nu eenmaal extra beveiliging mogelijk moet zijn.
Zilver_gray
11-03-2024 om 20:12
Graag reageer ik toch nog even off topic op hetgeen Poezenmeisje schrijft; vrouwen en kinderen kunnen niet schuilen in de tunnels die Hamas heeft gegraven, omdat het Israëlische leger ze vol heeft laten lopen met zeewater.
Daglichtlamp
11-03-2024 om 20:12
Fleurtje_5 schreef op 11-03-2024 om 10:36:
[..]
Die is vast geweldig gecompliceerd.
Kunnen we dan vaststellen dat je niet langer denigrerend gaat doen over wat Timmermans in Europa gedaan heeft? Aangezien je zelf niet verder komt dan vaststellen dat het gecompliceerd is.
Fleurtje_5
12-03-2024 om 09:42
Daglichtlamp schreef op 11-03-2024 om 20:12:
[..]
Kunnen we dan vaststellen dat je niet langer denigrerend gaat doen over wat Timmermans in Europa gedaan heeft? Aangezien je zelf niet verder komt dan vaststellen dat het gecompliceerd is.
Huh? Ik schreef dat het vast gecompliceerd is omdat jij het over "de gecompliceerde wetgevingsprocedure op Europees niveau" had, terwijl ik het had over 'de manier van debatteren' (de fluwelen handschoentjes) wat volgens mij in Brussel er heel anders aan toe gaat.
Als er al pittig gedebatteerd word. Volgens mij gaat daar niemand tegen in als daar de lengte van het lont en het aantal branduren van een kaars word bepaald. Volgens mij over de Europese Green Deal ook niet. Behalve de burgers op straat.
Daglichtlamp
12-03-2024 om 09:43
Fleurtje_5 schreef op 12-03-2024 om 09:42:
[..]
Huh? Ik schreef dat het vast gecompliceerd is omdat jij het over "de gecompliceerde wetgevingsprocedure op Europees niveau" had, terwijl ik het had over, dus 'de manier van debatteren' (de fluwelen handschoentjes) wat volgens mij in Brussel er heel anders aan toe gaat.
Als er al pittig gedebatteerd word. Volgens mij gaat daar niemand tegen in als daar de lengte van het lont en het aantal branduren van een kaars word bepaald. Volgens mij over de Europese Green Deal ook niet. Behalve de burgers op straat.
Tja als je je niet wilt verdiepen dan niet.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.