Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
felija
14-02-2024 om 10:44
Zilver_gray schreef op 14-02-2024 om 09:22:
[..]
Klinkt als “eigen volk eerst” .. Best eng!
Inderdaad! Nare ontwikkeling, we wonen met zijn allen op de wereldbol, ergens op die wereldbol ligt een heel klein stipje, daar ligt Nederland, ooit is er een grens getrokken en hebben we het Nederland genoemd. Zo heel bijzonder is dat niet.
Fleurtje_5
14-02-2024 om 10:44
felija schreef op 14-02-2024 om 10:40:
[..]
Jeetje Fleurtje, echt! Waarom weet je deze basale dingen niet?! Het valt me iedere keer weer op.
Ik weet het wel, maar ik begrijp dit niet.
Fleurtje_5
14-02-2024 om 10:48
Nicole123 schreef op 14-02-2024 om 09:21:
[..]
Van geen enkele politieke partij. Hij hoort bij de PVV, maar is geen lid. Alleen Wilders zelf is lid, niemand anders mag lid worden van hem. De PVV heeft daarom ook bijv geen ledenvergadering, waarin de leden de partij kunnen terugfluiten, de leden invloed kunnen hebben op de partijlijst, de leden voorstellen kunnen indienen en dat soort democratische processen. Geert Wilders bepaalt alles zelf. Wat vind je ervan als een politieke partij geen leden heeft dan enkel de partijleider?
Is dat dan zoveel anders dan het 'spreken met een mond' waarvoor Mona Keijser ontslagen werd toen zij met haar eigen mond sprak?
Daglichtlamp
14-02-2024 om 10:48
Fleurtje_5 schreef op 14-02-2024 om 10:44:
[..]
Ik weet het wel, maar ik begrijp dit niet.
Mooi dat het is het hele punt dat ik wilde maken. Ik begrijp het ook niet. Ik begrijp ook niet dat we hier geen regels voor gemaakt hebben de afgelopen jaren. Als je mee wilt doen aan verkiezingen moet je democratisch georganiseerd zijn. Waarom kan wel de SGP gedwongen worden om vrouwen toe te laten als lid, en mag de PVV iedereen als lid weigeren?
Daglichtlamp
14-02-2024 om 10:49
Fleurtje_5 schreef op 14-02-2024 om 10:48:
[..]
Is dat dan zoveel anders dan het 'spreken met een mond' waarvoor Mona Keijser ontslagen werd toen zij met haar eigen mond sprak?
Natuurlijk is dat anders, dat ging over kabinetsbeleid. Waar Keijzer trouwens gewoon over mocht meepraten.
Fleurtje_5
14-02-2024 om 10:56
Daglichtlamp schreef op 14-02-2024 om 10:49:
[..]
Natuurlijk is dat anders, dat ging over kabinetsbeleid. Waar Keijzer trouwens gewoon over mocht meepraten.
Dat kan je wel vinden maar dat vond Mona blijkbaar niet. Zij kreeg steeds meer moeite met dat beleid waar ze NIET achterstond.
Op de dag dat het coronatoegangsbewijs bij de meeste horeca en evenementen wordt ingevoerd, zette Keijzer (CDA) in De Telegraaf vraagtekens bij de coronapas. "Je ziet dat het steeds moeilijker uit te leggen is waarom die pas op de ene plek wel nodig is en op de andere plek niet", zegt Keijzer in een interview met de krant.
Ze wijst op de vaccinatiegraad van 85 procent en het uitblijven van een grote instroom in de ziekenhuizen na de volledige opening van scholen en universiteiten. "Dan denk ik: ja jongens, gaan we nou door op deze weg of gaan we het anders organiseren?", zegt de CDA'er.
"Als je in een samenleving bent beland waar je bang voor elkaar moet zijn tenzij je een bewijsje kunt laten zien, dan moet je je echt even achter je oren krabben en je afvragen: willen we deze kant op?"
................
"Keijzer bleef toch altijd loyaal", zegt Fresen. "Ze zei dan 'wat ik vind is niet belangrijk, het kabinet spreekt met één mond'. Tot vandaag dus."
...............
Zilver_gray
14-02-2024 om 11:02
felija schreef op 14-02-2024 om 10:44:
[..]
Inderdaad! Nare ontwikkeling, we wonen met zijn allen op de wereldbol, ergens op die wereldbol ligt een heel klein stipje, daar ligt Nederland, ooit is er een grens getrokken en hebben we het Nederland genoemd. Zo heel bijzonder is dat niet.
Klopt wie zijn wij om te bepalen dat alleen wij recht hebben op dit stukje land (welvaart)?
Daglichtlamp
14-02-2024 om 11:04
Kijkt er nog iemand het debat? Volgens Wilders zouden ze er uitgekomen zijn als Omtzigt maar niet weggelopen was. In welk universum leeft hij?
felija
14-02-2024 om 11:14
Zilver_gray schreef op 14-02-2024 om 11:02:
[..]
Klopt wie zijn wij om te bepalen dat alleen wij recht hebben op dit stukje land (welvaart)?
Precies, alleen maar omdat we er toevallig geboren zijn.
Nicole123
14-02-2024 om 11:19
Fleurtje_5 schreef op 14-02-2024 om 10:48:
[..]
Ja, dat is iets compleet anders. In een partij maken de leden sámen afspraken over welke lijn ze uitdragen en dan kan dus inderdaad niet iedereen zijn eigen mening naar buiten toe spuien, dan wordt zo'n partij los zand. En de CDA leden kunnen de partijleiding terugfluiten als ze bepaalde zaken teveel van bovenaf gedwongen vinden. Bij de PVV kan dit niet, daar heeft Wilders de absolute alleenheerschappij.
felija
14-02-2024 om 11:19
Daglichtlamp schreef op 14-02-2024 om 11:04:
Kijkt er nog iemand het debat? Volgens Wilders zouden ze er uitgekomen zijn als Omtzigt maar niet weggelopen was. In welk universum leeft hij?
Altijd de schuld aan een ander geven.
Zilver_gray
14-02-2024 om 11:28
felija schreef op 14-02-2024 om 11:14:
[..]
Precies, alleen maar omdat we er toevallig geboren zijn.
Echt he! De arrogantie
Doemijdieglazenbol
14-02-2024 om 12:23
Je kunt ook prima een sprong zonder parachute van grote hoogte uit een vliegtuig overleven. Zolang je maar niet landt. Het is wel een vorm van logica.
Fleurtje_5
14-02-2024 om 13:38
Ik heb een groot stuk van het debat gezien. Ik zette het pas op toen Timmermans aan het woord was. De man die maar al te graag de plaats wil innemen van premier.
Ik heb ook goed geluisterd, en vroeg me af 'waarom stellen ze steeds dezelfde vragen?'. Althans de vragen kwamen steeds op het zelfde neer.
Ik zag Pieter zitten en het leek (mijn buikgevoel dus) effe alsof hij zat te genieten van de zelfde vragen die in alle variaties gesteld werden, maar iedereen met gezond verstand en een beetje goede wil kon het antwoord weten. Daar hoefde men geen hoge opleiding voor gevolgd te hebben.
En dan die jonge vrouw met bril. Zó gewichtig willen overkomen en dan zo'n vragen blijven stellen.
Ben afgehaakt toen Laurence Dassen (van Volt) aan het woord was. Die man die hoeveel zetels had gehaald? Twee? (De man die in 2022 zelf genoeg stront aan de knikker had) En die in november '23 al aangaf bereid te zijn om mee te doen met een nieuw kabinet, en daarbij NSC van Pieter Omtzigt niet zou uitsluiten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.