Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Gebruikersnaaminvullen schreef op 21-01-2024 om 00:07:

[..]

Een hele lange post om mij te verwijten dat ik niet de juiste conclusie trok uit jouw typfout.

Fijn weekend.

Eh nee, je vroeg om cijfers en die gaf ik. Ik kwam ook pas toen ik die cijfers beschreven had erachter waarom je het over die honderdduizenden had, toen ik mijn eigen post nog een keer nalas. Honderdduizenden asielzoekers in een plaats als Westland zou betekenen dat er meer asielzoekers zouden komen dan er inwoners zijn, dat kan uiteraard niet kloppen. Het is vooral verbazing dat anderen dat dan blijkbaar zo aannemen.

Je kunt in plaats van nu boos te doen ook concluderen dat het dus inderdaad wel meevalt, met dat 'overspoelen' van Zuid-Holland en haar faciliteiten, met een extra inwonertal van 0,05% per plaats.

Blomke82 schreef op 21-01-2024 om 07:16:

https://www.ad.nl/buitenland/consternatie-op-duitse-school-scholieren-leggen-sharia-op-meisjes-achteraan-in-klas-en-bekeringen-tot-islam~a8612c2b4/

En maar raar vinden dat partijen als AFD en PVV groot worden vanonder hun linkse steen.

Ja, er protesteren 300.000 mensen voor een verbod op AFD, lijkt veel maar op een aantal van zo'n 84.000.000 Duitsers stelt dat niet veel voor. Het is koren op de molen van de AFD, die hier zelfs sterker van wordt.

Wie denkt dat het AFD verbieden helpt is zeer naïef. Ondergronds zijn ze nog gevaarlijker. Een verbod maakt gedachten goed alleen maar sterker en radicaler. De dialoog aan blijven gaan is verstandiger dan cancelen.

Maar helaas kan dat niet meer in deze zwart/witte tijd. Grijs bestaat niet meer. Dat heeft de wokecultuur gecancelled. Daar plukken we nu de wrange vruchten van.

Onvoorstelbaar dat zo'n stel snotneuzen de regels op school gaan bepalen, en de leraren er niet tegenop kunnen.

Dat heeft de wokecultuur gecancelled. 

Ach ja, het is allemaal weer de schuld van 'woke'. Die arme rechts-extremisten toch, die kunnen er niks aan doen. Voor mij is 'woke' vooral wat sommige mensen roepen in hun slachtoffergedrag als ze belemmerd worden in het vrijuit anderen mogen kwetsen of discrimineren.

Over dat nieuwsbericht: je kunt ook heel goed tegen dit soort praktijken zijn als liberaal of democraat en dat in die hoedanigheid aanpakken, daar hoef je helemaal niet rechts-extemistisch voor te worden.

https://www.ad.nl/buitenland/consternatie-op-duitse-school-scholieren-leggen-sharia-op-meisjes-achteraan-in-klas-en-bekeringen-tot-islam~a8612c2b4/

En maar raar vinden dat partijen als AFD en PVV groot worden vanonder hun linkse steen.

Ja, er protesteren 300.000 mensen voor een verbod op AFD, lijkt veel maar op een aantal van zo'n 84.000.000 Duitsers stelt dat niet veel voor. Het is koren op de molen van de AFD, die hier zelfs sterker van wordt.

Wie denkt dat het AFD verbieden helpt is zeer naïef. Ondergronds zijn ze nog gevaarlijker. Een verbod maakt gedachten goed alleen maar sterker en radicaler. De dialoog aan blijven gaan is verstandiger dan cancelen.

Maar helaas kan dat niet meer in deze zwart/witte tijd. Grijs bestaat niet meer. Dat heeft de wokecultuur gecancelled. Daar plukken we nu de wrange vruchten van.

Er is een middenweg tussen links en AfD en PVV.  Ik zal nooit op PVV stemmem maar ben zeker niet links en/of woke. Heb niet "onder een linkse steen geleefd".

Juist het indelen in zwart-wit werkt mi.i. polarisatie in de hand.

majorette2005 schreef op 21-01-2024 om 09:12:

[..]

Onvoorstelbaar dat zo'n stel snotneuzen de regels op school gaan bepalen, en de leraren er niet tegenop kunnen.

Dat geeft aan wat er is bereikt met pappen en nathouden om maar niet racistisch over te komen.

Dit is ook precies wat speelt in de huidige samenleving, die leraren zijn de westerse wereld, die jongens de Islam.

Maar daar sluiten velen de ogen voor.

majorette2005 schreef op 21-01-2024 om 09:12:

[..]

Eens. Het is van de zotte dat zoiets überhaupt kan gebeuren. Maarja, tieners he? Extra begeleiding en op tijd signaleren zijn sleutelwoorden. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-01-2024 om 09:35

Blomke82 schreef op 21-01-2024 om 09:31:

[..]

Dat geeft aan wat er is bereikt met pappen en nathouden om maar niet racistisch over te komen.

Dit is ook precies wat speelt in de huidige samenleving, die leraren zijn de westerse wereld, die jongens de Islam.

Maar daar sluiten velen de ogen voor.

Wie polariseert hier nu?

Weet je wat het probleem eigenlijk is? Er wordt zo gefocust op de extremen van beide kanten dat die extreme kanten steeds meer hun hakken in het zand gaan zetten en nog extremer worden. 
Door het vergroten van incidenten, zoals het nieuwsbericht uit Neuss zullen rechts extremisten zeggen zie je wel! Terwijl het nog altijd een incident is. Zorgwekkend jazeker maar reden om een hele groep daarop weg te zetten is het niet.

En dat zie je ook andersom. Een stel rechts extremisten die iets doen waar dan Moslims van denken zie je wel? Of Moslims doen iets naar LHBTI en die roepen dan zie je wel?

Daarom zijn cijfers zoals Nicole zegt zo belangrijk. Die tonen aan dat het minder extreem is dan wat sommigen graag zouden willen geloven.

Ik ben rechts in de politiek, VVD. Ik vind ook van bepaalde zaken iets net zoals ieder ander. Ik ben juist weer voor minder nivellering, althans laat de middeninkomens met rust en het MKB en focus je op de miljonairs en multinationals. Ik vind wel dat ik "recht" zou hebben op een hoger salaris dan mijn werknemers omdat ik het risico van ondernemen draag. En dat moet echt niet uitgevlakt worden. 

Lekker rellen met gebruik van incidenten om moslims in kwaad daglicht te zetten Blomke? En vervolgens de schuld in de schoen van woke (zoek nog eens op wat woke feitelijk betekent trouwens) en de cancelcultuur daar voor het gemak nog even bij halen die grijs zwart/wit zou hebben gemaakt? 

Je praat op deze manier radicaal rechts en extremisme goed, weet niet of je je dat realiseert? Dát is zorgelijk aan je hele bericht. Dát zijn de wrange vruchten van extreem rechte uitspraken en gedrag steeds normaler te gaan vinden. 

Probeer zelf eens wat meer grijs of minder polariserend te zijn. 

Libertine schreef op 21-01-2024 om 09:49:

[..]

Lekker rellen met gebruik van incidenten om moslims in kwaad daglicht te zetten Blomke? En vervolgens de schuld in de schoen van woke (zoek nog eens op wat woke feitelijk betekent trouwens) en de cancelcultuur daar voor het gemak nog even bij halen die grijs zwart/wit zou hebben gemaakt?

Je praat op deze manier radicaal rechts en extremisme goed, weet niet of je je dat realiseert? Dát is zorgelijk aan je hele bericht. Dát zijn de wrange vruchten van extreem rechte uitspraken en gedrag steeds normaler te gaan vinden.

Draai links en rechts effe om en je hebt het over je zelf....

Libertine schreef op 21-01-2024 om 09:49:

[..]

Maar laten we ook eerlijk zijn dat wat daar gebeurd is niet normaal is en ook zorgelijk. Zulke praktijken horen niet thuis is een Westerse open samenleving. Extremisten heb je aan alle kanten. En die doen de zaken geen goed.

Zoals degenen die heel erg voor jezelf identiticeren zoals je wil in combinatie met vrouwensport. Of degenen die op een basisschool aan kleine kinderen uit willen leggen dat sommigen non binair zijn. Sorry ik vind daar ook iets van. 

Of de uitnodiging van een haatprediker naar Utrecht die nu geen toestemming heeft gekregen hier te komen prediken. Waarom wil je zo iemand hier een toespraak laten houden? 

Echt er is van alles aan de hand aan alle kanten van het spectrum echter zijn het nog steeds gewoon incidenten. Wat de cijfers aangeven. Maar omdat het incidenten zijn is er geen reden om niet naar de achterliggende problematiek te kijken om te zorgen dat het incidenten blijven en niet groter wordt.

Blomke82 schreef op 21-01-2024 om 09:57:

[..]

Draai links en rechts effe om en je hebt het over je zelf....

Je kent definitie van extreem in deze context niet? En de gevolgen hiervan? Als jij mij duidt als extreem links heb je ergens een afslag gemist.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-01-2024 om 10:10

Miraval schreef op 21-01-2024 om 09:46:

Weet je wat het probleem eigenlijk is? Er wordt zo gefocust op de extremen van beide kanten dat die extreme kanten steeds meer hun hakken in het zand gaan zetten en nog extremer worden.
Door het vergroten van incidenten, zoals het nieuwsbericht uit Neuss zullen rechts extremisten zeggen zie je wel! Terwijl het nog altijd een incident is. Zorgwekkend jazeker maar reden om een hele groep daarop weg te zetten is het niet.

En dat zie je ook andersom. Een stel rechts extremisten die iets doen waar dan Moslims van denken zie je wel? Of Moslims doen iets naar LHBTI en die roepen dan zie je wel?

Daarom zijn cijfers zoals Nicole zegt zo belangrijk. Die tonen aan dat het minder extreem is dan wat sommigen graag zouden willen geloven.

Ik ben rechts in de politiek, VVD. Ik vind ook van bepaalde zaken iets net zoals ieder ander. Ik ben juist weer voor minder nivellering, althans laat de middeninkomens met rust en het MKB en focus je op de miljonairs en multinationals. Ik vind wel dat ik "recht" zou hebben op een hoger salaris dan mijn werknemers omdat ik het risico van ondernemen draag. En dat moet echt niet uitgevlakt worden.

Dit zie ik helaas ook steeds meer gebeuren. En niet alleen online maar ook in de "echte" wereld.

In mijn moslimbubbel schreeuwen velen moord en brand als hoeheetieookalweer een koran wil verbranden. Denkt dat iedere nietmoslim het met hem eens is. En kruipt van weersomstuit dichter bij elkaar. Want "ze" willen toch niets met ons te maken hebben, dus waarom zou ik moeite doen. De ervaringen van jongeren bij het het vinden van een stageplaats of werk helpt ook niet echt in dat opzicht. En dat werkt bijvoorbeeld weer criminaliteit en radicalisering in de hand.

Ik vind het lastig. Want heb ook lang niet altijd zin en energie om de nuance te blijven zien. Continu gestigmatiseerd worden is gewoon vreselijk vermoeiend en akelig. Hand in eigen boezem: ik besef zeer goed dat ik mezelf daar soms ook schuldig aan maak. Actie is reactie en zo.

Het helpt enorm om bijvoorbeeld hier te lezen dat er ook nog mensen (nietmoslim, "rechts") zijn die wel die nuance zien. Die mij als mens zien en niet denken dat elke moslim stiekem een aanhanger is van een extremistische vorm van geloof.

En ik merk dat bijdrages van forummers die volledig anders denken dan ik me ook helpt om in te zien dat voor een grote groep mensen de harde wetenschappelijke feiten en cijfers niet zo interessant zijn als deze niet overeenkomen met hun persoonlijke beleving. Ik denk dat "de" politiek, "de" media, "de" linkse bubbel etc zich dat niet altijd voldoende realiseren. Dat trek ik ook mezelf aan.

Nicole123 schreef op 21-01-2024 om 09:05:

[..]

Eh nee, je vroeg om cijfers en die gaf ik. Ik kwam ook pas toen ik die cijfers beschreven had erachter waarom je het over die honderdduizenden had, toen ik mijn eigen post nog een keer nalas. Honderdduizenden asielzoekers in een plaats als Westland zou betekenen dat er meer asielzoekers zouden komen dan er inwoners zijn, dat kan uiteraard niet kloppen. Het is vooral verbazing dat anderen dat dan blijkbaar zo aannemen.

Je kunt in plaats van nu boos te doen ook concluderen dat het dus inderdaad wel meevalt, met dat 'overspoelen' van Zuid-Holland en haar faciliteiten, met een extra inwonertal van 0,05% per plaats.

Waar heb ik over overspoelen van Zuid-Holland gesproken? 

Nergens. 

Jouw honderdduizenden kunnen er honderden zijn, maar ook duizenden. In Nederland zitten we immers niet om asielzoekers verlegen. Jij maakt een typfout, ik moet daar dan de juiste conclusie uit trekken en vervolgens schuif je mij in m'n schoenen dat ik het heb gehad over overspoelen van Zuid-Holland. 

Je doet dat best geraffineerd hoor, maar je had ook gewoon kunnen zeggen "ja, shit, typfout, bedoel honderden". 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-01-2024 om 10:17

Het geval van Hoblos (die geweigerde prediker) vind ik een lastige. Want ergens lijkt het op meten met twee maten.

De grootste partij heeft immers een partijleider die meent dat vrijheid van meningsuiting min of meer onbeperkt moet zijn. Dat je het recht moet hebben om mensen te beledigen, opruiende taal mag gebruiken. Hij wil nota bene de wet hierop aanpassen (die motie heeft hij immers niet ingetrokken).

Tja, dan moet je dat recht ook aan iedereen gunnen. Niet alleen aan mensen die het met je eens zijn.

Heeft Wilders zich hier eigenlijk over uitgelaten? Of heeft hij deze taak lekker makkelijk aan Yesilgoz overgelaten?

(En voor de zekerheid maar weer een disclaimer: dit betekent niet dat ik vind dat Hoblos of wie dan ook hier opruiende taal mag komen verkondigen.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.