Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Yumi schreef op 09-01-2024 om 08:54:

[..]

Wat bijzonder dat er voor jou blijkbaar een verschil is, in wie welke uitspraak doet.

Waar zeg ik dat yumi? 

Yumi schreef op 09-01-2024 om 08:54:

[..]

Wat bijzonder dat er voor jou blijkbaar een verschil is, in wie welke uitspraak doet.

Libertine zegt hier toch juist dat er geen verschil is? Dat zowel Wilders als Schimmelpenninck blijkbaar graag in vrij grove taal zeggen wat ze vinden. Ik dacht dat nou net PVV stemmers hier niet zo zwaar aan tilden. Vrijheid van meningsuiting is toch zo belangrijk voor hen en lomp iets verwoorden kan geen kwaad toch? Wilders heeft nog een wetsvoorstel staan dat de wet waarin haatzaaien strafbaar is wordt geschrapt, zodat hij vrijelijk zijn uitspraken kan doen. Of is beledigen alleen maar prima als het gaat om migranten, vluchtelingen, moslims, zwarte mensen, rechters, journalisten of linkse politici, maar oh wee als je ook maar iets niet helemaal genuanceerds over Henk en Ingrid zegt?

Nicole123 schreef op 09-01-2024 om 12:20:

[..]

Libertine zegt hier toch juist dat er geen verschil is? Dat zowel Wilders als Schimmelpenninck blijkbaar graag in vrij grove taal zeggen wat ze vinden. Ik dacht dat nou net PVV stemmers hier niet zo zwaar aan tilden. Vrijheid van meningsuiting is toch zo belangrijk voor hen en lomp iets verwoorden kan geen kwaad toch? Wilders heeft nog een wetsvoorstel staan dat de wet waarin haatzaaien strafbaar is wordt geschrapt, zodat hij vrijelijk zijn uitspraken kan doen. Of is beledigen alleen maar prima als het gaat om migranten, vluchtelingen, moslims, zwarte mensen, rechters, journalisten of linkse politici, maar oh wee als je ook maar iets niet helemaal genuanceerds over Henk en Ingrid zegt?

Ik ben geen PVV stemmer en ik vind dat zowel rechts als links zich op een gepaste manier moet verwoorden.

Libertine schrijft inderdaad dat ze nooit de taal en woorden zou kiezen van Schimmelpennick, maar ze is het wel inhoudelijk met hem eens. Dan vraag ik me af hoe ze zijn gebral zou verwoorden. 

Beledigen is nooit prima, niet van Wilders maar ook niet van links die maar al te vaak rechts als dom neerzet. Femke Halsema schreef ooit in een column

Het idee dat linkse opvattingen je tot een beter mens maken, is niet alleen onnozel maar ook behoorlijk arrogant.
Zijn linkse mensen beter? - De Correspondent

felija schreef op 08-01-2024 om 14:20:

[..]

Huh? De rechtse partijen willen geen vuurwerkverbod, ondanks de dringende oproep van hulpverleners dat wel in te stellen. En aangezien vier rechtse partijen bezig zijn om een coalitie te vormen, zitten we volgend oud en nieuw dus met hetzelfde probleem. Er wordt niet geluisterd.

Ik neem aan dat je de PVV de BBB de NSC en de VVD bedoeld? Voor mij mag gerust een vuurwerkverbod. Elk jaar weer die herrie en die troep. Maar er zijn ook mensen die wel verstandig omgaan met vuurwerk en daar heel blij van worden.

Wilders wil dat er harder wordt opgetreden tegen het geweld tegen hulpverleners. En ook de VVD wil strenger straffen. Dat geweld tegen hulpverleners is niet alleen met oud en nieuw, maar het hele jaar door. Pak je die relschoppers hun 'rotjes' af vinden ze wel iets anders om geweld te gebruiken. Ze moeten gewoon strenger aangepakt worden.

En voor hen die vuurwerk heeft misbruikt hoort dan een vuurwerkverbod net zoals een voetbalhooligan stadionverbod krijgt.

Lees onderstaand artikel:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/101250941/politiek-woedend-over-geweld-tegen-hulpverleners-alle-perken-te-buiten

Yumi schreef op 09-01-2024 om 14:16:

[..]

Ik ben geen PVV stemmer en ik vind dat zowel rechts als links zich op een gepaste manier moet verwoorden.

Libertine schrijft inderdaad dat ze nooit de taal en woorden zou kiezen van Schimmelpennick, maar ze is het wel inhoudelijk met hem eens. Dan vraag ik me af hoe ze zijn gebral zou verwoorden.

Beledigen is nooit prima, niet van Wilders maar ook niet van links die maar al te vaak rechts als dom neerzet. Femke Halsema schreef ooit in een column

Het idee dat linkse opvattingen je tot een beter mens maken, is niet alleen onnozel maar ook behoorlijk arrogant.
Zijn linkse mensen beter? - De Correspondent

Mooi gezegd van Femke Halsema.

felija schreef op 08-01-2024 om 14:23:

[..]

Het vuurwerk mogen afsteken is een enorme aanleiding geweest voor geweld tegen hulpdiensten.

Zij vragen om een verbod, maar rechtse partijen zijn daar op tegen. Waarom luisteren ze niet naar de mensen die het betreft?

Als die 'rechtse partijen' die strengere aanpak willen invoeren, is dat voor de hulpverleners het hele jaar door beter en niet alleen met oud en nieuw.

felija schreef op 08-01-2024 om 14:27:

[..]

Vandalisme, doordat er vuurwerk werd afgestoken, die link is overduidelijk. Politie vraagt om een vuurwerkverbod.

Ik vind het prima. Maar wat ga je dan krijgen?

_Audrey schreef op 08-01-2024 om 15:19:

[..]

Hahaha, als Wilders of zijn kiezers zo doen is het polariserend en schandalig, maar bij een persoon uit de goede linkse bubbel is het wel geoorloofd en zelfs van belang. Hoe hypocriet.

Dat is heel hypocriet inderdaad.

Daglichtlamp schreef op 08-01-2024 om 15:41:

[..]

Beleid voor een land kun je niet maken met wat je kunt zien vanuit je eigen tuin. Dan moet je toch echt breder kijken.

Ben ik met je eens.

Coreopsis schreef op 08-01-2024 om 18:31:

[..]

"Guns don't kill people, people do."

Zonder vuurwerk is er geen vuurwerkvandalisme.

Met een volledig verbod is het vele malen makkelijker om overtreders op te sporen en aan te pakken dan met de huidige regels waarbij het vaak lastig is om legaal van illegaal te onderscheiden.

Dat klopt.

felija schreef op 08-01-2024 om 18:59:

[..]

O, dat lees ik nu pas! Ik begreep er al niets van

Haha dat had ik dus verkeerd geschreven. Maar als je de link had geopend had je het gewoon begrepen dat ik een schrijffout had gemaakt. In plaats van 'voor' had ik 'tegen' geschreven. Maar de tekst in het artikel bleef hetzelfde.

Tis was hé als het steeds over 'voor en tegen' gaat.

een vuurwerkverbod helpt alleen wanneer de pakkans groot is. Het illegale vuurwerk is nu al verboden en de pakkans is bijna nihil. Als je alleen in Nederland een vuurwerkverbod instelt hoe wil je dat landelijk gaan handhaven dan? Alle politiemensen in Nederland verplicht de straat op samen met de handhavers en bonnen schrijven?

De straffen op geweld naar hulpverleners moeten veel en veel hoger. Dat lijkt me een goeie eerste zet. Een algeheel vuurwerkverbod tref je met name het grootste aantal mensen die er wel verstandig mee omgaan en het een leuke traditie vinden. 

Ik ben niet perse voor of tegen een vuurwerkverbod. Wel tegen het illegale spul maarja dat is nu al verboden. 

felija schreef op 08-01-2024 om 19:08:

Tegen de spreidingswet zijn, tegen een vuurwerkverbod, maar wel heel hard roepen hoe verschrikkelijk het allemaal is...

Ik ben helemaal niet tegen vuurwerkverbod. Voor mij mag het kabaal en rotzooimakerij met kruitdampen in de nacht afgeschaft worden. Maar daarmee is het probleem (geweld tegen hulpverleners) nog niet opgelost.

Fleurtje_5 schreef op 09-01-2024 om 14:43:

[..]

Ik vind het prima. Maar wat ga je dan krijgen?

Dat mensen het gevaarlijkere illegaal  vuurwerk aan gaan schaffen en mensen blijven het toch wel doen. Tijdens de coronatijd mocht het ook niet, maar het gebeurde weg gewoon overal.

Mensen die de politie lastig vallen moeten harder worden aangepakt (hogere straffen oa) en men moet niet weer wat leuks afpakken van mensen die graag vuurwerk afsteken en/of van mensen die er graag naar kijken.

Verkeerd bericht

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.