Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

OmaVan2 schreef op 29-12-2023 om 12:04:

[..]

Ik kijk nooit naar Khalid en Sophie. Als dat gezegd is, is dat ook framen. De Marokkanen die ik ken zijn uiteraard wel bezorgd over de opkomst van de PVV, maar weten ook dat ze Nederlander zijn, dus er vooralsnog heel wat wetten en verdragen in de weg staan als iemand het idee krijgt om ze uit te zetten. Overigens hebben Marokkanen per definitie twee nationaliteiten omdat Marokko niet toestaat om de Marokkaanse nationaliteit op te geven. De PVV wil de Nederlandse nationaliteit af kunnen pakken van mensen met twee nationaliteiten in geval van een veroordeling. Niet heel toevallig zouden Marokkanen (en Turken) de grootste groepen die daar voor in aanmerking komen.

Tuurlijk, ze zijn gewoon Nederlander, zijn misschien zelfs hier geboren. Maar als ze hier geboren en getogen zijn hebben ze dan evengoed twee paspoorten? 

Werd dat niet destijds geroepen toen er meerdere terreurwijken waren? Ik weet niet of de PVV nog steeds staat voor afpakken van een tweede paspoort in geval van veroordeling. Maar dan moet men het dan wel heel erg bont hebben gemaakt lijkt mij.

Nicole123 schreef op 29-12-2023 om 13:22:

[..]

Waarom doe je het zelf dan en praat je het goed van Wilders, als je het niet mooi vindt? Een 'ja maar zij...' komt niet erg sterk over.
En waarom kijk je naar zo'n programma als je het zo vreselijk vindt? Dat is toch een soort zelfkwelling dan?

Je doet het weer. Je legt me woorden in de mond die ik niet heb gezegd.

Facy66 schreef op 29-12-2023 om 14:31:

[..]

Nee hij wil gewoon niet dat die overlastveroorzakers over het land worden verspreid. En ook al zijn de onstandigheden dan beter die foute mentaliteit verdwijnt niet en men heeft al aangetoond niet genoeg tegen de overlast te doen en dat er zelfs burgerwachten opgericht moeten worden. 3x raden wie er eerder opgepakt zullen gaan worden. Niet de relschoppers. Laat staan wat er gebeurt wanneer nog meer van die relschoppers ons land binnen komen en overal worden neergezet.

De politie in Limburg is overbelast en onderbezet. Heel triest. 

In Nederland heeft men te maken met structureel personeelstekort bij de politie, men verwacht een tekort van 1500 agenten volgend jaar.

Je moet er niet aan denken hoe dat uit de hand kan gaan lopen als relschoppers over het land verdeeld gaan worden.

Fleurtje_5 schreef op 29-12-2023 om 15:14:

[..]

In Nederland heeft men te maken met structureel personeelstekort bij de politie, men verwacht een tekort van 1500 agenten volgend jaar.

Je moet er niet aan denken hoe dat uit de hand kan gaan lopen als relschoppers over het land verdeeld gaan worden.

Eens. Dan is het over met ons ooit zo fijne landje. Dan is het overal ellende.

Nicole123 schreef op 29-12-2023 om 14:07:

[..]

Maar vind je het niet dubbel dat Wilders heel hard roept dat de Nederlandse Cultuur moet blijven, maar tegelijk het voortbestaan van de fanfare, carnavalsvereniging, musea met Nederlandse grootmeesters en lokale bibliotheek bedreigt met zijn plannen? Dan is dat verhaal over die Nederlandse Cultuur in feite niets meer of minder dan een anti-andere-culturen en kwetsen-moet-mogen standpunt.

Ter informatie, ik heb niet op Wilders gestemd maar ik ben  het wel eens met zijn standpunten over bezuinigingen op cultuur. Musea, carnavalsverenigingen etc moeten zichzelf maar bedruipen. Dat hoeft wat mij betreft niet van de staatskas af. 

Facy66 schreef op 29-12-2023 om 14:31:

[..]

En ook al zijn de onstandigheden dan beter die foute mentaliteit verdwijnt niet 

Heb je daar een bron bij, dat de spreiding niet zou zorgen voor minder overlast en betere mogelijkheden voor aanpak? Ik heb hier bronnen gedeeld van het tegendeel: dat in kleinschaliger opvang veel minder problemen zijn. Het is niet voor niets zo dat die overlast bijna allemaal in Ter Apel plaatsvindt, daar waar een compleet uitpuilend mega-AZC is.

Fleurtje_5 schreef op 29-12-2023 om 15:03:

[..]

Je doet het weer. Je legt me woorden in de mond die ik niet heb gezegd.

Jawel hoor, je zei zelf dat die uitspraak van Wilders alleen maar een lompe uitspraak van 9 jaar geleden is, dus je praat goed wat hij zegt. Je doet het weer, mij onterecht betichten.

Fleurtje_5 schreef op 29-12-2023 om 11:07:

[..]
Als die ouderen of die vrouwen elke dag in bepaalde wijken voor overlast zouden zorgen, zo erg dat ze telkens bij het nieuws en in talkshows worden genoemd. Dat ze met stenen gooien en anderen lastig vallen. Dat die wijken daarom zelfs een naam krijgen. Dat politie de handen er vol aan zou hebben....

Dan zou zelfs een kip begrijpen dat ik alleen de overlast bedoel als ik dat allemaal 'minder' zou willen.

Nicole123 schreef op 29-12-2023 om 15:21:

[..]

Jawel hoor, je zei zelf dat die uitspraak van Wilders alleen maar een lompe uitspraak van 9 jaar geleden is, dus je praat goed wat hij zegt. Je doet het weer, mij onterecht betichten.

Dat ging over een youtube-fragment.

Ik zal het bericht even helemaal voor je ophalen.

En dan stop ik hier voorlopig, want ....bbbrrrr....die nare manier van discussieren heb ik geen zin meer in. 

(Je blijft het doen. Pagina's geleden ben je op dit forum door anderen daar ook al op gewezen)

Fleurtje_5 schreef op 25-12-2023 om 10:45:

[..]

Dank je voor de tip. Ik heb ook een tip voor jou. Ga er niet automatisch vanuit dat ik nog nooit een debat heb gezien.

Een debat kan erg lang en soms langdradig zijn, met pauzes er tussen door. Ik kan in die tijd twee manden wasgoed gestreken hebben. Het zou vast-en-zeker niet op prijs gesteld worden als ik op dit topic een heel debat zou plaatsen.

Soms zegt een fragment van 10 minuten meer dan een fragment van uren.

Daarbij was dat kleine stukje van Wilders's 'minder-vraag' vele malen korter dan dat fragment dat ik had geplaatst. En dat lompe-stukje word na 9 jaren nog steeds aangehaald én uit zijn verband getrokken.

Facy66 schreef op 29-12-2023 om 15:16:

[..]

Eens. Dan is het over met ons ooit zo fijne landje. Dan is het overal ellende.

Je weet dat die relschoppers een heel klein percentage is van het totaal? Door het te spreiden hoeft niet alleen Ter Apel het vuile werk op te knappen, maar kunnen ook andere gemeentes in Nederland hun verantwoordelijkheid nemen en samenwerken om de overlast te kunnen beteugelen. 

Fleurtje_5 schreef op 29-12-2023 om 15:01:

[..]

Tuurlijk, ze zijn gewoon Nederlander, zijn misschien zelfs hier geboren. Maar als ze hier geboren en getogen zijn hebben ze dan evengoed twee paspoorten?

Werd dat niet destijds geroepen toen er meerdere terreurwijken waren? Ik weet niet of de PVV nog steeds staat voor afpakken van een tweede paspoort in geval van veroordeling. Maar dan moet men het dan wel heel erg bont hebben gemaakt lijkt mij.

Bij Syriëgangers is het indertijd wel geprobeerd en daar heb ik geen problemen mee, maar de suggestie dat mensen na een misdrijf (zoiets simpels als een winkeldiefstal) hun Nederlandse nationaliteit kunnen verliezen omdat ze per ongelijk nog een nationaliteit hebben, vind ik discriminerend.

Doemijdieglazenbol schreef op 30-11-2023 om 15:29:

[..]

Als je het al "weet" (ik houd er niet van om gedachten van anderen in te vullen), kun je het ook laten rusten op een gegeven moment (lukt mij ook niet altijd). Dit doet me een beetje denken aan Art die Radmilo wilde laten zeggen dat hij opgaf in Expeditie Robinson. Eerlijk, ik moest daar wel om grinniken, maar dit gaat de discussie niet verder helpen. Ik zou zeggen, let it go.

Overigens; ik waardeer een groot gedeelte van je inhoudelijke bijdragen enorm. Maar nu ga je best wel op de mens. Is volgens mij niet nodig.

Precies, hier ben ik het helemaal mee eens.

Yumi schreef op 30-11-2023 om 21:42:

[..]

Het is onmogelijk om het niet te zien, bah wat naar

Ik hoop dat anderen het ook blijven zien, want ik ben het spuugzat.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-12-2023 om 16:02

Fleurtje_5 schreef op 29-12-2023 om 15:14:

[..]

En Wilders zegt in zijn programma: 10.000 politie-agenten erbij! Prachtig natuurlijk, maar hoe gaat ie het regelen? Waar haalt ie ze vandaan? Bij de Appie op de hoek of zo? 

Dat is wat er meerdere bedoelen met het programma van Wilders: Hij weet het prachtig te zeggen, nu de uitwerking nog. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.