Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Zilver_gray schreef op 14-02-2024 om 11:02:

[..]

Klopt wie zijn wij om te bepalen dat alleen wij recht hebben op dit stukje land (welvaart)?

Dus als alle Russen naar Nederland zouden komen moet je daar niks van vinden?

felija schreef op 14-02-2024 om 11:14:

[..]

Precies, alleen maar omdat we er toevallig geboren zijn.

Geboren, getogen, geleerd en gewerkt. 

Hier liggen mijn roots en ik ben trots op dit kleine landje. Mag het?

Net zoals Nederlandse Turken trots zijn op Turkije. Net zoals Nederlandse Marokkanen trots zijn op Marokko terwijl ze daar niet eens geboren zijn.

felija schreef op 14-02-2024 om 11:19:

[..]

Altijd de schuld aan een ander geven.

Je hebt het niet gezien?

Fleurtje_5 schreef op 14-02-2024 om 13:43:

[..]

Je hebt het niet gezien?

Gezien, gehoord en gelezen. Wilders klaagt dat als Omtzigt niet was weggelopen, het was gelukt. De schuld dus bij een ander leggen. 

Je hebt Wilders zelf niet aan het woord gezien, begrijp ik uit je vorige post.

Fleurtje_5 schreef op 14-02-2024 om 13:43:

[..]

Geboren, getogen, geleerd en gewerkt.

Hier liggen mijn roots en ik ben trots op dit kleine landje. Mag het?

Net zoals Nederlandse Turken trots zijn op Turkije. Net zoals Nederlandse Marokkanen trots zijn op Marokko terwijl ze daar niet eens geboren zijn.

Je mag best trots zijn, zolang het niet ten koste gaat van medelanders die hier niet geboren, getogen, geleerd en gewerkt hebben. 

Mensen die al met 10-0 achter staan, omdat ze niet het geluk hebben in een veilig, welvarend  land te wonen, waar je ongestoord kunt opgroeien, leren en werken. Die daarvoor alles moesten achterlaten om überhaupt kans te maken om slechts te overleven.

Fleurtje_5 schreef op 14-02-2024 om 13:40:

[..]

Dus als alle Russen naar Nederland zouden komen moet je daar niks van vinden?

Trek zaken toch niet zo enorm uit zijn verband. Dit ging over Nederlanders voor de Nederlanders of Eigen volk eerst. Heeft werkelijk niks met Russen te maken. 
Hier geboren zijn en vinden dat een ander die dat geluk niet heeft geboren te zijn in een rijk en welvarend land hier niet zou mogen zijn.

Ik heb mijn huis en spaarpot toch echt zelf bij elkaar moeten werken. Behalve mijn privédingen als kleren en boeken (oberigemd meest via zakgeld en bijbaantjes betaald) heb ik niets meegekregen van mijn vader en moeder toen ik het huis uitging.

Wat een onzin dat je alles in de schoot geworpen zou krijgen als je hier geboren bent.

Ik lees net dat Yesilgös toch mee wil regeren?  Klopt dat?

Zilver_gray schreef op 14-02-2024 om 14:50:

?
Ik lees net dat Yesilgös toch mee wil regeren? Klopt dat?

mits NSC ook weer instapt/hetzelfde doet, begrijp ik. Zegt ze nu.

Doemijdieglazenbol schreef op 14-02-2024 om 14:56:

[..]

Ohhhh thnks! Kan nl geen tv kijken nu 

Poezenmeisje schreef op 14-02-2024 om 14:36:

Ik heb mijn huis en spaarpot toch echt zelf bij elkaar moeten werken. Behalve mijn privédingen als kleren en boeken (oberigemd meest via zakgeld en bijbaantjes betaald) heb ik niets meegekregen van mijn vader en moeder toen ik het huis uitging.

Wat een onzin dat je alles in de schoot geworpen zou krijgen als je hier geboren bent.

Maar je begrijpt het verschil tussen de plek waar jouw wieg stond en die van bv de wieg van iemand in Afghanistan of Eritrea toch wel? Qua welvaart? Qua kansen? Qua levensstandaard? Qua veiligheid? Qua democratie? 

Je krijgt niets in de schoot geworpen nee, maar dat staat ook helemaal niet in de post waar je op reageert. Er staat 'ongestoord kunnen leren en werken', dat moet je niet verdraaien naar 'niet zelf ervoor hoeven werken', want dat is iets heel anders.

Het is een feit dat het gros van de Nederlanders een flinke voorsprong meekrijgt ten opzichte van 90% van de wereldbevolking. Gewoon door hier geboren te worden in de omstandigheden die hier zijn. Werk, veiligheid, zorg, onderwijs, etc zijn vele malen beter hier dan op heel veel andere plekken ter wereld. Of denk je dat je met dezelfde inzet net zover gekomen was als je opgegroeid was in een hutje in Ethiopië (en op je 12e van school af), in de oorlog in Syrië, in een arbeidersgezin in Bulgarije of als kind van een kritische journalist in China? 

Doemijdieglazenbol schreef op 14-02-2024 om 14:56:

[..]

Dat snap ik wel, dat VVD en NSC hierin naar elkaar kijken. Als één wel instapt en de ander gedoogt, dan kan de gedoger mooi zijn handen aftrekken van datgene waar hij niet achter staat en als een soort a la carte kiezen wat hem aanstaat van de plannen, terwijl de coalitiepartij in zijn eentje de kar moet trekken wat betreft de verantwoordelijkheid van de regering wat betreft rechtsstaat, gedegen financiën voor het totaalpakket, etc. Dat laatste is een positie waar allebei de partijen logischerwijs niet om zitten te springen. Dat was ook de reden dat Yesilgöz er destijds als de kippen bij was om te stellen dat ze enkel wilde gedogen. Door er als eerste bij te zijn hoopte ze dat zij de gedoogpartij zou worden en NSC wel mee zou gaan regeren. 

OmaVan2 schreef op 14-02-2024 om 10:34:

[..]

Ik had hier eerder ook al naar verwezen (zonder de link).

Ah, ik herinner me je post maar wist niet dat dat hetzelfde artikel was. 

Je kunt hier in vrijheid opgroeien en je spaarpot bij elkaar werken, zonder te moeten vluchten voor oorlog en andere narigheid. Daar kan menigeen op deze wereld alleen maar van dromen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.